TESTIRALI SMO

Benelli 800 Leoncino: Lavić prepun snage i želje za nadmetanjem

| Autor: Maksim Gržinčić
Na stražnjem sjedalu nešto je manje mjesta (Foto: MAX)

Na stražnjem sjedalu nešto je manje mjesta (Foto: MAX)


Tvrtka Krk Moto je odnedavno postala uvoznikom poznatih i priznatih motocikala marke Benelli. Njihov je distributer za Primorje i Istru Moto Matušić iz Matulja, a zahvaljujući njima testirali smo Benelli Leoncino 800. Benelli je inače osnovan 1911. godine kada je u Pesaru udovica Teresa Boni Benelli sav svoj kapital uložila u osnivanje tvrtke kako bi osigurala bolju budućnost sebi i svojim sinovima. Dvojicu od šest sinova poslala je u Švicarsku na studij strojarstva, a priča započinje u maloj garaži s popravkom bicikala i motocikala, proizvodnjom rezervnih dijelova, dok u Prvom svjetskom ratu rade popravke ratnih strojeva, da bi 1919. godine konačno došli na red prvi motocikli. Općepoznato je da je komercijalni uspjeh usko vezan uz rezultate na trkaćim stazama tako da je Benelli razvio trkaću mašinu zapremine 175 cm3 najprije s jednom (SOHC), a nedugo zatim i sa dvije bregaste osovine u glavi motora (DOHC).

Na pragu Drugog svjetskog rata proizvode trkaći motocikl zapremine 250 cm3 s četiri cilindra, dvije bregaste osovine u glavi, hlađen tekućinom. Motocikl je razvijao 52 KS na 10.000 okretaja u minuti i mogao je potegnuti do 230 kilometara na sat. Rat prekida svu čaroliju, nakon njega slijedi dugotrajan oporavak, opet borba kako s jakom domaćom tako i britanskom konkurencijom kako na pisti tako i u trgovini. Pred Benellijem je turbulentno razdoblje: dolazi do neslaganja među braćom, prelazak pod De Tomaso grupaciju, pokušaj oporavka 1995. godine pod ambicioznim poduzetnikom Andreom Meronijem da bi konačno 2005. godine vlasnik Benellija postao kineski koncern Qianjiang Group. Neosporno je da su europski proizvođači motocikala pokleknuli pred najezdom Japanaca, no neki modeli Benellija iz šezdesetih i sedamdesetih postali su kultni i danas vrijede pravo bogatstvo. Rado se prisjećamo dvocilindričnog Tornada 650 GS, 500 Quatro, 750 Sei i Leoncina svih zapremina.

Vratimo li se konačno testnom modelu, laganu nevjericu izaziva činjenica da se proizvodi u Kini. Sve nastaje u nekadašnjoj tvornici u Italiji, tu je dizajnerski studio i sve ostalo što se tiče razvojnog programa, no slaže se na Dalekom istoku. Krećemo od simpatičnog lavića na prednjem blatobranu koji se kočoperi između pozamašnih prednjih vilica promjera 50 mm. Ništa manje nisu upečatljivi diskovi promjera 320 mm i širok upravljač. Benelli se nekada na trkaćim stazama pojavljivao obojen u zeleno, a takva je i boja našeg testnog modela. Dajemo kontakt, a ono preko zaslona na komandnoj ploči protrči lavić, nekamo nestane, a onda se pojavi sve ono što nas zanima prije, za vrijeme i poslije vožnje. Taj prvi vizualni dojam je za čistu peticu.

Zavodljiva talijanska tradicija - Benelli Leoncino 800 (Foto: MAX)Zavodljiva talijanska tradicija - Benelli Leoncino 800 (Foto: MAX)

Palimo mašinu, dodajemo gas i brutalan zvuk nas uvjerava da je pred nama pravi pravcati motor koji kao da govori: »Što blejiš, zajaši i vozi bilo gdje. Sad ćeš ti vidjet bilo gdje.« Napuštamo dosadne gradske ulice pa na »Petrolejsku« do Klane, uzbrdo do Lisca pa natrag do Pilane pa uzbrdo do Gumanca i tako bi se čovjek vozio dok ne isprazni rezervoar benzina. Novi Leoncino 800 pun je snage, sve ove uzbrdice savladava bez problema, a po zavojitim cestama zaista je svoj na svome. Motor ispod nas nije igračka, težak je oko 220 kilograma, razvija snagu od 76 KS pri 8.500 okretaja i može potegnuti do 190 km/h. Nekako ga je najljepše voziti kad se vrti od 3.000 do 6.000 okretaja u minuti, dakako po zmijolikim cestama gdje do izražaja dolazi precizan mjenjač kratkog hoda. Lagani problemi nastaju nailaskom na neravnine kojih ne manjka na našim cestama s obzirom na to da je hod prednjeg i stražnjeg ovjesa samo 130 mm. Svoju zadaću odlično odrađuju i kočnice, a nije na odmet ponekad koristiti i zadnju kočnicu s diskom promjera 260 mm. Iznenadilo nas je i svjetlo koje ispred vozača prostire četvrtastu svjetlosnu plohu koja prelazi gabarite ceste prosječne širine tako da se nismo previše plašili naleta divljači, posebno kad su upaljena duga svjetla. Manu ovom motociklu može naći jedino vaša partnerica kojoj neće biti baš udobno na sjedalu iza vas. Možda je to baš i pravi razlog da se posegne za ovom makinom. Na kraju možemo samo zaključiti da više ni Kinezi nisu ono što su nekad bili i da uz pomoć europskih razvojnih centara mogu složiti doista dobar proizvod.

Dakako uz kvalitetu ide i cijena, tako da je za Benelli Leoncino 800 potrebno izdvojiti 8.799 eura, što je još uvijek za oko 1.000 eura manje od konkurencije.

Masa i dimenzije

Međuosovinski razmak 1.460 mm, hod ovjesa sprijeda/straga 130/130 mm, visina sjedala 805 mm, dužina 2.140 mm, širina 870 mm, odmak od tla 162 mm, kut glave okvira 65.6 stupnjeva, predtrag 94.5 mm, masa s punim spremnikom goriva 222 kg, najveća dopuštena masa 417 kg, spremnik goriva/rezerva 15.0/3.0 l, deklarirana potrošnja 4.9 l/100 km, emisije CO2 114 g/km. Garancija je dvije godine, dok je servisni interval svakih 6.000 km.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter