(Foto: Ferrari)
Fenomenalni debitantski nastupi u kojima su briljirali Jacques Villeneuve i Lewis Hamilton podsjetili su nas na to da je još uvijek moguće da se netko priključi trojici ljudi koji su upamćeni kao jedini koji su osvojili pobjede već u prvom nastupu u nekoj utrci Svjetskog prvenstva Formule 1, piše autoportal.hr.
U najelitnijem automobilskom natjecanju, stvari nisu tako jednostavne kako izgledaju na prvi pogled. Giuseppe ‘Nino’ Farina je najbolji primjer. Pobijedio je u prvoj utrci Svjetskog prvenstva Formule 1 uopće, 1950. na stazi Silverstone 1950., a postao je i prvi svjetski prvak.
No zapravo je prvu pobjedu na Velikoj nagradi, i to u istoj kategoriji, samo što se tada još nije formalno zvala Formula 1, ostvario još 1940. Iste sezone u statističkim mu se knjigama pridružio Johnnie Parsons, pobjednik utrke Indy 500, koja se bodovala za Svjetsko prvenstvo od 1950. do 1960.
Parsonsu to nije bio prvi nastup na utrci Indy 500, a prethodne se godine napobjeđivao i osvojio američku titulu. Da i ne spominjemo kako je upitno je li uopće imao pojma da se ta pobjeda boduje i za nekakvo čudno europsko prvenstvo…
Treći slučaj, Giancarlo Baghetti na VN Francuske 2. srpnja 1961., ipak je čišći: njemu je to nedvojbeno bio prvi nastup u Formuli 1. No tada su postojale mnoge Velike nagrade koje se nisu bodovale za prvenstvo, a pravila su promijenjena prije te sezone, tako da su dotadašnji bolidi Formule 2 najednom postali kompetitivni.
Baghetti je dobio priliku nastupiti u dvije neprvenstvene utrke u Ferrarijevoj Formuli 2, i oba puta pobijedio! Njegovi su poslodavci tada od tvrtke Ferrari upili novi bolid Formule 1, legendarni Ferrari 156 s njuškom morskog psa, i prijavili ga za VN Francuske.
Nakon odustajanja trojice tvorničkih vozača tima Ferrari počela je velika borba u kojoj su sudjelovali Giancarlo Baghetti (Ferrari) i Dan Gurney (Porsche). Pobijedio je Talijan, pretekavši Amerikanca manje od sto metara prije cilja!
Giancarlo Baghetti nakon toga (a, objektivno, ni prije toga) u karijeri nije napravio mnogo, pa se još vode debate o njegovom stvarnom talentu. No nedvojbeno je vozač s najboljim početkom karijere u Formuli 1.
Bila je to i jedina pobjeda te jedini podij koje je Giancarlo Baghetti osvojio u karijeri do 1967., vozeći potom za ATS, Scuderia Centro Sud, Brabham, Reg. Parnell i Lotus. U 21 nastupu osvojio je tek 14 bodova. Giancarlo Baghetti, najbolji debitant u Formuli 1, umro je 27. studenoga 1995., piše autoportal.hr.