(D. MEMEDOVIĆ)
U Dnevnom boravku Rojca preksinoć je otvorena izložba "Animalije (Crteži iz ladice)" Antuna Motike (Pula, 30. prosinca 1902. – Zagreb, 13. veljače 1992.), prvog istarskog akademskog školovanog likovnog umjetnika. Izložba je nastala zahvaljujući suradnji Saveza udruga Rojca i zbirke umjetnina Antuna Motike.
- Želja je da ovom izložbom pokažemo, iako smo i mi sastavni dio Rojca, da imamo odličnu suradnju s nezavisnom scenom i nezavisnom kulturom. Mislim da je upravo Anton Motika osoba o kojoj se može puno govoriti i koja se može usporediti sa stanjem u kojem se možda nalaze danas likovni umjetnici u našoj zemlji.
Imamo oficijelnu umjetnost koja protežira, imamo onu koja je uvijek subvencionirana i koja se smatra velikom i reprezentativnom međutim o tome odluke donose oni koji o njoj obično nemaju pojma, kaže voditelj Zbirke Antun Motika Eros Čakić. On Motiku ističe kao primjer osobe koja nikad nije pripadala nigdje, ni politički, ni konceptualno, a osim što je bio vrstan umjetnik, bio je i odličan pedagog. Rodio se u Istri i ostavio velik trag i izvan nje jer je živio u Zagrebu, Mostaru i Parizu.
- Imamo sreće što imamo jedan dio zbirke koji neki ponekada neki omalovažavaju, smatrajući da smo dobili neke radove manje vrijednosti. Mislim da ta "manja vrijednost" ne postoji u likovnoj umjetnosti. Mislim da se upravo kroz ove reparirane (ne možemo ih nazvati restauriranima) skice kojih ima još podosta, on u vremenu kada se "odmarao" od eksperimenata po kojima je poznat, po kojima je pripadao jednoj avangardi, no nije se kroz to nametao, nego je gotovo radio za sebe. Kao što je radio skice koje su trebale postati skulpture, a ovdje su dva primjerka, npr. skulptura u staklu, ali mogle su biti u željezu, kamenu i one su vremenom postale same po sebi likovna djela. Ta vježba, istraživanje, najelementarnijih slikarskih medija, to je crtež ugljenom na pak papiru, kroz to je Motika pokazivao vještinu, ali i likovno razmišljanje, kaže Čakić.
On smatra da Antun Motika može mlađim generacijama biti dobar uzor jer se te generacije bave stvarima koje u svom vremenu nisu baš najbolje shvaćene, ali moraju ustrajati u tome. "Ne moraju očekivati da će ih u svakom trenutku poduprijeti neka politika, medij ili uopće javnost, nego jednostavno upornim radom i borbom u toj likovnoj umjetnosti oni će doći do svojih rezultata. Zato je Anton Motika ovdje. Drago mi je da je Dnevni boravak postao značajno mjesto, mislim da je to početak jedne nove pulske kulture", kaže Čakić dodavši da pulska kultura stalno počinje iznova. Mirjana Radulović u ime Saveza udruga Rojca zahvalila je posjetiteljima i Čakiću koji je postavio temelje cijelog društvenog centra i Dnevnog boravka. Pročelnica Upravnog odjela za kulturu Grada Pule Jasmina Nina Kamber rekla je da su ovom izložbom izašli iz klasičnih galerijskih okvira. Prije samog otvaranja počast je minutom šutnje odana preminuloj pulskoj umjetnici Marini Orlić.