(Hina/EPA)
Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja - CIRO već 20 godina djeluje unutar Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu (IDIZ), a prepoznat je po visokoj znanstvenoj kompetenciji na hrvatskoj i međunarodnoj razini, istaknuto je u utorak na proslavi 20. rođendana CIRO-a.
Dvije dekade rada CIRO-a bile su prigoda za osvrt na dosad prijeđeni put i proslavu priređenu u Hrvatskom novinarskom domu (HND) na kojoj je istaknuta vidljivost i prepoznatljivost Centra u široj javnosti, relevantnost istraživanja koja provode vrsne znanstvenice i znanstvenici, te stručnost.
Uz čestitke za dosadašnji rad, ravnatelj Uprave za znanosti i tehnologiju Ministarstva znanosti i obrazovanja Hrvoje Meštrić istaknuo je kako će CIRO biti i važan istraživački segement u procesu modernizacije sustava obrazovanja u skladu s Nacionalnim planom oporavka i otpornosti.
Angažirana znanost sa srcem
Predstojnica CIRO-a Zrinka Ristić Dedić smatra kako su istraživanja koja provode ključna u području društvenih znanosti, a znanstvenik Boris Jokić istaknuo je da je riječ o angažiranoj znanosti sa srcem,
Djelatnica IDIZ-a Branislava Baranović govorila je o početcima rada CIRO-a koji je jedan od četiri znanstvenoistraživačka centra IDIZ-a, a provodi uža tematska istraživanja iz područja sociologije i srodnih disciplina, temeljna, primijenjena i razvojna interdisciplinarna istraživanja te edukacijske djelatnosti iz područja obrazovanja zbog razvoja obrazovnih znanosti i obrazovnoga sustava.
Podsjetila je da je centar osnovan u siječnju 2001. na inicijativu profesora s Odsjeka za pedagogiju, psihologiju, sociologiju i filozofiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i znanstvenika IDIZA-a. Inicijativu su podržala i druga sveučilišta i institucije u Hrvatskoj, posebice IDIZ i Institut "Otvoreno društvo" - Hrvatska, te Ministarstvo znanosti i tehnologije i Ministarstvo prosvjete i športa.
Baranović se osvrnula i na početke rada IDIZ-a koji je pod imenom Institut za društvena i sociološka istraživanja osnovao Savjet Sveučilišta u Zagrebu 21. travnja 1964. Od siječnja 1965. do 1993. djelovao je pod imenom Institut za društvena istraživanja Sveučilišta u Zagrebu (IDIS), a sadašnji naziv dobio je promjenom ranijega statusa sveučilišnoga u javni (državni) institut, i to Zakonom o znanstvenoistraživačkoj djelatnosti u Republici Hrvatskoj.
Kako je istaknula, od početka svoga djelovanja do danas, IDIZ pridonosi empirijskim istaživanjima i obrazovnim procesima.
Tri aktualna projekta i rasprava o odjeku obrazovnih istraživanja
Obljetnica je proslavljena i radno pa su tako predstavljena i tri aktualna projekta. Riječ je projektu "Uloga ličnosti, motivacije i socio-emocionalnih kompetencija u profesionalnoj dobrobiti učitelja u ranoj fazi karijere" koji je predstavila voditeljica Iris Marušić.
O projektu "Nacionalno praćenje učinaka pandemije i potresa na obrazovni sustav Republike Hrvatske govorio je njegov voditelj Boris Jokić, a o projektu "Tematska mreža TEMCO: Cjelovito obrazovanje dostupno svima njegova voditeljica Iva Odak.
Održana je i rasprava o obrazovanim istraživanjima, njihovu odjeku i utjecaju koji je moderirala Iris Marušić.
Sudjelujući u raspravi izv. profesorica na Odjelu za sociologiju Sveučilišta u Zadru Karin Doolan rekla je da bi bilo važno da se povećaju šanse da znanstvena istraživanja i rezultati utječu na donošenje obrazovnih politika. Smatra kako je jedan od problema i taj što se, nakon što projekt završi s objavom rezultata, on zapravo 'pohranjuje' u znanstveni portfolio istraživača bez potrebne društvene percepcije i reakcije.
Zamjenica zagrebačkog gradonačelnika i izv. profesorica na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu Danijela Dolenec zapitala je mogu li društvena istraživanja imati utjecaja, ako nemaju vrijednosne stavove.
U raspravi su sudjelovale i Lana Jurko, izvršna urednica Mreže centara za obrazovne politike, Ana Dasović, urednica za područje obrazovanja u "24 sata" i Zrinka Ristić Dedić.