Ilustracija (Pixabay)
Korisnici videoservisa YouTube zasigurno su nailazili na videozapise s raznim naslovima osmišljenima kako bi "lažnom dramom" privukli publiku, no čini se da tome dolazi kraj.
Akcija "čišćenja" započinje u Indiji, gdje YouTube kreće u borbu protiv videozapisa s obmanjujućim naslovima i sličicama (thumbnailima) koji ne odgovaraju njihovom sadržaju, piše Klix.ba, a prenosi N1.
Platforma u vlasništvu Googlea navodi da će se fokusirati na prijelomne vijesti i aktualne događaje kako bi se osiguralo da se gledateljima ne plasiraju lažna obećanja o sadržaju koji će gledati.
Clickbait je vrsta online sadržaja koja koristi senzacionalističke ili obmanjujuće naslove za privlačenje klikova. Svi znamo koliko može biti frustrirajuće kad naslov ili sličica obećavaju jedno, a videozapis prikazuje nešto sasvim drugo.
To je posebno problematično u kontekstu prijelomnih vijesti i aktualnih događaja.
Ova vrsta prijevare ima različite negativne učinke na korisnike, osobito na one koji se oslanjaju na YouTube za pravovremene i važne informacije.
Kako će YouTube definirati "vijesti" ili "aktualne događaje", za sada nije poznato. Ostaje nejasno odnosi li se pojam "prijelomna vijest" samo na politiku i vladu ili obuhvaća i sportske vijesti.
Također, nije objašnjeno kako YouTube planira prepoznati obmanjujuće naslove videozapisa ili sličice.
Bilo kako bilo, dobro je znati da platforme poput YouTubea, videoservisa s više od 2 milijarde korisnika, počinju posvećivati više pozornosti obmanjujućem sadržaju.