"SETTE MONTI" OBITELJI DAMIJANIĆ

MALE TAJNE PRVOG PULSKOG GINA Naziv i etiketa pokazuju veliku ljubav prema Puli, u bocu se pakira kao da je parfem, a ima specijalni sastojak sa Sicilije koji je jako teško nabaviti

Kako sam već dugih niz godina u barmenskom svijetu, sanjao sam da bi bilo lijepo imati jednoga dana nešto svoje. Prije godinu dana pružila mi se prilika da se taj san konačno ostvari i tako smo krenuli u kreaciju prvog pulskog gina, kaže Karlo Damijanić

| Autor: Erika FILIPLIĆ
Ostvario san - Karlo Damijanić sa svojim ginom "Sette Monti" (Snimio Milivoj Mijošek)

Ostvario san - Karlo Damijanić sa svojim ginom "Sette Monti" (Snimio Milivoj Mijošek)


"Dugogodišnja želja poprimila je stvarni i opipljivi oblik, oblik ljubavi i strasti pretvoren u dobru kapljicu. Uspjeli smo napraviti i predstaviti prvi obiteljski gin. London dry gin obitelji Damijanić po imenu Sette Monti", kaže Karlo Damijanić, mladi poduzetnik rođen u Puli koji se već 15 godina bavi flair bartendingom, odnosno barmenstvom.

Damijanić ujedno ima svoju školu za barmene Bar Extreme koja već nekoliko godina djeluje na području Pule. Proputovao je pola svijeta učeći i natječući se kao barmen, dobivši mnogo nagrada i priznanja, a prije tri godine osnovao je svoje poduzeće Bar Logistic koje je specijalizirano za ginove, ali i za distribuciju ostalih pića.

- Bavimo se i eventima, a sada nakon dugo godina velike želje napokon smo uspjeli napraviti i predstaviti svoj prvi, obiteljski gin. Gin

obitelji Damijanić po imenu Sette Monti koji je posvećen našem gradu Puli. Kao što samo ime kaže, Sette Monti odnosno sedam brežuljaka, na kojima je izgrađen naš prelijepi grad, kaže Damijanić.

Naziv samog proizvoda, osim na pulske brežuljke, odnosi se i na sedam sastojaka od kojih se proizvodi. To je borovica sa Ćićarije, korijander, korijen anđelike, sladić, kamilica te dva specifična sastojka - perzijska ruža iz Irana i bergamot. Bergamot je specifično citrusno voće s juga Italije, odnosno Sicilije. Gin će uskoro biti plasiran na tržište cijele Hrvatske. Za sada je dostupan samo u Bar Logistic distribuciji.

Što se tiče ideje o stvaranju i proizvodnji prvog pulskog gina, Damijanić nam je rekao kako je to dugogodišnji san koji se konačno ostvario, a budući da je već nekoliko godina u svijetu barmenstva, imao je prilike okusiti razne vrste gina te se time voditi u proizvodnji svog.

- Kako sam već dugi niz godina u barmenskom svijetu, sanjao sam da bi bilo lijepo imati jednog dana nešto svoje, no iz financijskih razloga nije bilo moguće to realizirati pošto se radi o velikom

pothvatu. Prije godinu dana pružila mi se prilika da se taj san konačno ostvari i tako smo krenuli u kreaciju

prvog pulskog gina. Gotovo godinu dana bilo nam je potrebno da realiziramo proizvod, no nakon mnogo pokušaja

napokon smo našli vrhunsku kombinaciju i recept kojim se ponosimo, kaže Damijanić, dodavši da je veliku pomoć imao od svojih roditelja, kao i supruge koja je zaslužna za marketinški dio posla. Pogotovo oko ideja, vizija, i samog izgleda, estetike. "Dok je supruga zaslužna za estetiku, ja sam ipak za kreaciju samog gina", kazao je Damijanić.

Kako bi se isticali od ostalih i povezali cijelu priču nastajanja i namjene ovog proizvoda, odlučili su se za oblik boce koja je nalik parfemskoj bočici, kazao je Damijanić te dodao kako je uloženo mnogo truda i odricanja u samom stvaranju.

