UGLEDNI VODIČ

Kako se dijele Michelinove zvjezdice?

| Autor: Edi Prodan
(Foto: Promo)

(Foto: Promo)


S obzirom na to da je ovih dana objavljena najnovija lista Michelinovih restorana u Hrvatskoj, u najrazličitijim kategorijama, fokus javnosti je dodatno pojačan prema tom, najrecentnijem dijelu hrvatske ugostiteljske scene. Pitanja su brojna, jedno od najčešćih je ono koje se odnosi na popriličnu statičnost liste. Bez obzira na to što je Draga di Lovrana odustala od bilo kakvog statusa povezanog s Michelinom, pojavio se jedan novi restoran na hrvatskom Michelinovom sazviježđu. Riječ je o jednom od najpopularnijih zagrebačkih, ali i svehrvatskih restorana Dubravkin put koji odnedavno nosi jednu Michelinovu zvjezdicu. Što se ostalih tiče, svi su zvjezdicu zadržali, dok je rovinjski Agli Amici izazvao istinski ushit nakon osvajana druge zvjezdice. Na taj se način Hrvatska upisala na listu najozbiljnijih svjetskih gastronomskih destinacija.

Velika tajna

No kako to dolazi, zašto dolazi i kako uopće bira i ocjenjuje Michelin? Dakako da ne srljaju, da ne "ubadaju", već da se kreću listom najosebujnijih restorana u Hrvatskoj. U tom se segmentu, na razini prijedloga, uvijek pokriva i načelo teritorijalnosti, dok je sama ocjena pojedinog objekta - apsolutna Michelinova tajna. Restoran ne zna hoće li Michelinovi inspektori, bolje rečeno kušači, uopće i ući u objekt.

Pa je tako i u slučaju dolaska Michelina u Hrvatsku - ne, nije riječ ni o kakvoj slučajnosti, već o sporazumima na državnoj razini. Aktualni podrazumijeva suradnju Hrvatske, točnije Hrvatske turističke zajednice s Michelinom za razdoblje od 2022. do 2026. godine. Svake se godine na taj način uspješno održava stroga selekcija hrvatskih restorana, organiziraju se specijalizirane radionice na temu gastronomije i enologije, kao i posebne prezentacije hrvatske gastronomije na događanjima "Four hands dinner". Izrađena je i posebna karta koja je obuhvatila restorane odabrane od strane Michelina, a sa svim time dolazi i tiskano izdanje vodiča Michelin Hrvatska, koji objedinjuje cijelu hrvatsku gastronomsku ponudu i koji je dostupan na engleskom jeziku. Također, Michelinovi vodiči, promotivni kanali, internetske stranice, kao i aktivnosti koje se provode na tržištima u mnogome pridonose prepoznatljivosti hrvatske gastronomije u svijetu jer je riječ o udruživanju s prepoznatljivim i jakom brendom koji simbolizira izvrsnost u svakom pogledu. Dakle, riječ je o marketinškoj suradnji u sklopu koje se provode razna promotivna događanja. No ono što je važno naglasiti, HTZ nema utjecaj na izbor i načine izbora hrvatskih restorana za vodič.

Hrvatska prepoznatljivost

To je ipak prepušteno "tajnim gostima" kako Michelinovi stručnjaci funkcioniraju u posjetu nekom od restorana s liste najboljih.

- Hrvatska je u smislu prepoznatljivosti na globalnoj eno-gastronomskoj sceni unazad nekoliko godina ostvarila značajne pomake. Prostora za daljnji rast i razvoj naravno ima, posebno u segmentu autohtonosti, kreativnosti i originalnosti naše ugostiteljske ponude. Suvremeni gost sve više traži svježe, lokalne namirnice i izvornost. Danas se naša zemlja percipira kao destinacija s izrazito bogatom i raznolikom eno-gastronomskom ponudom, a da je tome tako dodatno potvrđuje i podatak kako je proizvod eno-gastronomije visoko na ljestvici motiva dolazaka gostiju u našu zemlju, poručio je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, naglasivši kako su ovi dobri trendovi, između ostalog, posljedica aktivne suradnje s brojnim međunarodnim i globalno prepoznatim eno-gastronomskim vodičima i publikacijama poput Michelina.

Vezano za aktualnu selekciju, Hrvatska se danas može pohvaliti s ukupno 93 restorana nositelja neke od Michelinovih oznaka što je, ma koliko lista za neke djelovala "statično", porast broja uključenih restorana u odnosu na lanjsku selekciju i svakako jako veliko priznanje naporima ljudi koji na bilo koji način vode njihovo poslovanje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter