VEČERAS U ISTARSKOM NARODNOM KAZALIŠTU

Habib Koité & Bamada otvaraju četvrti Backstage Live Pula

Habib Koité spada među najveće glazbene zvijezde afričke glazbe. U svojoj je tridesetogodišnjoj zvjezdanoj karijeri održao više od 1700 koncerata diljem svijeta i snimio devet samostalnih albuma. Jedinstveni stil sviranja gitare razvio je sam, prateći na nastupima svoju griot majku

| Autor: Mladen RADIĆ
Habib Koite

Habib Koite


Backstage Live Pula vraća se večeras u Istarsko narodno kazalište Gradsko kazalište Pula, a četvrto izdanje otvorit će u 21 sat Habib Koité & Bamada u velikoj dvorani INK-a "Pietro Ciscutti". Habib Koité spada među najveće glazbene zvijezde afričke glazbe. U svojoj je tridesetogodišnjoj zvjezdanoj karijeri održao više od 1700 koncerata diljem svijeta.

Zovu ga "cestovni ratnik"

Koite je snimio devet samostalnih albuma. Prvi od njih, "Muso Ko", dostigao je najviše pozicije na glazbenim ljestvicama, što mu je omogućilo da postane (i ostane) stalni gost europskih festivala. Budući da je neprestano na turnejama, dobio je nadimak "cestovni ratnik". Velike pohvale dobio je i za svoj drugi album "Ma Ya" iz 1998., koji je proveo tri mjeseca na prvom mjestu na World Charts Europe i pomogao mu je da postane cijenjen kao jedna od najuzbudljivijih osobnosti nove glazbe. Međunarodni uspjeh postigao je i s ostalim albumima: "Baro", "Live!", "Afriki", "Acoustic Africa in Concert, 2011", "Brothers in Bamako", "Soo" i "Kharifa".

Koite potječe iz plemenite loze Khassonke griota, tradicionalnih "plemića", "trubadura" čije se stvaralaštvo odražava na duhovitost, mudrost i glazbenu zabavu na društvenim okupljanjima i posebnim događajima kao što su društveni protokoli: vjenčanja, krštenja, ispraćaji pokojnika… Odrastao je u glazbeničkoj obitelji, okružen sa sedamnaestero braće i sestara od kojih mnogi sviraju neko glazbalo ili pjevaju. Osim toga, njegova je majka pjevala, a otac je svirao bendžo, gitaru i usnu harmoniku.

Strast za glazbom

Strast za glazbom naslijedio je od djeda s očeve strane koji je svirao kamele n’goni, tradicionalno četverožičano glazbalo koje je poznato iz tradicije lovaca iz Wassolou regije Malija. Jedinstveni stil sviranja gitare razvio je sam, prateći na nastupima svoju griot majku. U formativnim se godinama oduševljavao rhythm and bluesom, soulom, rockom, šansonom. Uz malijsku glazbu slušao je Jamesa Browna, Jimmyja Hendrixa, Pink Floyde, Johnnyja Hallidaya, Claudea Françoisa i druge.

Nakon četverogodišnjeg studiranja, 1982. je diplomirao glazbu kao najbolji u svojoj klasi. Osim toga, njegov talent je bio toliko impresivan da ga je nakon diplome Institut zaposlio kao učitelja gitare. Već tijekom studija Koite je nastupao s nizom priznatih malijskih umjetnika, uključujući Keletiguija Diabatea i Toumanija Diabatea.

Surađivao je s najvažnijim afričkim glazbenicima kao što su Oumou Sangare, Vusi Mahlasel, Afel Bocoum, M’Bouille Koite, Amy Sacko, Sekou Bembeya Kouyate, Oliver Mtukudzi i Dobet Gnahore, ali i uglednim svjetskim glazbenicima i sastavima, među ostalima s free-jazz sastavom Art Ensemble of Chicago i blues gitaristom i pjevačem Ericom Bibbom. Često ga uspoređuju s Ericom Claptonom, dok on tvrdi da je njegov pristup glazbi bliži JJ Caleu. Originalne skladbe, uvijek čvrsto ukorijenjene u kulturu svoje zemlje, odražavaju njegov otvoreni duh i spremnost da putuje kroz bogato malijsko nasljeđe dok odlučno gradi temelje moderne glazbe, također pod utjecajem zapadnog rocka i folka.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter