Najveći pad bilježile su usluge cateringa za poslovne domjenke, s padom prometa od čak 81 posto, usluge čišćenja apartmana, čiji je promet pao za 63 posto, te catering za vjenčanja koji je poslovao 61 posto slabije. Usprkos tome što su loša vremena i kriza gotovo potopili neke djelatnosti, za neke druge sektore pokazali su se kao sjajna prilika za daljnji poslovni rast
Građevinari će uvijek imati posla (Snimila Adriana Tošić)
Prošlo je više od godinu dana od početka epidemije, kad su mnogi govorili da zbog prisilnog boravka kod kuće konačno imaju vremena za dugo priželjkivane adaptacije i uređenje. No, jesmo li zaista kod kuće imali vremena za radove koje smo ranije odgađali? Koje su majstore i obrtnike ljudi više tražili, a kojima se posao više-manje zaustavio?
Na temelju više od 140 tisuća različitih upita za usluge u posljednje dvije godine na Trebam.hr, web platformi koja povezuje one koji traže usluge s izvođačima iz cijele Hrvatske, analiziran je utjecaj lockdowna na upite za usluge vezane uz dom i posao.
Uspoređeni su podaci o svim upitima od 1. veljače do 1. lipnja 2020., u vrijeme prvog lockdowna, te od 1. prosinca 2020. do 1. ožujka 2021., kad je uslijedio drugi djelomični lockdown, s podacima iz istog razdoblja u 2019. godini.
Između ukupno 161.636 upita, moglo se analizirati kod kojih su majstora i usluga najveća odstupanja. Pokazalo se da su od ožujka do svibnja 2020. najviše bili pogođeni sektori i poduzetnici čiji je posao vezan uz event industriju.
Među najveće gubitnike korona krize slobodno se može smjestiti i servise za čišćenje, te majstore koji svoj posao obavljaju po kućanstvima. Ipak, najveći pad na Trebam.hr bilježile su usluge cateringa za poslovne domjenke, s padom prometa od čak 81 posto, zatim slijede usluge čišćenja apartmana, čiji je promet pao za 63 posto, te catering za vjenčanja koji je poslovao 61 posto slabije nego ranije. Duplo manje zahtjeva bilo je i za uslugama upisa u katastar, potom slijedi catering za privatne zabave čiji je promet pao za 45 posto, čišćenje stanova palo je za 42 posto, a renoviranje kupaonica za 36 posto.
Usprkos tome što su loša vremena i kriza gotovo potopili neke djelatnosti, za neke druge sektore pokazali su se kao sjajna prilika za daljnji poslovni rast.
Epidemiološke prilike mnoge su natjerale da svoju djelatnost "s ulica" presele online, što dokazuje porast broja upita za izradu web shopa za čak 169 posto. Tijekom prvog lockdowna porasli su upiti i za sanaciju fasade, za 67 posto, usluge uređenja međa porasle su za 59 posto, a za izradu fasade za 46 posto.
I u ovom mnogima tmurnom razdoblju pojavili su se pobjednici, a to su ovaj put građevinari. Želja za vlastitom kućom utjecala je na povećanje potražnje za dogradnjama, nadogradnjama i novogradnjama, ali povećala se i potražnja za montažom raznovrsnih ograda. Tako je u posljednje vrijeme najviše poraslo zanimanje za dogradnje i nadogradnje, za nevjerojatnih 189 posto, zatim za postavljanje ograda, za 182 posto, a izrada web shopova i dalje raste, ovaj put za 128 posto. Potražnja za uslugama postavljanja elektroinstalacija u novogradnjama porasla je za 93 posto, novogradnja bilježi rast od 77 posto tijekom drugog lockdowna, a zabilježeno je i 58 posto više zahtjeva za kuhinjama po mjeri, dok su geodetski projekti skočili za 34 posto.