Volkswagen Golf 2.0 TDI Style, isti a (malo) bolji, (hladno) perfektan, moćan (8,8 s, 223 km/h) i štedljiv, ali i košta…
| Autor: Željko MARUŠIĆ / Autoportal
Konačno, nakon brojnih najava, na naše je tržište stigao Volkswagen Golf osme generacije. Treba li naglašavati da nastavlja tradiciju prethodnika i da je unaprijedio sva bitna svojstva uvjerljive sedmice…
Premda uvodi ‘pametna’ LED svjetla (IQ LIGHT) svjetla, kojima prvi mali, možda i nepotrebni odmak od prethodnika, pa mu dizajn nije glavni adut, vjerojatno i jedina upitna značajka, već s pola kilometra vidi se da je riječ o novom Golfu.
Možda su ovaj put dizajneri iz Wolfsburga namjerno malo eksperimentirali, jer kad se približi, zbog farova ‘s obrvama’ svima je jasno da je riječ o novom modelu ‘Osmici’). Gabariti su malo promijenjeni, dužina je povećana na 4284 mm (+29), širina 1789 mm (-10) i visina 1456 mm (-4) blago su smanjene. Uz zadržavanje klasičnog, Golfovslkog stila, koeficijent otpora zraka je s 0,29 smanjen na, za hatchback C-segmenta izvrsnih 0,275.
Koliko je prednji kraj neobičan, toliko je stražnji igra na sigurno…(foto: AP)
Dakle, premda ne izgleda tako, vrlo je aerodinamičan, što mu omogućava da s testnim dizelašem od 150 KS potegne čak 223 km/h, a usto je vrlo štedljiv – u normalnoj vožnji i uz razmjerno visok ritam, potrošnju je lako držati ispod pet litara.
Pametnim dizajniranjem bokova u unutrašnjosti ima (malo) više komfora, sjedi se Volkswagenovski ugodno i ‘konkretno’, volan lijepo sjedi ‘u ruci’, a pred vama je digitalni kokpit, za sve verzije, koji nudi i klasičnu i hi-tech grafiku, na koju se lako (nakon kratke poduke) priviknuti.
Testni je model opremljen automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva i dvostrukom spojkom (DSG 7), koji omogućava normalno, automatsko mijenjanje stupnjeva prijenosa, sportsko automatsko i treću opciju, mogućnost ručnog šaltanja, polugicama uz volan (doplata). Zanimljiva je kraka ručica na središnjoj konzoli, naravno, parkirna kočnica je električna.
Osmica leži na modularnoj platforme za poprečnu ugradnju (MQB), nove generacije povećanim udjelom čelika visoke (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS), zbirno čak 52 posto masenog udjela te je novi Golf, usprkos dodatno nabijen hi-tech opremom i gadgetima te za čak 30 posto čvršći masu smanjio za 40 kg.
Usprkos toga ovaj Golf na vagu donosi više od 1,4 tone mase i za volanom se stječe dojam da je čvrst i ‘konkretan’, siguran poput bunkera To potvrđuje briljiranje na Euro-NCAP testu, ne samo s pet zvjezdica, nego 95 posto sigurnosti za odrasle i 89 posto za djecu. Što reći? Sjedni, pet!
Isti, a malo bolji, ni više, ni manje, zaključak je s testa trenutačno najskuplje verzije Volkswagen Golf 2.0 TDI Style DSG 7, hladna, racionalna (nažalost i pomalo skupa, uh…) perfekcija
Ergonomija je uvijek bila na zavidnoj razini(foto: AP)
Osjećaj je kao za volanom Passata B7, novi je Golf čvrst, precizan, ‘školski’ ergonomičan i da nema digitalnog kokpita, rekli bismo pomalo klasičan. Kad smo, na Jankomiru na traci za ubrzavanje u pravcu Bregane, nagazili gas (a bilo je sunce, temperatura +12 Celzijevih stupnjeva), DCG 7 je pri 30 km/h iz drugog šaltao u prvi stupanj, prednji su kotači iscrpili mogućnost prianjanja, proklizali i uključila se kontrola proklizavanja…
Novi 2.0 TDI (tko još spominje Dieselgate?!)je žestoko ‘zagrizao’. Dobarrr, rekli smo, a Golf, kao Golf, malo bolji od sedmice. Kako su dizelaše mnogi prerano otpisali, ovaj je 2.0 TDI praši nego ikad, dobio je (konačno) aluminijski blok i najnaprednije ekološke sustave, s dvostupnjevitim sustavima za pročišćavanje čađe (DPF) i dušikovih oksida (AdBue), emisije su za trećinu niže od vrijednosti koje propisuju norme Euro 6d, koje nastupaju u rujnu 2021.
