VN Italije

NA DANAŠNJI DAN 1961.: Le Mans NAJSMRTONOSNIJA UTRKA U POVIJESTI FORMULE 1

| Autor: Dino Milić-Jakovlić/Autoportal

Velika nagrada Italije na kultnoj stazi Monza uvijek je prava svečanost za ‘tifose’, a 1961. je godine svečanost trenutka bila i veća no inače. No, utrka održana 10. rujna 1961. pretvorila se u najsmrtonosniju u povijesti Formule 1.

Nakon što je Ferrari dvije godine gubio od, sramote li, neke male britanske mehaničke radionice po imenu Cooper i neuglađenog vozačkog genija Jacka Brabhama (kažu da nikada nije isti zavoj dvaput prolazio istom linijom, no ipak je pobjeđivao utrke), ‘crveni’ su se ponovo našli na vrhu.

Pravila su radikalno promijenjena, i novi je Ferrari 156 s karakterističnom njuškom morskog psa dominirao sezonom. Do Monze su osigurali momčadski naslov, no za vozački su se borila dva Ferrarijeva vozača, Phil Hill i Wolfgang von Trips. A Stirling Moss, najbolji vozač na svijetu onog vremena, vrebao iz prikrajka, samo s teoretskim šansama.

Nisu mogla postojati dva različitija karaktera: Amerikanac je bio misaon, intelektualan vozač povučenog karaktera, koji bi prije starta nerijetko čak i povraćao od nervoze, dok je njemački grof bio otvoren, atlet, ljubimac žena, uvijek u centru pažnje… Oba su bili vraški brzi, a u Monzu Hill je došao s 38 bodova naspram Tripsovih 33.

Von Trips bio je prvi na startu, no nije dobro počeo utrku. Hill i Ginther iz drugog su startnog reda projurili naprijed, a pratio ih je debitant Ricardo Rodriguez. Tri crvena bolida na čelu bacila su publiku u trans, no među njima nije bilo upravo onog Ferrarijevog vozača kojem je pobjeda najviše trebala.

Drugi se krug bližio kraju i vodeći su ulazili u Parabolicu. Von Trips se borio za četvrto mjesto s neiskusnim i mladim vozačem Lotusa Jimom Clarkom, kada su se u punoj brzini dva bolida dotakla. Škot je u nesreći prošao bez ozlijede, što mu je otvorilo put k slavi i postajanju jednim od najvećih vozača svih vremena.

No njemački grof nije bio te sreće, njegov je crveni bolid poletio u zrak, udario u žičanu ogradu koja je ‘štitila’ publiku. Nijemčevo je tijelo u punoj brzini izletjelo iz bolida, koji se naslonio na ogradu, naprosto gnječeći ljude u prvim redovima, da bi se olupina potom odbila natrag na stazu.

Von Trips je poginuo na licu mjesta, a među publikom bilo je čak 15 poginulih. To je najteža nesreća u povijesti Formule 1. U skladu s tadašnjim običajima, utrka nije niti prekinuta, a pobjedu je odnio jedini Ferrari koji je uspio doći do cilja, onaj Phila Hilla.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter