izmjena Zakona o gospodarenju otpadom

CIJENE ODVOZA SMEĆA LETE U NEBO. NAJVIŠE NA UDARU MALI IZNAJMLJIVAČI Odsad će plaćati najmanje 800 kuna svih 12 mjeseci, a naplaćivat će im se i deponiranje smeća u reciklažnom dvorištu?

Prema prijedlogu, univerzalni paušal iznosio bi od 125 kuna za sva domaćinstva bez obzira na broj članova kućanstva, te 803,75 kuna za iznajmljivače, i to ne samo za sezonu! * Jedinstven je zaključak da će korisnici svoj otpad sve više paliti ili jednostavno deponirati u - prvo grmlje!

| Autor: Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ
Arhiva G. I.

Arhiva G. I.


Unatrag pola godine u javnosti su se vodile polemike oko donošenja izmjena Zakona o gospodarenju otpadom za koji su mnogi smatrali da zapravo predstavlja udar na male iznajmljivače. Naime, privatni iznajmljivači, navedeni kao kategorija "korisnik koji nije kućanstvo" izjednačeni su s velikima, odnosno s turističkim kućama, vlasnicima hotela i kampova. Neke kalkulacije govorile su o mjesečnim računima koji će, ovisno o tržišnim cijenama za otkup sirovina, dosezati i tisuće kuna. Njegovim usvajanjem, stupanjem na snagu i usklađivanjem odluka gradskih i općinskih komunalnih poduzeća te će se crnje slutnje, po svemu sudeći, obistiniti.

Kriterij za obračun

Ovih je dana upaljen alarm za iznajmljivače s područja Rovinja jer je to prvi grad u Istri koji se očito usklađuje sa zakonom. Prema prijedlogu, univerzalni paušal iznosio bi od 125 kuna za sva domaćinstva bez obzira na broj članova kućanstva, te 803,75 kuna za iznajmljivače, i to ne samo za sezonu! Cijena bi bila mjesečna i, prema nacrtu odluke, odnosila bi se na svih 12 mjeseci.

Nacrt odluke je na javnom savjetovanju. Savjetovanje s javnošću provodi Upravni odjel za komunalno gospodarstvo i izgradnju Grada Rovinja putem gradske internetske stranice, s obrazloženjem razloga i ciljeva koji se žele postići donošenjem akta te pozivom javnosti da dostavi svoje prijedloge i mišljenja na mail adresu odgovorne osobe upravnog tijela [email protected] putem priloženog obrasca. Savjetovanje s javnošću traje od 3. studenog do 3. prosinca.

Za izračun količine preuzetog otpada, prema tom prijedlogu rovinjske odluke, primjenjuje se kriterij "volumen zaduženog spremnika komunalnog otpada i broj pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju". Propisane su i kategorije te pripadajući spremnici koje trebaju zadužiti. Tako iznajmljivači koji imaju kapacitet iznajmljivanja postelja za do dvije osobe moraju zadužiti spremnik od 80 litara.

Korisnici u kategorijama obrtničkih radnji, građevinci, tiskare, male neprehrambene trgovine, prodajni saloni i iznajmljivači kapaciteta postelja za tri do četiri osobe, moraju zadužiti spremnike od 120 litara. Cvjećarne, pošte, veterinari, caffe barovi, iznajmljivači kapaciteta pet do devet osoba moraju zadužiti spremnik do 240 litara. Pizzerije, konobe, mesnice, benzinske crpke i iznajmljivači s kapacitetom iznajmljivanja od 10 do 15 osoba moraju zadužiti spremnik od 360 litara… i tako redom.

Strukturu cijene javne usluge čini: 1. cijena obvezne minimalne javne usluge (CMJU) i 2. cijena za količinu predanog miješanog komunalnog otpada (Ckpo). Cijena javne usluge obračunava se po izrazu CJU = CMJU + Ckpo. "Cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika jedinstvena je na čitavom području pružanja usluge, a iznosi: 100 kuna bez PDV-a za obračunsko razdoblje (tj. mjesečno) za korisnike iz kategorije 'kućanstvo' i 643 kune bez PDV-a za obračunsko razdoblje (tj. mjesečno) za korisnike iz kategorije 'korisnik koji nije kućanstvo'. Navedena cijena se odnosi na minimalnu javnu uslugu prikupljanja komunalnog otpada u standardnim spremnicima", piše u prijedlogu odluke.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter