(N. LAZAREVIĆ)
Aviokompanije easyJet i Jet2.com za narednu su turističku sezonu najavile nove linije za Pulu, iz Amsterdama i Birminghama, te produženje perioda letenja već ugovorenih linija, prenosi nam Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istarske županije, koji je, kaže, na londonski World Travel Market išao prvenstveno radi dogovora s ove dvije, za istarski turizam vrlo značajne aviokompanije. EasyJet je, naime, ove godine gotovo udvostručio promet u Zračnoj luci Pula u odnosu na 2017., te postao kompanija broj jedan po broju putnika koje je dovela u Istru. Ukupno 46 tisuća putnika s njima je sletjelo u Pulu.
Letovi već krajem travnja
- Zato je bilo važno s njima već sada dogovoriti suradnju za 2019. godinu. EasyJet će uvesti novu liniju od Amsterdama do Pule, a letjet će dvaput tjedno od konca lipnja do polovice rujna. Planiraju, osim toga, za četiri aviodestinacije produžiti period letenja. Kad uvode novu liniju, počnu letjeti koncem lipnja ili početkom srpnja, a kako su se ove pokazale kao dobre, počet će već krajem travnja, odnosno početkom svibnja. Plan je EasyJeta da nagodinu dovede 57 tisuća putnika na pulski aerodrom, 11 tisuća više nego ove godine, kaže Ivošević koji uz velike hotelijere i pulsku agenciju Uniline predstavlja Istru na trodnevnom sajmu na kojem sudjeluje oko 5.000 izlagača i obiđe ih više od 51 tisuća posjetitelja. Procjenjuje se da se na WTM-u sklope poslovni ugovori vrijedni gotovo tri milijarde funti.
Drugi važan sastanak direktor istarskog TZ-a imao je s predstavnicima Jet2.coma, koji 50 posto poslova u Istri rade s turoperatorima, a 50 posto s individualnim putnicima. I oni za narednu godinu planiraju 15-postotno povećanje broja putnika za Pulu, uz uvođenje nove linije iz Birminghama i produženje perioda letenja za preostale postojeće linije, a to su London, Newcastle, Manchester i Edinburgh.
- Najave ovih ključnih kompanija za Istru o povećanju prometa s Pulom izuzetno su bitne u trenutku kada svi čekaju ishod Brexita 31. ožujka. Općenito, klima u Engleskoj prilično je suzdržana i informacije su oprečne vezano uz posljedice koje Brexit može prouzročiti. Puno se priča o tome, mediji plasiraju informacije od jako negativnih do toga da izdvajanje iz EU-a neće uopće utjecati na gospodarstvo i društvene prilike na Otoku. O interesu za putovanjima, iako je vrlo rano o tome govoriti, govori podatak da je prodaja 18 posto bolja u odnosu na isti period lani, kaže Ivošević.
Potencijal na britanskom tržištu
Da je Brexit jedna od najaktualnijih tema na ovogodišnjem WTM-u te da će se o tome još dosta razgovarati s obzirom na neizvjesnosti oko ishoda i samog načina rada u turističkom sektoru, potvrđuje nam i Sandra Gobin, članica Uprave Unilinea, najvećeg turoperatora u regiji sa sjedištem u Puli. Londonski je WTM, uz berlinski ITB, najvažniji turistički sajam i mjesto na kojem se susreću svjetska ponuda i potražnja, a Uniline i ove godine ima izložbeni prostor u sklopu štanda Hrvatske turističke zajednice kao krovnog izlagača za Hrvatsku.
- Povezanost aviolinijama s Hrvatskom jedan je od ključnih segmenata daljnjeg pozicioniranja na britanskom tržištu, čiji je potencijal doista velik, bez obzira na Brexit. U prva dva dana sajma vrlo smo zadovoljni rezultatima održanih sastanaka i možemo reći da su najave za sljedeću godinu izuzetno pozitivne. Ostvarili smo kontakte s brojnim novim poslovnim partnerima te bilježimo porast potražnje s raznih svjetskih tržišta. Također, i britansko tržište je odlično prihvatilo naše turističke proizvode, a u prilog tome ide i trenutno stanje rezervacija. Posjećenost sajma iznimno je velika, kako turističkih profesionalaca, tako i medija. U Hrvatsku se vraćamo s najnovijim trendovima putovanja za iduću godinu, ali i brojnim novim ugovorenim poslovima, kaže Gobin. (Duška PALIBRK)