Kad je na debitantskom albumu polovica dobrih pjesama, kao što je to slučaj s pulskim triom Urar i njihovim svježe objavljenim prvijencem "40+", neovisno o alternativnijem i manje komercijalnom izričaju cijelog njihovog nastupnog materijala, i sam bend i njihova publika mogu biti zadovoljni. Kad bismo dobronamjerno to izrazili brojkom, i u autorskom i u tehničkom smislu, bila bi to gotovo četvorka. Put im je otvoren.
Iskustvo kao autorska prednost
Iako nije riječ o najmlađoj generaciji pulskih glazbenika, to može biti dodatni forte. Uz autora tekstova, glazbe i producenta Dejana Gotala, koji je Urarov pjevač, gitarist i perkusionist (dosad poznat kao bubnjar F.O.B.-a, KUD-a Idijoti, Francijevog benda), ovaj muzički intrigantni trio zaokružuju naslušani bubnjar Emil Rojnić i bariton saksofonistkinja Aida Dražić koja ovom bendu, osim ženske energije, daje dašak velikog alternativnog sastava Morphine. Tamo je, doduše, glavni autor bio basist (pjesnik i glazbeni inovator) Mark Sandman, kreirajući osebujan zvuk prije svega sa saksofonistom Danom Colleyem. Dakle, kad smo kod dobi i tome da postavu Urara ne čine 20-godišnjaci, iskustvo u glazbi, ukoliko se ne robuje žanrovskim okvirima, može biti samo autorska prednost.
Dejan Gotal, k tome, ruši stereotip buntovnog punkera jer je na albumu ispisao i ljubavne ne-banalne tekstove. Najbolja i najzrelija autorska pjesma na albumu, "Pirati", nije ljubavna, ali je mudro i emotivno poetski angažirana. Na toj se pjesmi, možda najviše na albumu, osjeća glazbeni utjecaj Francija Blaškovića, a zgodno je da je u "Piratima" jako malo svirke, s tek dojmljivim gitarskim rifom između strofa.
Dojmljivo energična, a u poželjnom radijskom formatu homogena od 2:10 minute nadalje, jest "Sjaj", predzadnja, osma pjesma na albumu. Zanimljive su, inovativne, plesne pjesme u afro beatu uvodna "Tito" i "The Ex Djevojka", u kojoj je (u ponajboljem trenutku albuma) posebno lijepa, topla, melankolična Aidina sax dionica. Afro element prisutan je i u odličnom 'foto kolor' omotu njenog muža i, premda diskretnog, važnog lica pulske scene Igora Dražića.
Album dostupan na bandcampu
Treba, s druge strane, reći i to da Gotalov vokal generalno, iako srčan i nepretenciozan, nije karizmatičan ni osebujan, a na nekim manje pjesama vokalno niže stihove bez posebno nadahnutih melodijskih vokalnih linija. Strasti mu svakako ne nedostaje, posebno u vokalnom vikanju. Dio pjesama (Cinik", "Ona", "Slovenci"), punkerske bar u refrenu, nisu posebno glazbeno iznenađenje, kao ni sporija mračnija reaggae pjesma "Nazi Dredloks", dok energičnu "Sam" drži iskren tekst o samoći. Materijal je snimljen prošlog ljeta u Radnoj sobi Pionir u pulskom Rojcu. Album je dostupan na bandcampu.
Urar je s radom počeo u travnju 2016. kao dvojac Gotal/Rojnić, a krajem godine bendu se priključila Aida Dražić. Radeći postupno na prvijencu, sastav je nastupio na nekoliko koncerata u Puli i okolici te u Kopru i Zagrebu. Kako i sami kažu za sebe, trojac je to prilično različitih osobnosti i raspršenih glazbenih afiniteta i utjecaja; jedinstven i osebujan kolektiv koji fuzijom mnogih glazbenih stilova, karizmom i jednostavnošću osigurava avangardni glazbeni izričaj vedro depresivnih boja. (Zoran ANGELESKI)