(Snimila Nina Orlović Radić)
Nešto više od sedam mjeseci od odlaska Aleksandra Garbina, slikara i kipara iz Rovinja, njegova udovica Snežana otvorit će u subotu vrata njihovog doma i predstaviti dio izložaka iz bogatog autorovog opusa.
Bit će to prigoda da se prijatelji, poznanici kao i ljubitelji umjetnosti okupe, ponovno razgledaju neka od Garbinovih djela te podsjete na život i stvaralaštvo ovog autentičnog i po mnogo čemu "drugačijeg od drugih" umjetnika. Za sve njih, vrata stana otvaraju se u 18 sati, a kao znak da su na prvom mjestu, ispred ulaza u zgradu dočekat će ih Garbinov štafelaj i slika.
- Izložbu radim iz poštovanja prema Aleksandru, umjetnosti i gradu u kojem je živio i radio, poručila je Snežana Garbin, još jednom pozvavši njegove sugrađane i prijatelje da posjete izložbu i na taj način još jednom proslave umjetnost i stvaranje koje je Aleksandar svim svojim bićem živio.
O Garbinovom stvaralaštvu puno je toga rečeno i napisano. Iza njega su, također, brojne domaće i međunarodne izložbe, kao i nagrade i priznanja. Posljednja rovinjska i nažalost, postmortem Garbinova izložba dogodila se u studenom prošle godine, kada je Muzej grada Rovinja otvorio izložbu pod nazivom "Dijalog".
Podsjetimo "Dijalog" je izložba od dva eksponata. Jedan predstavlja restaurirani japanski samurajski oklop kojeg je grof Huetterott donio u Rovinj, a drugi (za dijalog je potrebno dvoje) instalacija samuraja nastala kao fascinacija originalnim oklopom.
- Instalacija "Samuraj", rovinjskog umjetnika Aleksandra Garbina donirana je Muzeju 2023. godine. Garbin je oklop japanskog samuraja vidio na izložbi te je, fasciniran njime, od odbačene kartonske ambalaže izradio svoju verziju samuraja. Skupljanje predmeta koje je u nekim trenucima postajalo gotovo opsesivno, i za okolinu uglavnom neshvaćeno, u Garbinovom je stavralaštvu rezultiralo radovima koji ne teže dopadljivosti, već tome da prenesu složenu intelektualnu poruku, rekla je na otvaranju izložbe "Dijalog" kustosica i povjesničarka umjetnosti Elizabeta Rogović, naglasivši i kako je Garbin u svakom naizgled nevažnom predmetu vidio potencijal za segment svog umjetničkog rada.