ODGOVOR MOŽEMOVCIMA

ZORIČIĆ: Promet je najteži zadatak koji je pred nama, a oporba može dati doprinos ili ići putem populizma i zazivati besplatan parking za sve

| Autor: Glas Istre
Snimio Milivoj MIJOŠEK

Snimio Milivoj MIJOŠEK


Gradonačelnik Pule Filip Zoričić odgovorio je na prozivke iz Možemo! vezane za novi režim parkiranja:

"Prometni problem Pule je nastajao desetljećima i eskalirao do te mjere da je postao moguće i najzahtjevniji zadatak koji je pred nama. Odlučili smo od prvog dana da nećemo sjediti skrštenih ruku po tom pitanju već pokrenuti promjene za koje znanost, naše službe, a i dobri primjeri iz Europe pokazuju da daju rezultate.

Načelno se slažem s napisanim od strane vijećnika platforme Možemo! kad govore o tome što bi i kako trebalo u Puli po pitanju urbane mobilnosti, i kako bi bilo idealno. Slažem se da mjere moramo kvalitetnije komunicirati s građanima i korigirati ih u odnosu na ono što se pokaže u praksi, ali nikako, nikako se ne slažem da bismo se trebali vratiti na početak, dalje odgađati ili odustati od rješenja ovog problema.

Pri izradi prijedloga Odluke o organizaciji i načinu naplate parkiranja na području Grada Pule koristili smo Studiju uređenja prometa koju je za Grad Pulu izradio Fakultet prometnih znanosti, Plan održive mobilnosti na kojem su radili stručnjaci iz Hrvatske i Slovenije, sve podatke i analize Pula Parkinga i Upravnog odjela za komunalni sustav i upravljanje imovinom - Odsjeka za održavanje i promet.

Grad Pula je početkom godine sa Sveučilištem u Zagrebu, Fakultetom prometnih znanosti, ugovorio izradu Studije uređenja prometa u središtu Grada Pule koja sadrži analizu postojećeg stanja, analizu utjecaja prethodno predviđenih prometnih rješenja, prijedloge održivih prometnih rješenja te zaključak - razmatranja i smjernice.

S izrađivačem Studije smo aktivno komunicirali te je Odluka usklađena sa smjernicama koje su potvrđene od strane Fakulteta prometnih znanosti.
Tijekom izrade prijedloga Odluke koristili smo i Plan održive urbane mobilnosti koji je izrađen 2019. godine, sufinanciran od strane EBRD-a, a koji sadrži analizu postojeće infrastrukture, prometni model, analize scenarija, strateške stupove: integrirano planiranje prometa, promet motornih vozila, promet u mirovanju, javni prijevoz, pješačenje i biciklizam. Također, Provedbenim programom definirana su dva prioriteta djelovanja u tom području: Zelena urbana mobilnost i Redistribucija prometnih tokova.

Moramo stvarati alternative osobnim vozilima, jačati javni prijevoz, biciklizam, poticati pješačenje i naravno koristiti cjenovnu politiku naplate parkinga koja je uvijek i svugdje bila neizostavan dio mjera koje potiču na promjenu ponašanja.

Žao mi je što su iz Možemo! zaboravili da su tijekom (pre)dugog perioda sudjelovali u procesima donošenja odluka važnih za Grad Pulu, pa su tako zaboravili istaknute stručne podloge koje su prethodile donošenju važnih odluka, iako su s njima bili upoznati.

Ovo su odluke koje se tiču svih i dobro je da postanu bitna tema u našoj javnosti jer onda nema više natrag, nema na staro koje nas je dovelo do ovoga gdje smo danas. Politički je ovo zahtjevno, podrazumijeva sudjelovanje struke, javnosti, medija i na koncu ustrajnost politike u provedbi. Bit će ovo i ispit zrelosti za oporbu koja može odlučiti dati doprinos ili ići lakšim putem populizma i zazivati jeftin besplatan parking za sve.

Istina, treba nam više autobusa, nove linije, i ukupno povoljniji i kvalitetniji javni prijevoz. Trebaju nam nove biciklističke staze, promjena navika Puležana, car sharing, parking kuće i ostali projekti koje planiramo, ali jednom s ovim treba krenuti i za početak zaustaviti trendove kojima smo išli desetljećima. Trebamo početi s potezima danas jer studije i dokumentaciju imamo i poteze moramo povlačiti istovremeno kako bi dali rezultat.

Slušamo struku, snimamo što se događa u praksi i to da baš sada, baš u srcu sezone kad naš problem i je najizraženiji i kad na primjer stanari centra žale što žive u Puli.

Na jesen spremamo veliku stručnu konferenciju kroz koju ćemo obraditi sve aspekte prometa Pule i koja predviđa sudjelovanje zainteresirane stručne i političke javnosti. Nadam se da ćemo i tada svi pokazati da nam je važnije doći do najboljeg rješenja nego se obračunavati s političkim suparnicima.

Nastavit ćemo primjenjivati sveobuhvatni pristup u rješavanju ovog dugogodišnjeg problema te ćemo sustavnim pristupom analizirati problem parkinga u gradu te raditi na poboljšanju i unaprjeđivanju donesenih odluka, sve dok one ne budu najbolje za Pulu. Te odluke nas neće učiniti popularnijima, naprotiv, ali puno važnije je što ćemo zajedno dugoročno urediti pitanje prometa i prometa u mirovanju u Puli, od čega ćemo korist imati svi", stoji u odgovoru gradonačelnika Zoričića.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter