Ilustracija (Pixabay)
Google će od 1. prosinca brisati sve stare i neaktivne Google račune, odnosno one koji nisu korišteni najmanje dvije godine, prenosi Index. Tako će biti obrisana e-pošta, odnosno g-mail, te ostali sadržaj, poput fotografija, kalendarskih unosa, kontakata i dokumenata s Diska, u skladu s novom politikom tvrtke.
Čišćenje cijelog sustava ima za cilj zaštititi korisnike od sigurnosnih prijetnji, kao što su spam, phishing prevare i krađa računa, objašnjavaju iz Googlea.
Google briše neaktivne račune iz svog sustava jer, kako kažu, "postoji veća vjerojatnost da će biti ugroženi". Nenadzirani računi često se oslanjaju na stare ili ponovno korištene lozinke, imaju manje sigurnosnih provjera od korisnika i postoji 10 puta veća vjerojatnost da neće imati postavljenu dvofaktorsku provjeru autentičnosti, pokazuju Googleovi interni podaci.
Kada je račun ugrožen, "može se koristiti za bilo što, od krađe identiteta do neželjenog ili čak zlonamjernog sadržaja", naveli su iz ove tvrtke u izjavi o promjeni politike.
Google će početi ukidati neaktivne račune 1. prosinca, prema obavijesti koju su sami postavili na stranici. Započet će eliminacijom računa koje su ljudi stvorili, a zatim ih više nikada nisu posjetili.
Prema Googleovim novim pravilima, "ako Google račun nije korišten ili prijavljen najmanje 2 godine, račun i njegov sadržaj, uključujući sadržaj unutar Google Workspacea (Gmail, Dokumenti, Disk, Meet, Kalendar) i Google fotografije" mogu biti izbrisani.
Međutim, nova se pravila odnose samo na osobne Google račune, što znači da ne utječu na školske ili poslovne račune. Osim toga, Google neće ukloniti račune koji su prenijeli YouTube videozapise ili imaju aktivne pretplate na aplikacije ili usluge vijesti, pokazuje nova politika tvrtke.
Korisnici će prije brisanja primiti "višestruke obavijesti" da će im računi biti ukinuti prije nego što se to stvarno dogodi, stoji u priopćenju tvrtke.
Svi koji imaju stari račun, a žele spriječiti njegovo brisanje, mogu se na njega prijaviti i upotrijebiti jedan od alata tvrtke kao što su Gmail, Google Drive, Google Photos i Google Play.
Radnje koje će signalizirati Googleu da je aktivan uključuju čitanje ili slanje e-pošte, korištenje Google diska, gledanje YouTube videa, preuzimanje aplikacije u trgovini Google Play, korištenje Google pretraživanja, korištenje prijave s Googleom za pristup aplikaciji ili usluzi treće strane.