Moramo početi promišljati drugačiji turizam, koji se neće bazirati na volumenu, odnosno masovnosti, već na doživljaju. Turizam koji nudi dodatni sadržaj, specifičnost, lokalnost i izvornost. Turizam zahvaljujući kojem će se gosti zaljubiti u našu regiju te se u nju poželjeti iznova vratiti, kaže Flego
Istra je najturističkija regija u Hrvatskoj i spada u sam vrh top destinacija u Europi, kaže župan Valter Flego, jedan od sudionika skorašnje konferencije Glasa Istre "Turizam danas i sutra".
- To je rezultat strateškog promišljanja i sinergije javnog i privatnog prostora. Planirajući razvoj istarskog turizma rukovodili smo se načelima održivog razvoja i odgovornog postupanja prema prirodi i okolišu. Održivi turizam podrazumijeva uključivanje stanovništva i suživot s turistima jer oni upravo dolaze doživjeti lokalnu kulturu, posebnosti i naš način života. Održivi turizam je, stoga, dugoročni cilj jer upravo se u njemu krije posebnost određenog turističkog područja ili destinacije.
- Stalno govorimo protiv masovnog turizma, a ipak nam se on događa u dva vršna mjeseca. Koji su najveći problemi u špici ljetne sezone koje prioritetno treba riješiti?
- Jedan od prioriteta je rasterećenje špice sezone i razvoj cjelogodišnjeg turizma u Istri. Upravo zato razvijamo selektivne oblike turizma kako bi motivirali goste na dolazak tijekom cijele godine. U odnosu na prije deset godina sezona se produžila, ali postoji još prostora za nove iskorake posebice u periodu od 15. listopada do 15. prosinca, kao i od 15. veljače do 15. travnja. Upravo u tim razdobljima potencijal vidimo u razvoju novih niša poput zdravstvenog, nautičkog, kongresnog ili cikloturizma.
Moramo početi promišljati drugačiji turizam, koji se neće bazirati na volumenu, odnosno masovnosti, već na doživljaju. Turizam koji nudi dodatni sadržaj, specifičnost, lokalnost i izvornost. Turizam zahvaljujući kojem će se gosti zaljubiti u našu regiju te se u nju poželjeti iznova vratiti.
Drugi prioritet je povećanje kvalitete smještaja kod privatnih iznajmljivača kako bi oni koji se bave time ili žive od toga, bili i dalje konkurentni. Moraju promijeniti pristup. Više ne prolazi ona "nemoj hiti ća stari štramac, će biti dobar za turište". Hotelijeri su u tom smislu napravili značajan iskorak brojnim ulaganjima u podizanje kvalitete smještaja, što je pridonijelo podizanju razine kvalitete čitave destinacije. Sad su na redu privatni iznajmljivači, posebice apartmana, koji gostu trebaju ponuditi veću kvalitetu. Međutim, treba reći otvoreno da je kvaliteta smještaja ono što će na prvu privući goste, ali ono što će na kraju presuditi kod odabira destinacije za odmor su upravo ti dodatni sadržaji, koji nas diferenciraju od ostalih. Na primjer naše posebnosti, poput recimo naše tradicijske kuhinje, koju ne mogu probati u Münchenu ili Beču. Baš zato je naše opredjeljenje izvrsnost i kvaliteta, a ne kvantiteta, odnosno masovnost. ( Gordana ČALIĆ ŠVERKO)