Robert William Thomson (1822. - 1873.) nizom patenata, s posve različitih područja, značajno je oplemenio ljudske živote i različite proizvodne procese, tijekom ubrzanog razvoja čovječanstva u 19. stoljeću.
No guma sa zračnicom (pneumatik) bila je u tom trenutku, prije točno 173 godine, samo jedan od mnogih projekata nadarenog škotskog izumitelja i uistinu, zaživjeti će tek krajem stoljeća, zahvaljujući Dunlopu.
Thomsonovi su testovi bili vrlo uspješni, jedan je set guma na kočiji s konjskom zapregom bez ikakvih problema prešao 1200 milja (1931 km), ali nedostatak odgovarajućih tankih zračnica (koristio ih je devet po jednoj gumi) bio je frustrirajući problem.
Stoga je Thomson kasnije radove usmjerio na razvoj punih guma (bez zračnica). I na tom je području značajno unaprijedio stvari, kao jedan od pionira vulkanizacije, a njegove su se pune gume pokazale kao najbolji izbor za velika parna teretna vozila, kakva su se pojavila na cestama u to doba.
Umro je 1873., u 51. godini života, uskraćujući svijet za još niz zanimljivih ideja na kojima je radio. Dvadesetak godina nakon Thomsonove smrti gume sa zračnicom krenut će u pobjednički pohod na nova, sve razvijenija tržišta bicikala i automobila. (Dino Milić-Jakovlić/Autoportal)