Brod je i dalje na navozu (Snimio Duško Marušić Čiči)
Nakon što su nedavno na javnoj dražbi za 1 kunu kupili novogradnju 526, stočara zaboravljenog na jednom od navoza otoka Uljanik, iz tvrtke Uljanik Brodogradnja 1856 nastavljaju s nabavkom komponenti koje bi im trebale omogućiti dovršetak izgradnje tog broda. Ovih dana na e-oglasnoj ploči Trgovačkog suda u Pazinu objavljena je uvjetna ponuda koju je direktor te tvrtke Samir Hadžić uputio Uljanik Strojogradnji u stečaju, a odnosi se na kupnju glavnog motora koji je izgrađen u arsenalu upravo kako bi bio ugrađen u taj brod. No, to se nije dogodilo, a nakon stečaja Strojogradnje završio je kao imovina stečajne mase.
- Uljanik Brodogradnja 1856 kao novi vlasnik broda u gradnji zainteresirana je za kupnju glavnog motora s pripadajućom opremom i dokumentacijom popisanih u procjeni sudskog vještaka od veljače 2020. godine pod oznakom A4, a koja je vlasništvo Uljanik Strojogradnje Diesel u stečaju. S obzirom na sadašnje stanje, te potrebne radove na dovođenju predmetnog motora u funkcionalno i stanje za ugradnju, za predmetnu imovinu spremni smo ponuditi 481.083 eura. Gornja ponuda, te kupnja predmetne imovine uvjetovana je prethodnim ugovaranjem dovršetka gradnje 526 od strane Uljanik Brodogradnje 1856 i budućeg kupca, odnosno naručitelja, stoji u dopisu koji je Hadžić poslao stečajnoj sutkinji Tijani Licul. Dakle, radi se o iskazivanju interesa i ponudi koja se, sudeći prema dopisu, aktivira ako i kad Uljanik Brodogradnja 1856 pronađe kupca i s njim ugovori dovršetak broda za prijevoz stoke.
Radi se o motoru čiju je vrijednost sudski procijenjena na 16,8 milijuna kuna, no procjena ne govori ništa o današnjoj tržišnoj vrijednosti tog dijela brodske opreme, niti postoji li na tržištu uopće za njim potreba i potražnja. Uostalom, i brod za koji je motor izgrađen sudski je procijenjen na iznos od 128,4 milijuna, pa ga u trećem krugu dražbe nitko nije želio kupiti ni za 1 kunu. Vjerojatno bi tako i ostalo da nije bilo ambicioznog plana iz Uljanik Brodogradnje 1856 da uz pomoć države sami krenu u dovršetak broda za prijevoz stoke, te da u tom procesu za njega pronađu i novog vlasnika.
Naručitelj broda bila je kuvajtska kompanija Livestock Transport & Trading koja je 2015. godine ugovorila posao, a zatim i sudjelovala u projektiranju broda koji bi najviše odgovarao njihovim potrebama. Novogradnjan 526 je trebao postati najbrži brod za prijevoz stoke na svijetu koji će moći ploviti brzinom od gotovo 20 čvorova, te budući "ploveći hotel za životinje" s čak 28 tisuća četvornih metara teretnog prostora. Kuvajtski naručitelji njime su namjeravali ploviti na ruti između Australije i Perzijskog zaljeva, te prevoziti do 80 tisuća ovaca, odnosno 10 tisuća goveda i 23 tisuće ovaca.
Nakon stečaja Uljanika, Kuvajćani su obnovili interes za brod, ali posao nije sklopljen jer se dvije strane nisu našle po pitanju financija. Stoga je aktivirana rezervna opcija gradnje tog broda "za nepoznatog naručitelja", no očito se i u tom procesu rashodi pokušavaju maksimalno držati pod kontrolom. Brodogradilište želi "rezervirati" već izgrađeni motor, ali u taj posao vrijedan gotovo pola milijuna eura želi ući tek kad budu sigurni da za brod imaju kupca.