Prošle godine smo napravili novu trgovinu. Obnovili smo stari objekt, napravili novi podrum za ulje, a namjeravamo se još proširiti tako da je u procesu dobivanje građevinske dozvole za kušaonu koja će imati 50-ak sjedećih mjesta, kaže član Uprave Velimir Jurić
(Snimio Milivoj Mijošek)
Tamo gdje je nekad bilo zgarište sada se prostiru predivni maslinici. Riječ je o poljima proizvođača maslinovih ulja Oio Vivo iz Vodnjana koji posluju od 2005. godine kada su preuzeli šumu koja je višekratno gorila. Ušli su u ovaj ogroman posao i napravili poljoprivredno zemljište.
Član Uprave Velimir Jurić ispričao nam je kako su se vlastitim sredstvima, no i uz pomoć lokalne zajednice, odlučili za nove izazove, pokretanjem tvrtke utemeljene na principima društveno odgovornog poslovanja. Kontinuirano usavršavanje, briga o kvaliteti, primjena inovacija u suradnji sa stručnim institucijama, temelji su na kojima baziraju cijeli svoj rad.
Svjetske nagrade
Oio Vivo se može pohvaliti da su dobitnici svjetske nagrade za žižoleru, posebnu sortu ekstra djevičanskog maslinovog ulja. To je stara sorta južne Istre koja je revitalizirana jer je ostalo samo nekoliko stabala kod pojedinih maslinara s područja Vodnjanštine. Tvrtka je financirala proizvodnju sadnog materijala i sada ima 690 stabala žižolere. Pokazala se vrhunskom sortom, ali onom koja ovdje odlično trpi klimatske uvjete. Dakle, ovo ulje ima sve što treba za uživanje u ekstra djevičanskom maslinovom ulju.
Velimir Jurić i njegovo zlato u čaši (Snimio Milivoj Mijošek)
- Žižolera se pokazala izvanredna. Prošle godine je bila pobjednik, prvo zlato Istre i Vodnjana na ocjenjivanju koje se održava u Italiji i koje nije više lokalno. Naša žižolera je apsolutna pobjednica u kategoriji monosortnih ulja na natjecanju koje je održano u Monte Carlu u lipnju ove godine, kazao nam je član Uprave Velimir Jurić koji nas je proveo kroz prodajno izložbeni prostor ove uljare koja raste iz dana u dan.
To famozno ulje ima i zlato iz New Yorka, Londona i Tokyja, ali ono najbitnije je da ima sve što ulje treba imati.
- Ima i pikantnost i voćnost, miris i boju. Doista je vrlo prepoznatljiva, čak i ljudi koji ne znaju ništa o maslinovom ulju prepoznaju Žižoleru kao najbolje ulje. Zanimljivo je kako je prisutna i gorčina koja je odlično ukonponirana te daje posebnost. Znači, Žižolera ima sve što vrhunsko maslinovo ulje treba imati, predivan balans svega, priča nam Jurić.
Biblija ulja
I nije tu samo žižolera, kad se govori o maslinarima Oio Vivo. Njihova ulja donijela su brojne zlatne medalje sa svjetskih natjecanja, a u "Bibliji maslinovog ulja" Flos Olei 2019. godine uvršteni su u top 20 najboljih mladih tvrtki u usponu. Zapravo, Flos Olei je vodić za najbolja svjetska maslinova ulja.
Inače, Oio Vivo ima pet domaćih, autohtonih sorti - istarsku bjelicu, vodnjansku bužu, bužu puntožu, rosignolu i žižoleru - i dvije talijanke, leccino i pendolino.
- Te "talijanke" leccino i pendolino uvriježene su u cijeloj Istri pa su i kod nas posebne. Inače, imamo nekoliko kanala plasmana na tržište. Svakako je posebno ovo prodajno mjesto gdje nas posjetitelji rado dođu vidjeti. Veleprodaja prema trgovinama i restoranima također je aktivna. U velikim centrima nismo prisutni, ali imamo prodaju putem web shopa koja je jako popularna u cijeloj Europskoj uniji. Također je prisutna i prodaja putem distributera. Godišnje se proizvede 22.000 litara ulja. Mi radimo jako puno, imamo 10 stalno zaposlenih djelatnika, od djelatnosti trgovine i komercijale do održavanja maslinika, kazao je Jurić.
Nova zapošljavanja
Tijekom berbe bude stotinjak ljudi koji rade, bude jako živo, berba je uvijek teška i naporna, ali se isplati.
- Nas zapravo motivira ovaj rad, znamo da smo napravili nešto dobro, ali ne želimo sada stati nego nastavljamo stvarati. Prošle godine smo napravili novu trgovinu. Obnovili smo stari objekt, napravili novi podrum za ulje. Namjeravamo se još proširiti tako da je u procesu dobivanje građevinske dozvole za kušaonu koja će imati 50-ak sjedećih mjesta, pa da se većem broju ljudi može kvalitetno prezentirati naše ulje uz popratnu gastronomsku priču. Cilj je da pružimo kompletan doživljaj. Ulja će biti još više, a imamo u planu zaposliti još ljudi, ispričao je Jurić.
Velimir Jurić i njegovo zlato u čaši (Snimio Milivoj Mijošek)
Investicija je velika, ali se svakako isplati jer cilj da Istra bude prepoznatljiva eno-gastronomska regija sve je realniji i bliži.
- Oio Vivo, istarsko ekstra djevičansko maslinovo ulje, jača i slavi život u nama, te ga s pravom možemo zvati našim tekućim zlatom. Korona nas nije previše poremetila, bazirali smo se više na prodaju putem interneta, te na trgovinu koja je cijelo vrijeme radila. Stoga, naše tekuće zlato zapravo nije ostalo zapostavljeno, a niti jedan djelatnik nije dobio otkaz, niti se djelatnicima smanjivala plaća, na što smo iznimno ponosni. S obzirom na vremena u kojima živimo, to je veliko dostignuće, zaključio je Jurić.
Imamo nekoliko kanala plasmana na tržište. Svakako je posebno ovo prodajno mjesto gdje nas posjetitelji rado dođu vidjeti.