Ilustracija (Unsplash)
Plavi ponedjeljak. I 2024. godine priča o trećem ponedjeljku u siječnju koji je klasificiran kao najtužniji dan u godini vraća se u prvi plan.
I tako bi, prema brojnim medijima, treći ponedjeljak u siječnju bio najcrnji ponedjeljak u godini, odnosno Plavi ponedjeljak.
Možda siječanj između hladnoće i povratka s božićnih praznika mnogima nije najdraži mjesec, ali zapravo je činjenica da postoji tužniji dan lažna te je zapravo povezana sa starim reklamnim trikom.
Datum najtužnijeg ponedjeljka izračunao je Cliff Arnall, psiholog sa Sveučilišta u Cardiffu, koji je jednadžbom utvrdio datum crnog dana.
Psiholog bi uzeo u obzir varijable kao što su osjećaj krivnje zbog novca potrošenog na božićne darove, povratak s godišnjih odmora, vrijeme i tako dalje.
U stvarnosti, Plavi ponedjeljak je prijevara jer nema znanstvenu vrijednost, već je rezultat reklamne kampanje Sky Travela iz daleke 2005. godine.
I ne samo to, jednadžba je slobodna interpretacija profesora Arnalla, toliko da se i samo sveučilište od toga distanciralo.
Unatoč tome, svake godine se pojavljuje ista priča.
Ne gubeći se u dvije različite verzije formule koja bi dovela do klasifikacije Plavog ponedjeljka, ponavljamo da ona nema temelja jer, među ostalim, ne navodi koje su mjerne jedinice korištene za utvrđivanje njegovih parametara.
Kao da to nije dovoljno, Arnall je i sam nakon nekoliko godina priznao da mu je jedna agencija platila da stavi svoj potpis na već pripremljenu studiju koja nije imala nikakvu znanstvenu vrijednost.
Ista je stvar i s najsretnijim danom u godini, kada je Arnallu platila tvrtka za proizvodnju sladoleda Wall’s.
Ukratko, sve je to bio reklamni marketinški trik!
U slučaju najtužnijeg dana, Sky Travel je predložio lijep odmor da se razveselite, a u slučaju najsretnijeg dana, Wall je predložio slavlje uz fini sladoled.
Kampanje su završile prije nekog vremena, ali obmana o Plavom ponedjeljku i dalje pogađa.