GALERIJA POOLA

Otvorena izložba slika Maše Barišić. Mračna, ali i ne toliko mračna euforija

Ta "dark euphoria" je neki osjećaj koji imam prema svojoj generaciji možda u tom specifičnom vremenu. Kada pogledam vijesti sve je grozno, crno, svi umiremo ako ne od nuklearnog rata onda od globalnog zatopljenja ili nečeg drugog, kaže Barišić

| Autor: Mladen RADIĆ
Maša Barišić u Galeriji Poola (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)

Maša Barišić u Galeriji Poola (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)


U Galeriji Poola preksinoć je otvorena izložba slika Maše Barišić "Dark Euphoria The Afterparty" i to je prva izložba ove umjetnice u Puli.

Veliki formati

Cijela serija se sastoji od 15-ak slika, no nisu sve izložene u Pooli gdje se može vidjeti nekoliko velikih formata i par malih.

- Radi se o mojoj generaciji i mlađoj generaciji koja naizgled ima sve, ali kad netko ima sve zapravo nema ništa, kaže Barišić koja je tu seriju slikala za vrijeme korone tako da su na slikama njeni prijatelji koji su iz slične ili iste struke kao ona. Kada je svijet zbog korone stao, stala je i ta kulturna djelatnost.

Brojna publika prilikom otvorenjaBrojna publika prilikom otvorenja

- Ta "dark euphoria" je neki osjećaj koji imam prema svojoj generaciji možda u tom specifičnom vremenu. Kada pogledam vijesti sve je grozno, crno, svi umiremo ako ne od nuklearnog rata onda od globalnog zatopljenja ili nečeg drugog, kaže Barišić. Sve to stvara tu mračnu euforiju ili neku negativnu euforiju.

Iako sve to ovako opisano i naslovljeno djeluje čak i antiutopijski, boje na njenim slikama su dosta jake, nekako "žive". To nije slučajno.

Nije grozno

- Zapravo taj narativ nije toliko crn, nije sve to tako grozno. Unatoč svim tim vijestima živimo u periodu koje je jedno od boljih perioda za živjeti. U cijeloj Europi imamo najmanji broj gladnih ljudi, a čitala sam i neke studije koje kažu da u Europi je skoro nemoguće biti gladan koliko hrane ima. Tako da taj naziv izložbe nije samo negativan, ističe Barišić koja napominje da ovo nije politička izložba te je opisuje kao djelomično intimnu.

Dio izložbenog postavaDio izložbenog postava

"Ljudi dožive slike kako oni dožive. Nijedna slika, kada je izložena, više nije moja i onda im ljudi daju koncept koji njima odgovara te sa svojim stajalištima unesu dio konteksta unutar slike, sa svojim gledištima i kontekstima života odakle oni dolaze. To je uvijek tako s umjetnošću jer jedan dio slike odradi umjetnik, a drugi dio se unese kroz gledatelja. Kakva je ova izložba? Ne znam.

Na prvi pogled mogla bih reći da je lijepa, iako mi je ta riječ dosta strana. S druge strane vidljiv je taj koncept afterpartyja, a meni afterparty izaziva osjećaj neke sjete. Nekim ljudima koji su gledali slike afterparty znači nešto potpuno drukčije, tako da je to individualno", kaže autorica.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter