ZAGREB

Scenska čitanja u KunstTeatru od 1. do 3. rujna

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Novi dramski tekstovi petero mladih dramatičara nastali pod mentorstvom dramskog pisca Ivora Martinića bit će predstavljeni u sklopu trodnevnog događanja pod nazivom "New Stages: Stage Readings" koje se od 1. do 3. rujna održava u KunstTeatru.

Što je to dramski tekst? Kamo nas sve može odnijeti eksperimentiranje u dramskom pismu i je li ono jedan od bitnih faktora razvoja kazališne umjetnosti? Postoji li jasna razlika između dramskog teksta i teksta izvedbe? - samo su neke od tema okruglog stola kojim započinje trodnevno događanje New Stages: Stage Readings, u sklopu kojeg Goethe-Institut, Savez scenarista i pisaca izvedbenih djela (SPID) i KunstTeatar predstavljaju nove dramske tekstove Lucije Klarić, Ivane Vuković, Ane Perčinlić, Anite Čeko i Filipa Jurjevića.

Tekstovi su nastali tijekom radionice pod mentorstvom dramskog pisca Ivora Martinića, u sklopu višegodišnjeg regionalnog projekta Goethe-Instituta "New Stages Southeast".

U hibridnoj formi scenskog čitanja i razgovora s dramskim piscem publika će dobiti priliku upoznati svaki tekst i njegovog autora, te dobiti uvid u autorov stvaralački proces. Scenska čitanja režiraju mladi redatelji Ivan Planinić, Kristina Grubiša, Patrik Sečen, Nika Bokić i Ivan Penović, a autori tekstova međusobno su jedni drugima dramaturzi.

Tekst "35 kvadrata ili Nigdjezemska" Lucije Klarić govori o generaciji na prijelazu milenija, o onima koji su zapeli između, koji nikad nisu bili djeca, ali nikad nisu ni odrasli. Drama "Možeš biti sve što želiš" Ivane Vuković mapira naoko nasumicˇna zˇenska iskustva, pitajuc´i se mozˇe li zˇenski glas ispricˇati zˇensku pricˇu a da ona ne bude zanemarena basˇ zato sˇto je 'zˇenska'. Ana Perčinlić u drami "Opsada kule od bjelokosti" govori o tri žene, medicinske sestre, koje na putu za razgovor za posao u Irskoj sagledavaju svoj život i razloge za emigraciju, istodobno istražujući neumoljivu poveznicu između društvenog sraza i osobnog razrješenja.

U tekstu "Daleko je Kandahar" Anita Čeko se bavi temama koje se kovitlaju unutar jedne obitelji. Tekst "kuća" autora Filipa Jurjevića bavi se naslijeđenim traumama i traženjem odgovora na pitanja kako procesuirati traumu; kako ne postati još jedna karika u lancu?

Projektom New Stages Southeast Goethe-Institut podupire dramsko stvaralaštvo i spaja mlade autore i kazalištarce iz Njemačke, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Grčke, Hrvatske, Rumunjske, Srbije i Cipra. U sklopu projekta bit će objavljena publikacija "Croatian Theatre" u izdanju Hrvatskog ITI Centra i Goethe-Instituta, s engleskim prijevodima tekstova svih petero autora.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter