Sara Gigante (snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
Sara Gigante je 41-godišnja Talijanka, ponosna Napuljka koja obožava Istru, a dolazi u Pulu kao regionalna direktorica agencije Charm music, koja je s talijanskom tvrtkom Vigna PR organizator najočekivanijeg koncerta u Areni ovog ljeta, izvorno engleskog, ali prije svega svjetski poznatog benda Arctic Monkeys. Samo dan nakon toga u njihovoj se organizaciji održava i koncert australske grupe Tame Impala.
- Velika je čast organizirati i odraditi koncert u Areni. Za svakog izvođača Arena je posebna, izazovna priča. Arctic Monkeys su, zanimljivo, sami odlučili koncert održati u Areni. I to nakon što su još od 2019. imali koncertnu pauzu. Sada se vraćaju na velika vrata. Njihov izbor Arene je potvrda o veličini, značaju i grandioznosti tog objekta i bogate rimske ostavštine koja kao kulturna vrijednost, stavljena u kontekst zabave, ima svoje mjesto na karti svijeta. Arctic Monkeys su svjetska glazbena priča, a ne nekakav regionalni bend solidnog uspjeha pa je tim značajniji izbor Arene kao mjesta s kojeg se vraćaju u svoju glazbenu priču. Nevjerojatno, no izrazili su želju da u turneji dođu u Arenu. Možete biti ponosni na tu činjenicu.
- Charm music i Vigna PR zaduženi su za sve aspekte ovog koncerta?
- Da, naša agencija Charm music je promotor, mi organiziramo koncert, ali i inače pregovaramo s agencijama koje zastupaju bendove i pjevače. Vlasnik je Britanac, a centrala nam je u Istanbulu, gdje on i živi. Kao agencija pratimo veliki dio istočne turneje Arctic Monkeysa. Krenulo se iz Istanbula, nastavlja se u Bugarskoj, pa u Bukureštu, Puli i Pragu. Pretpostavljam da su oni preko raznih platformi dobili informacije o koncertima u Areni i da ih je to privuklo. Isto je i s bendom Tame Impala koji nastupa samo dan poslije.
- Je li istina da su se karte za koncert Arctic Monkeysa prodale rekordno brzo? Svih osam tisuća?
- Tako nešto se rijetko događa. Gotovo nikada. Na koncert ljudi dolaze iz 54 države svijeta! Koncert je rasprodan u dvije i pol minute.
- Jeste očekivali tako brzu prodaju?
- Ne, nikako. Bili smo svjesni da postoji velika šansa za rasprodan koncert, ali način na koji se to dogodilo nije nam bio ni u primislima. Kad smo ulazili u tu priču kao promotori teško smo mogli procijeniti kako će ići prodaja. U tim trenucima sve je, ipak, bio rizik. Još je i korona na određeni način bila aktualna.
- Koliko ste računali da će trebati vremena za prodaju karata?
- To se događalo u studenom 2021. Računali smo, otprilike, mjesec dana. To je bio neki maksimum u okviru kojeg smo očekivali prodaju svih karata.
- A kad ono… 150 sekundi!
- Doslovno! Kad je krenula prodaja nas nekoliko kolega bili smo u kancelariji s otvorenim kompjutorom. Bili smo u kontaktu s ticketing agencijom i htjeli smo monitorirati proces prodaje. Da vidimo kako će to ići. Brojke na reportingu samo su rasle: sto prodanih, dvjesto, petsto, tisuću, dvije, pet, sedam, osam! Gotovo. Jedva dvije i pol minute.
- Jeste kad bili na koncertu u Areni?
- Dvaput: prvi puta negdje 2004. na koncertu Gorana Bregovića, a drugi put sam bila na Dubioza kolektivu.
Arctic Monkeys svojedobno u Zagrebu
- Zanimljivo, prvi put ste došli u Istru još prije 20 godina. Vi ste, inače, iz Napolija.
- Preciznije, iz Salerna, koji je u napuljskoj regiji. To je, ustvari, jedno selo, Buccino, 120 kilometara južno od Napolija. Ovdje sam došla u okviru bratskih odnosa i kulturne suradnje mog Buccina i Labina. Bila sam dio tog projekta pa sam čak dva ljeta, preko jedne turističke agencije, ostala raditi u Labinu. Vodila sam turiste po cijeloj Istri. Poslije sam živjela i imala neke poslove u Sarajevu. Radilo se o nekim turističkim projektima unutar Bosne preko Europske unije. Od 2013. sam u Charm musicu. Kroz sve to vrijeme Istri se uvijek vraćam.
- Što je za jednu napolitanku Istra?