- Boca je dosta specifična. Mnogo smo truda uložili u

etiketu. Želja nam je da jednog dana ovaj gin bude jedan od simbola grada. Zato i dominiraju naše zeleno-žute

boje, boje grada Pule. Čak je i grb grada Pule istaknut na etiketi, kao i amfiteatar koji čini veliki simbol

našega grada. Ime Sette Monti je poveznica s gradom, a u pozadini se vidi naš zaštitnik, Sveti Tomo. Ispod njega je čak rukom pisana prva karta brežuljaka grada Pule. Velika je povezanost između naše obitelji Damijanić i grada Pule, kazao je Karlo Damijanić.

Za razliku od klasičnih boca gina koje su pretežno okruglog oblika, odlučili su se za izgled i asocijaciju na parfem.

- To je bila i jedna od ideja o kojoj smo razmišljali. Kada smo došli do samog pakiranja i ambalaže, jako smo dobro istražili tržište gina. U tom tržištu više dominiraju niske i pretežno okrugle boce. Htjeli smo napraviti bocu koja će se isticati na polici, koja će biti posebna, a sama poveznica s parfemom dolazi iz sastojka bergamota. To je naš specifičan sastojak kojeg je jako teško nabaviti. Mi ga nabavljamo od jedne obitelji koja ima svoje nasade na jugu Sicilije, tako da su nam oni rezervirali jedan dio uroda samo za nas, za ovu godinu i sljedeću. Bergamot je sezonsko voće koje raste samo od rujna do veljače te ga je dosta teško dobaviti i s njime raditi. Zašto je to tako? Zato što 95 posto ide isključivo u parfemsku industriju, jer gotovo svi najpoznatiji parfemi svijeta imaju barem u nekoj količini eterično ulje od bergamota. S tom vizijom smo mi krenuli prema tom voću, kako bi naš proizvod bio poseban i stvarno je na kraju tako ispalo. On je dao onaj specifičan parfumasti štih, a i citrusni okus koji nije ni naranča ni limun, nego baš bergamot. Posebno, drugačije, i mislim da će se to ljudima svidjeti, kazao je Damijanić te dodao da cijena jedne boce od 0,7 litara iznosi 280 kuna. Uskoro će u ponudi biti i nešto manja ambalaža od 0,2.

Gin se proizvodi u jednoj maloj privatnoj destileriji sinergijom sedam sastojaka, stabilizacijom destilata na - 7 stupnjeva celzija te maceracijom borovice 70 dana. Na taj način se dobije, ističe Damijanić, poseban proizvod u koji je utisnuta čista i potpuna ljubav prema kreiranju.

London dry gin je, inače, oznaka stila proizvodnje, a donosi određene zakonske smjernice. Primjerice da se mora destilirati na maksimalno 96 posto alkohola, a minimalno 87 posto, odnosno biti na sredini, te da svi sastojci moraju biti isključivo prirodni bez ikakvih dodataka bojila, aroma. Dakle, to mora biti isključivo prirodni proizvod. Sam naziv London dry gin konzumentima, korisnicima, donosi sigurnost i kvalitetu.

Premijerno svečano predstavljanje prvog pulskog gina Sette Monti - London dry bio je u utorak u poznatoj pulskoj konobi Boccaporta, gdje ga je komentirao i vlasnik te konobe, Toni Draguzet.

- Izuzetno sam počašćen da je gin predstavljen upravo u našem objektu. Baš zato što je to prvi pulski gin, jer mi volimo sve ono ča je izvorno i ča je tu naše, domaće. Karlo se jako potrudio, napravio je veliku stvar za grad Pulu. Puno ljudi misli da je to sve jednostavno, ali tu je uloženo puno truda, žrtve, a i financijski nije bilo jednostavno realizirati sve to. Svi mi Puležani i okolica možemo biti jako ponosni na njega jer svaka ovakva stvar ili njoj slična obogaćuje gastro scenu, a i nas same konzumente. Također, možemo biti ponosni kad negdje putujemo u svijet da možemo reći kako imamo svoj domaći pulski gin, Sette Monti, kazao je Draguzet.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter