Samir Hadžić (snimio M. MIJOŠEK)
Nakon što je Vlado Brničević, pomorski konzultant koji zastupa kuvajtsku kompaniju za prijevoz stoke, jedinog potencijalnog kupca Uljanikove novogradnje 526, takozvanog stočara, za naš list izjavio da su Kuvajčani zainteresirani samo za gotov brod, te da su ga pritom spremni platiti maksimalno 35 milijuna dolara, razgovarali smo s direktorom Uljanik brodogradnje 1856 Samirom Hadžićem.
- Je li istina da Kuvajtska kompanija Livestock Transport & Trading Osama Khalid Boudai nudi maksimalno 35 milijuna dolara za gotov brod?
- Ne želim komentirati navode gospodina Brničevića. Vrlo je neprofesionalno s njegove strane na taj način komunicirati, i to putem novina. Pitam se koji je cilj takvog nastupa koji na neki način može biti protumačen kao ucjena. Mi ćemo pristati na cijenu koja odgovara vrijednosti tog broda. Nemojmo zaboraviti da nam je najveći vjerovnik država, te da će ona kao takva pristati na svotu koja njoj odgovara. Sve je stvar pregovora i s tim se informacijama ne izlazi u javnost prije sklapanja ugovora ili makar dogovora. Za razliku od gospodina Brničevića, ja to neću raditi.
- U kojoj je fazi novogradnja 526?
- Stupanj gotovosti broda je u ovom trenutku više od 30 posto, što je javni podatak obzirom da se provodi javna dražba.
- Je li Uljanik brodogradnja 1856 u stanju dovršiti "stočara" u kratkom roku, ukoliko dođe do dogovora s Kuvajčanima?
- U trenutku kada se postigne zadovoljavajući dogovor, i na osnovnu njega potpiše ugovor, naravno da je Uljanik brodogradnja 1856 spremna zgotoviti gradnju broda u dogovorenom roku. To je naš brod, i mi točno znamo, do zadnje vide, u kojoj je fazi gradnja te što je potrebno za dovršetak.
- Ucjenjuju li, na neki način, Kuvajćani Uljanik činjenicom da su praktički jedini mogući kupci "stočara"?
- Uljanik brodogradnja 1856 nema formalno-pravne veze s tom novogradnjom. Vlasnik je Uljanik d.d. u stečaju, a najveći vjerovnik je država. Mogu samo reći da je neozbiljno od bilo koga, pa i od gospodina Brničevića, izlaziti u javnost s nekakvim teorijama i ponuđenim cijenama. Mogao bi se steći dojam da se ucjenjuje sudionike tog posla.
- Mogu li Kuvajćani kupiti takav novi brod za jednaku cijenu ili jeftinije u kineskim brodogradilištima?
- Da je tome tako Kuvajtska tvrtka ne bi pokazivala interes za tim brodom u Puli.
- Koliko su Uljanik brodogradnja 1856 i općenito brodogradnja u Puli ovisni o tom poslu?
- Brodogradnja je ovisna o bilo kojem poslu. Ako ne bude ništa od stočara, ugovoriti ćemo neki drugi brod i ići dalje. Sumnjam da bi Vlada i ostali dionici krenuli u "restart brodogradnje" da bi se na kraju odustalo zbog jednog broda i jednog brodovlasnika.
- Ima li novih poslova na vidiku?
- Interesa ima, ali ne mogu ulaziti u detalje. Opet ponavljam, takvo što ne bi bilo odgovorno s moje strane. Naravno da su sveopća kriza i trenutna pandemija usporili gospodarstvo, pa tako i brodogradnju, ali ne gubim nadu i optimizam da će Uljanik graditi brodove, bio to stočar 526 ili bilo koji drugi brod.
- Od čega trenutno "živi" Uljanik brodogradnja 1856 i koliko imate zaposlenih?
- U ovom se trenutku financiramo, odnosno isplaćujemo plaće od trenutnog poslovanja. Imamo 50-ak zaposlenih koje nam uvjetuje zakon, odnosno koncesija, a koji rade na poslovima održavanja. Osim toga, radimo i pružamo usluge na brodovima koji su ovdje privezani. Financiramo sami sebe, nismo na ničijoj grbači, ali naravno da to nije cilj. Momentalno poduzimamo sve potrebne korake da postanemo uspješno brodogradilište.
- Što je s kreditom od HBOR-a?
- U rujnu smo dobili jamstvo Republike Hrvatske od 32 milijuna kuna. Ubrzo su se ostvarili svi uvjeti i odmah sam zatražio kredit od HBOR-a, za koji očekujemo da će se ubrzo realizirati.
- Ima li na tržištu dovoljno radnika, ukoliko krene proizvodnja?
- Radnici i stručno osoblje spremni su doći raditi. Puno njih je trenutno kući zbog pandemije. Onaj dio koji ne budemo mogli popuniti unutar firme osigurati ćemo kroz outsourcing. Uljanik je predugo postojao da sada u gradu ne bi imali sposobnog kadra. Nemam straha da neće biti Uljanikovaca koji će dovršiti ovu gradnju i započeti neke nove.
- U kojem vremenskom roku smatrate da bi pulsko brodogradilište moglo početi normalno poslovati?
- Nakon realizacije spomenutog kredita odredili smo rok od šest mjeseci u kojem planiramo podići brodogradilište na operabilnu razinu. Nadam se da će se riješiti i gradnja 526 ili bilo koja druga gradnja, ali da ćemo ugovoriti i neke manje poslove.