TOČI SE IZ ŠPINE

JENA BIRA VUČE DRUGU… I tako je nastala "Još jena", novo novigradsko craft pivo. Posjetili smo tvorce ovog napitka

Nisam pivopija, nego sam našu biru napravio po svom guštu i očito pogodio formulu koja paše svima. Pivo je više na bazi slada, a manje hmelja, s 5,1 posto alkohola. Tako se može lakše popiti. Jena bira vuče drugu, odatle taj naziv, otkrio nam je Bruno Beaković, vlasnik konobe Nino u Bužiniji

| Autor: Sanja BOSNIĆ
(Snimila Sanja Bosnić)

(Snimila Sanja Bosnić)


Još je(d)na zvijezda je rođena! Na malom novigradskom nebu pojavila se nova bira – naša bira "Još jena". Zasjala je u punom sjaju na inauguraciji u konobi Nino u Bužiniji, koju vode supružnici Bruno i Nikolina Beaković. Bruno je autor recepta craft piva, a proizvodnju je povjerio specijaliziranoj, omanjoj pivovari Zeppelin craft brewery iz Bjelovara, poznatoj po vrhunskim majstorima pivarima, specijaliziranima za craft projekte.

Brunov se aromatičan osvježavajući, pitki zlatno-žuti pjenasti izum, nakon što je spravljen, puni u pivske bačve i potom toči samo iz špine. I to jedino u njegovoj konobi, ne bi li svima koji navrate stvorio ugođaj opuštenije atmosfere, dobre za provod u dobrom društvu, uz njegovu originalnu biru. Strast za ovim pivom želi podijeliti s gostima kao s iskrenim prijateljima.

Personalizirano pivo

I dok pišemo o Brunovoj biri neizostavno moramo spomenuti da u posljednjih desetak godina craft pivo uzima sve više maha u nas te postaje ozbiljna konkurencija industrijskom pivu poentirajući na manufakturnoj, tradicionalnoj metodi proizvodnje. Poput industrijskih, i craft piva se također kuhaju s vodom, sladom, hmeljem i kvascem te se koriste posebne metode fermentacije nakon čega se pivu dodaje dodatna količina hmelja za dobivanje posebno aromatičnog okusa. Očito je ovaj svjetski trend samospravljanja zanatskih piva doprinio sve većem broju kreativnih pivomakera i u malom Novigradu, jer je nedavno promovirana i craft linija piva Vergal.

(Snimila Sanja Bosnić)

- Nisam htio raditi veliku komercijalnu reklamu i pompu oko promidžbe. Pozvao sam svoje prijatelje i ljude koji me cijene, koji su pivo već kušali i preporučili ga drugima. Smatram da je to pravi put da se po onoj passa parola na najbolji mogući način reklamira ova naša bira, kazao je Bruno, otkrivši i detalje o reklamnom spotu za "Još jenu". Glavna uloga u video zapisu povjerena je pjevaču i zabavljaču Mauru Staraju.

- Ni taj spot nisam zamislio poput komercijalne i senzacionalističke reklame koja bi se pojavila na raznim TV postajama, već će se dijeliti na društvenim mrežama i među prijateljima, kao i svima kojima se pivo dopalo. Ovdje je ipak riječ o manjim količinama proizvoda, gotovo personaliziranom pivu. Tko ga želi kušati mora doći u moju oštariju, istaknuo je Bruno.

Vrlo specifično

Bruno je preuzeo lokal od oca Nina i majke Brune 2006., a pivo je sam osmislio u lipnju 2019. Nije htio konkurirati ocu vinaru i maslinaru pa se dosjetio obogatiti ponudu u konobi craft pivom. I kad ga je počeo točiti ostao je ugodno iznenađen koliko ga je ljudi zavoljelo.

(Snimila Sanja Bosnić)

- Jer kad imate jednu vrstu piva računate na samo jednu vrstu publike, ali ovako široki spektar publike me jako iznenadio. Nisam pivopija, nego sam našu biru napravio po svom guštu i očito pogodio formulu koja paše svima. Pivo je više na bazi slada, a manje hmelja, s 5,1 posto alkohola. Tako se može lakše popiti. Jena bira vuče drugu, odatle taj naziv, otkriva Bruno.

- Zaista je specifično. Da mi ga date probati među 50 drugih, ja bih ga prepoznao. I ljudi su ga prepoznali i hvale ga pa mi šalju svoje prijatelje. Gosti koji će ciljano iz Rovinja, Poreča Umaga navratiti na moje pivo skoknut će i do grada i to je najbolji marketing, objašnjava Bruno pa odmah spominje svoje želje u budućnosti.

- Nije mi intencija, barem za sada, širiti tržište, nego ga nuditi samo u konobi, a kroz dvije tri godine planiram napraviti vlastitu mikropivovaru, ali ni tada se ne bih širio previše. Želim da naša bira bude pravo zanatsko pivo koje se proizvodi ručno. Kvalitetno i prirodno. Ovakva se dobro sljubljuje uz naša domaća jela iz kuhinje, a lako se konzumira i uz ribu. A kad kažem pitkija ne mislim pri tome da je razvodnjenija, nego se lako pije, kao da utažuje žeđ. I to je to što sam htio postići. Doživljaj okusa i karakterističnog naziva koji govori o tim kvalitetama, jer jena bira privlači drugu. A s guštom se pije i zimi. Radeći s entuzijazmom možete učiniti sve, s oduševljenjem veli Bruno koji je svojom "obrnutom" reklamom - prvo probaj, uživaj, pa promoviraj - u ove dvije godine stvorio već široki krug pivoljubaca.

(Snimila Sanja Bosnić)

Jena bira i za auto

I za kraj nam kao zanimljivost ove bire Bruno dobacuje da se može koristiti i u vožnji!? Točno, a otkrivamo i kako. Naime, na registarskoj tablici Brunova automobila piše "Jošjena", pa tako dok ga vozi, na duhovit način, promovira svoj proizvod.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter