Kvalitetan dizajn itekako utječe na naše raspoloženje i kvalitetu života, a kad je riječ o vrhunskom dizajnu - onda se ti isti prostori pričaju priče za sebe i boravak u njima je poput putovanja u neki drugi svijet.
A jednu takvu bajkovitu priču priredila je novigradska umjetnica Dragana Sapanjoš - ona je za elitni talijanski brend Moroso osmislila i uredila božićnu vitrinu.
Inače, ovaj zadatak izrazita je čast u dizajnerskom svijetu, te se u tome svake godine okuša jedan renomiranih svjetskih umjetnika, a Dragana Sapanjoš, čiji je umjetnički rad daleko poznatiji u Italiji i diljem svijeta no kod nas, za Moroso je priredila "Anomalye delle storie" (Anomalije priča).
Sapanjoš je zajedničke simbole Božića transformirala, reinterpretirajući ih kroz Morosove predmete, a ova božićna vitrina nalazi se u izložbenom salonu Moroso u Milanu (u Via Pontaccio 8-10), te se može razgledati od danas.
"Anomalye delle storie" na ironičan, "anomaličan" način precizno priča bajku o Djedu Mrazu.
"Patrizia me zamolila da pripremim postav za božićni izlog Moroso Showrooma u Milanu", kaže umjetnica.
"Za mene je uvijek kompleksan proces u kojem pokušavam uskladiti moju poetiku i estetiku, koja je pomalo mračna, ali s DNA kodom tvrtke, ili, bolje rečeno, slikom koju sam stvorila o Morosu", nastavlja Dragana.
"Pokušala sam uskladiti svoju realističku prirodu s vizijom Morosa, koji su za mene "tvornica snova", pomalo nalik svojevrsnoj tvornici Djeda Mraza kakvu smo zamišljali kad smo bili djeca. U mom umu, Moroso je mjesto gdje je sve moguće, gdje se ostvaruju snovi: gdje umjetnik ili dizajner uspijeva u potpunosti izraziti svoju kreativnost i istovremeno stvoriti projekte ili predmete koji pronađu svoje mjesto na tržištu".
Postav vitrine je zimska šuma napravljena od stabala prekrivenih snijegom među kojima su sanjke Djeda Mraza - prikazane kroz kauče "Bohemia" u obliku školjke čiju strukturu je osmislila Patricia Urquiola, dok su sjedište realizirali Fjiord.
Saonice "vuku" četiri dizajnerska taburea Anomaly, koje je dizajnirao Front, koji u interpretaciji umjetnice utjelovljuju sobove Djeda Mraza, no u ovoj dizajnerskoj priči - buntovne i radosne sobove, koji umjesto da vuku saonice skaču kroz krugove napravljene od cvijeća.
Međutim, u Morosovoj vitrini saonice Djeda Božićnjaka su okrenute naopačke - i to zato jer je u Draganinoj priči Djed Mraz, dok isporučuje poklone, prolazi ispred Showrooma Moroso i zadivljen ljepotom proizvoda, bogatstvom boja, tkanina i uzoraka, smete se i desi mu se nesreća te on sleti ravno u izlog.
Ova priča je, u odnosu na priču o Djeda Mrazu na koju smo navikli, puna anomalija:
"Ovaj projekt prožet je s puno ironije, ali i s popriličnom dozom lakoće. Pokušala sam na neki način uskladiti svoju viziju realnosti sa živopisnim svijetom Morosa, a sve to začinjeno dobrom dozom humora", kaže umjetnik.
Na samo kraju, valjalo je postaviti oblake kao i loše vrijeme na koje Djed Mraz nailazi na svom dugom putovanju - pa tako iz svih oblaka padaju šareni Morosovi logotipi koji nalikuju na snježne pahuljice, a izrađeni su od otpadnih tkanina. I prevrnutih sanjki izlaze Morosovi proizvodi, koje je Djed Mraz dostavljao na svom putovanju. Tu se tako nalaze stolići, taburei, stolice, mali pribor - koji se smatraju savršenim božićnim poklonima, sugerirajući što bi mogli ove godine najdražima ostaviti ispod božićnog drvca.
"Odrastajući, otkrila sam da Djed Mraz ne mora biti slika koju svi imamo - prizor finskog djedice koji stiže na sanjkama u noći 25. prosinca. Radost, darovi i ljubav koju vam je donosio Djed Mraz možete pronaći u osobi, u gesti, u nekom predmetu. Djed Mraz postoji uvijek, u nekom obliku," zaključuje Dragana Sapanjoš.