U Galeriji Makina proteklog petka otvorena je izložba fotografskih uradaka Michaele Bruckmüller, Anite Fuchs i Wolfganga Temmela, troje austrijskih umjetnika. Izložba nosi naziv »Fotografische Variationen Über Natur/Fotografske varijacije o prirodi«.
Temmel je autor fotografija na kojima figuriraju seksualna »pomagala«, i mali kišobrani koji podsjećaju na gljive, no najzanimljiviji radovi su oni Michaele Bruckmüller na kojima je prikazano cvijeće koje djeluje kao da je stvarno, trodimenzionalno, a da bi dobila poseban efekt napravila je specijalni skener i postigla poseban oblik hiperrealizma. Sve to kako bi našla način da uvenulo cvijeće na neki način oživi pa se zato i njen ciklus zove »Danse macabre«.
- S pojmom prirode je isto kao i s pojmom stvarnosti; njegova višeznačnost zahtijeva odgovarajuću referencu pri svakoj uporabi, smatra kustos. Ipak, nadodavši kako ova izložba nema određenu poruku iako se može reći da je bavljenje umjetnošću u današnje doba politička poruka.
Izložba testira granice realnosti i stvarnosti te promatrača postavlja u poziciju da sam prosudi što je što.
- U prirodnim znanostima kao istraživanju posvećenom stvarnom, odnosno empirijskom svijetu, priroda se poistovjećuje sa stvarnošću – radi se pritom o konceptu stvarnosti koji dopušta da se priroda stavi u množinu, no s tim da je ta priroda malo kompatibilna s onim stvarnostima iz kojih, na primjer, humanističke i društvene znanosti crpe svoje stvarnosti.
Treba napraviti razliku između realnosti i stvarnosti. Dok je realnost izvedena iz latinske riječi res = stvar, i odnosi se na ono što je materijalno konkretno, stvarnost referira na djelovanje, na strukturu učinaka koja u obliku engleske riječi Actuality ima svojevrstan komparativ. Povećana aktualnost tiče se, primjerice, pomicanja problema o stvarnost predmeta i stvari od same konstatacije »što nešto jeste«, do pitanja »kako nam se nešto čini«.
Prije nekoliko desetljeća svijet se prvi put pojavio na ekranima kao neka druga priroda, no u međuvremenu ta nekadašnja sekundarna priroda ima ambicije postati prvi svijet. To, naravno, ima utjecaja na ideju o prirodi, piše na početku svog teksta o izložbi Ranzenbacher.
Uz austrijskog autora i voditelja galerije Makina Hassana Abdelghanija, izložbu je otvorila Marina Chrystoph, ravnateljica Austrijskog kulturnog foruma iz Zagreba.