Ponos britanske automobilske, i ne samo automobilske industrije, tvrtka Rolls-Royce, imala je dugačku i ne baš pretjerano aristokratsku povijest životarenja i borbe za opstanak…
Početkom 1970-ih tvrtka je nacionalizirana, prava na automobilski dio ustupljena su prvo Vickersu, a kada je prodaja pala na niske grane, 1990-ih, pojavila su se dva interesenta za preuzimanje licence, oba njemačka.
Svi su očekivali da BMW, koji je već pružao tehnološku podršku britanskoj tvrtki, postane novi vlasnik, no kada je kompanija uistinu ponuđena početkom 1998. ispostavilo se da je Volkswagen ponudio 430, a Bavarci samo 340 milijuna funti, te su se Rolls-Royce i Bentley našli u vlasništvu korporacije iz Wolfsburga.
Bila je to vrlo neugodna situacija za Vickers, koji je pored već razvijene tehnološke suradnje s BMW-om imao i očiglednu preferenciju prema bavarskoj tvrtki, no Volkswagen je ponudio više…
Sve dok u Wolfsburgu nisu još jednom pročitali sitna slova u ugovoru i shvatili da kupnjom tvrtke nisu dobili i pravo na korištenje imena i logotipa Rolls-Royce. Njih je za četrdeset milijuna funti otkupio BMW.
No u vlasništvu Volkswagena bili su karakteristična maska s hladnjakom u obliku grčkog hrama, kao i figurica Spirit of Ecstasy. Prava pat-pozicija. No nakon određenog natezanja dogovor je ipak postignut.
Rolls-Royce se nalazio u toliko mizernom stanju da je Volkswagen, odlučio prepustiti taj brand BMW-u, a sebi zadržati ‘perspektivniji’ Bentley, sestrinsku tvrtku koja je tada prodavala dvostruko više automobila.
Dva desetljeća kasnije obje tvrtke i dalje imaju svoje, različito mjesto na tržištu i pod njemačkim vodstvom ostvaruju najbolje prodajne rezultate u povijesti (do početka krize izazvane koronavirusom).