Isti, a malo bolji, ali malo je kalo komforniji. Jest, u prvi mah bili smo malo nostalgični na velike analogne okrugle ‘ure’, ali na bolje se lako priviknuti. Osjećaj da je 2.0 TDI, usprkos zadržavanju najveće snage od 150 KS ‘oštriji’, zbilja osjetno življe potegne, zasluga je u unaprijeđenom automatskom mjenjaču, ali prvenstveno povećanju najvećeg okretnog momenta, koji je dosad 320 Nm dosezao pri 1750/min, a sada raspolaže s lijepih 360 Nm pri 1600/min.
Zbog toga pri nižim brzinama prednji kotači brzo dolaze u zonu proklizavanja. Uvjerljivo povuče u svim područjima brzina, a da s ovim dizelašima Golf ima zbilja respektabilan potencijal, pokazuje ubrzanje do stotke za 8,8 sekundi i najveća brzina od čak 223 km/h (zasluga pogonske grupe i aerodinamike). A, kako se kaže, nije najvažnije koliko auto ide, premda je ovaj Golf već vrlo dinamičan, nego kako ide.
Osjećaj upravljanja, kontrole, je savršen. I Čim se sjedne i krene, zaključuje se da je sve poznato, uz potpunu kontrolu. Na Golfa se lako naviknuti, to nam je u vožnji ‘poručila’ Osmica već nakon prvih testnih kilometara.
Bočna silueta zadržala je prepoznatljivu formu, Golf je sada još nešto niži…(foto: AP)
Ugodno, ergonomično i ‘konkretno’, na 18-colnim stiliziranim alu naplacima Golf se čvrsto i sigurno drži podloge, precizan je i upravljiv te se stječe dojam da je sve prilagođeno i dvostruko snažnijem motoru.
Dakle, dojam je poznat,možda i dosadno perfektan, i da nas je netko posjeo za volan s povezom preko očiju i da smo vozili uz asistenciju autonomne vožnje, zaključili bismo odmah – Volkswagen, gotovo Passat. Motor, uz asistenciju vrhunske automatike pruža silinu za pretjecajnu traku, kad se nagazi gas ovaj Golf kreće naprijed poput lokomotive brzog vlaka, a sve podupiru snažne kočnice.
Probali smo ga i zavojitom cestom i što reći – besprijekorno, sportsko ležanje i upravljivost, premda Golf zadržava i dovoljno udobnosti. A ovaj dizelski pogon gotovo sportske performanse pruža uz potrošnju malo veću od pet litara, a ako se pazi trošit će ispod pet.
Sve je zbilja 5, prvi je pročitat ćete večeras, osim (to je naš subjektivan stav), dizajna. S ovim neobičnim dizajnom Golf će se morati nositi još četiri godine.
To je jedna od dvije moguće mane ‘Osmice’, koja u svemu ostalome zaslužuje hvalospjeve. Druga je mana cijena. Ovo što vidite stoji 268.000 kuna, bez doplata 235.013. Jest Golf, jest vrijedi…, ali, nije malo. Preciznije, bez obzira na sve vrline, cijena je, uh…
Ostatak su (hladni) hvalospjevi s današnjeg podnevnog testa, razmjerno kratkog, ali oštrog. Volkswagen Golf nas nije iznenadio i čini nam se da su u Wolfsburgu namjerno ‘skrojili’ dizajn o kojem se može polemizirati. Ukratko, konkurenciji neće biti lako uz novog Golfa, pogotovo će što obnovni 1.0 TSI Life s dovoljnih, odnosno iznenađujuće dobrih turbobenzinskih 90 KS, uz realnu potrošnju od šest litara stajati 165.000 kn. Dakle Osmica je čista petica!
Snaži dizelski sklop ipak neće biti prvi izbor domaćim kupcima, a ovaj je oduševio snagom i potrošnjom.(foto: AP)
POGON Motor:turbodizelski, 4 cilindarski, 16V, zupčasti remen, blok od aluminijskog lijeva, sprijeda poprečno Obujam:1968 ccm Provrt x hod:81,5 x 95,5 mm Snaga:110 kW/150 KS pri 3500-4000/min Moment:360 Nm pri 1600-2750/min Mjenjač:automatski DSG, 7-stupanjski Pogon:prednji Start/stop:da
KAROSERIJA Izvedba:hatchback C-segment, 5V, 5 sjedala Gabariti:4284 x 1789 x 1456 mm Međ. razmak:2636 mm Cd:0,275 Masa:1390 kg (realno 1412 kg) Prtljažnik:380 – 1237 l Spremnik:50 l Krug okretanja:11,2 m EuroNCAP:5 zvjezdica