U galeriji Novo otvorena izložba "Xenospaces", na kojoj će se do kraja siječnja moći razgledati radove i instalacije koje potpisuju autori Deni Bordon, Gjorgji Despodov, Mauricio Valdés San Emeterio i Marko Vivoda. Izložbu su organizirale udruge Metamedij, Atanor, Faro11 i Labin Art Express XXI te slovenska organizacija PiNA, a prikazana je selekcija produkcije iz HEKA-inog laboratorija koji djeluje unutar PiNA-e.
Na otvaranju su sami umjetnici proveli publiku kroz izložbu i tumačili svoje kreacije, a njihovi zajednički nazivnici uključuju različite i strane prostore, po čemu je izložba i dobila naziv, te tema prašine i održivosti. Gledatelji su mogli razgledati instalaciju u akvariju, nazvanu "Marine Vessel", koja predstavlja eksperiment u izgradnji podvodnih struktura i formiranju kalcita, jednog od omiljenih materijala na kojem rastu koralji. Radi se o, kako nam je kazao predsjednik udruge PiNA Borut Jerman, studiji koja istražuje kako možemo graditi podvodne strukture. Predstavio nam je i djelo i popratni video uz instalaciju "Liebe Duster"
- Ova se instalacija bavi Libertasom, napuštenim skladištem koje je u jednom trenutku postalo skvot. Libertas je bio pun prašine i prljavštine, ali imamo je dušu, budući da su se tamo ljudi okupljali i volontirali. Performans tematizira prašinu kao dušu prostora, pa smo stvorili usisavač koji tu prašinu skuplja, a nju dali na analizi kako bismo utvrdili njihovu toksičnost. Na taj način željeli smo povezati prašinu s dušom, ali i s toksičnošću prostora, kazao je Jerman i nadodao nekoliko riječi i o instalaciji "Dunch at the Holy Crab", koja se bavi problemom bioplastike u prikupljenim ljuskama škampi serviranih u raznim restoranima.
Poveznicu s prašinom ima i audio instalacija Mauricija Valdésa, gdje autor prašinu gleda kroz socijalni aspekt te ju smatra lišenom svrhe, svojevrsnim otpatkom.
- Nasumični zvukovi koji se ovdje emitiraju su također svojevrsni otpaci koje nisam iskoristio u drugim projektima. To su ostaci kompozicije koja nikad nije postala cjelovita skladba, pa sam ih jednostavno smjestio ovdje i dodijelio im različite prostore. Ti zvukovi se reproduciraju kroz ovaj sustav. Osim toga, postoje tri različita luka s psihoakustičkim efektima, gdje arhitektura modulira sintetizatore svojim zvučnim valovima. Zvuk se mijenja ovisno o tome gdje se nalazite unutar prostora, objasnio je Valdés.