- Vino. I tartufi! Ovisna sam o njima! Istarska sela, posebno iz unutrašnjosti, prekrasna su. Živopisna, održavana, prepuna mira, tišine, čistoće i dobrih ljudi. Istra je… Istra je moja tiha patnja. Nevjerojatno sam sretna kad mi se ukaže prilika boraviti u ovoj regiji. Sve je tako privlačno. Ali nešto uvijek izdvajam - tartufe! Nema tih riječi kojima mogu opisati svoju opsjednutost. Obožavam ih do te mjere da svojim suradnicima, kad smo u Puli i kad krenemo pješke od Arene do centra, kažem da me spriječe ući u trgovine gdje ih se može kupiti. Kao i med od lavande! Za tartufe bih ubila! I cijelu plaću potrošila. Ma da kraj mene prođe Brad Pitt ne bih ga pogledala ako su blizu mene tartufi.
- Vi ste u Charm musicu odgovorni za istočnu Europu.
- Tako je. U jednom trenutku 2017. vlasnik mi je ponudio da izaberem gdje ćemo otvoriti novo predstavništvo. U igri su bili Zagreb, Beograd i Sofija. Morala sam odmah odlučiti. Odlučila sam se za Beograd jer samo tamo već imala neke kontakte. U međuvremenu smo i u Zagrebu i u Rijeci otvorili svoja predstavništva.
- Ali prvi put organizirate koncert u Istri.
- Tako je, ovo je prvi put.
- Industrija održavanja koncerata se vraća?
- Da, i to jako velikom brzinom, možda i prebrzo. No ljudi su željni zabave, a izvođači koncerata.
- Drugi je koncert u vašoj organizaciji, samo dan poslije Arctic Monkeysa, bend Tame Impala koji u svjetskim okvirima isto puno znači.
- Oni su iz Australije, a poznati su po koncertima s izraženim vizualnim efektima čega će u Areni ipak biti puno manje zbog specifičnosti tog objekta. U Južnoj Americi su, recimo, jako, jako poznati. No, poznati su i po tome što su izuzetno angažirani oko ekologije, zelenih politika i održivosti. Imaju izgrađenu i izraženu svijest o svemu tome. Na svojim koncertima imaju i trenutak edukacije publike o zelenim politikama. Zanimljivo da od organizatora za sebe traže organsku hranu i vodu u tetrapaku. Zero plastic. Originalni su po tome jer ono što promoviraju pokušavaju i živjeti. Sa svakog koncerta osiguravaju donaciju za neku domicilnu agenciju koja se bavi brigom o okolišu i zemlji. Njihova osviještenost je njihov zaštitni znak. Osim u Areni, sada su na turneji u okviru koje će nastupati u Milanu, Londonu, Parizu, Amsterdamu...
Tame Impala
- Jeste i taj koncert rasprodali?
- Još malo. Nije ostalo puno karata. Njih prate mladi ljudi, jako mladi. Isto kao i Arctic Monkeyse. To mi je fascinantno.
- Posao vas vodi svugdje, stalno putujete. Imate dinamičan život.
- Ovo što ja radim nije posao, to je stil života. Tanka je granica između privatnog i poslovnog. Nekada mi je ljudima koji me okružuju teško objasniti što mi se sve dogodi samo u jednom danu. Mi radimo most između zainteresiranih strana za održavanje koncerata. Spajamo izvođače i ostale koji su potrebni da bi se dogodio nečiji nastup. Osobno moram imati snažne komunikacijske vještine da u kratkom roku na zadovoljstvo svih pomirim sve strane tako da se postigne win-win situacija. Posao je na ljudskoj razini zahtjevan. Moram brzo procjenjivati ljude i situacije te ponekad još brže donositi odluke. Isto tako brzo moram procijeniti tko blefira, a tko je ozbiljan. Za taj posao potrebna je hladna glava. I da, ono što je važno, najčešće nema vremena za duge sastanke, odbore, konzultacije, usuglašavanja…
- Tu se okreće veliki novac?
- Puno manji nego u građevini!
- Jesu li Actic Monkeysi zahtjevni kao klijenti? Morate li ih smještati u skupe hotele, pa posebna hrana, posluga…
- Ne, uopće. Neće ni ići u hotel. Oni dolaze s tri posebna autobusa u Pulu na dan koncerta. Po noći, kad završe, tim autobusima, prilagođenima njihovim potrebama za turneje, odmah odlaze za Prag. Za razinu i status benda koji imaju, jako su jednostavni. Samim time i veliki. Imala sam klijente koji nisu bili tako uspješni, ni približno, ali su u kompliciranjima i zahtjevima bili malo, da se tako izrazim - preveliki naspram onoga što su predstavljali. Pretpostavljam da razumijete što želim reći. Tame Impala dolaze s četiri autobusa. I s njima su menadžeri i razno osoblje koje ih opslužuje na koncertima.