Gradska palača Pula (snimio M. MIJOŠEK)
Korona je ubrzala sve procese digitalizacije pa je proljetos pokrenuta službena Viber zajednica Grada Pule s ciljem dvosmjerne komunikacije s građanima u uvjetima pandemije. Tako uz informacije o aktualnim epidemiološkim mjerama, virtualni asistent Grada Pule odgovara na upite vezane za rad gradskih tvrtki i ustanova pa građani mogu dobiti korisne informacije vezane za komunalne usluge poput odvoza otpada, hitnih komunalnih intervencija ili pak doznati sve o pravu na pomoć i njegu u kući, gradskim stipendijama, subvencijama školskog obroka za djecu, e-upisima u vrtiće, prometu u gradu i drugim temama.
Chatbot Grada Pule na jednostavan način donosi korisne servisne informacije kojima građani mogu pristupati tijekom 24 sata, kada im odgovara. Osim što odgovara na upite, nudi i mogućnost prijave komunalne nepravilnosti na koju potom reagira nadležna služba gradskog komunalnog društva.
- Građani uključeni u Viber zajednicu, koju smo pokrenuli s ciljem informiranja o koronakrizi, u kratkom su roku prepoznali kvalitetu i vrijednost međusobne interakcije pa smo ovaj tip komunikacije odlučili dodatno unaprijediti. Upravo osluškivajući potrebe građana kreirana je aplikacija s odgovorima na najčešća pitanja iz djelokruga rada Grada Pule, a Viber zajednicu unaprjeđivat ćemo i dalje. Implementacija suvremenih i pametnih rješenja koja pridonose kvaliteti življenja dio je strategije razvoja Pule, koja je danas jedan od gradova šampiona digitalizacije u zemlji te jedno od najboljih mjesta za život i poslovanje, izjavio je gradonačelnik Boris Miletić.
U skladu sa sadržajnom nadogradnjom, virtualna zajednica "Grad Pula Covid-19" mijenja ime u "Grad Pula - Citta` di Pola". Tijekom probnog perioda koji traje 30 dana građani mogu isprobati chatbot i dati svoj osvrt kao i predložiti dodatne korisne teme. Pored brojnih informacijama koje mogu dobiti putem virtualnog asistenta, građanima je unutar Viber zajednice i dalje omogućena dvosmjerna komunikacija s predstavnicima Grada i drugim članovima unutar zajednice.
Građani koji još nisu imali prilike komunicirati unutar zajednice mogu joj se priključiti putem ovog linka, gdje ih očekuju i posebno dizajnirani, prigodni stickeri s motivima Pule. Pula je prvi grad u Hrvatskoj koji je još 2007. uveo e-poslovanje te građanima nudi set online usluga, čime se povećala efikasnost gradske uprave i smanjila papirnata birokracija, uz uštedu vremena i novca za građane. Virtualni asistent Grada Pule je nastao u suradnji sa softverskom tvrtkom 4APP SOLUTION.