Električni autobus u Poreču nabavljen je putem europskih fondova (Foto Grad Poreč)
Članovi i volonteri rovinjskog SDP-a, na inicijativu građana, pokrenuli su anketu, u obliku peticije, kojom su ponudili Rovinjcima da se svojim potpisom izjasne imaju li potrebu da Grad Rovinj uvede/dobije gradski prijevoz.
- Građani Rovinja zaslužuju redoviti javni prijevoz i ne samo tijekom, već i izvan turističke sezone. Upravo, na inicijativu građana i uz podršku SDP-a, s nula eura provedena je anketa u obliku peticije na kojoj je prikupljeno dvije tisuće potpisa ljudi koji su iskazali interes za javni gradski prijevoz, izvijestila je na nultom satu posljednje sjednice Gradskog vijeća Marija Blažina, vijećnica SDP-a i službena kandidatkinja za gradonačelnicu Rovinja.
Vijećnica Blažina dodala je i kako građani Rovinja ne trebaju bilo kakvu gradsku liniju, odnosno jednu liniju proforme koja bi obuhvatila čitav grad, nego prijevoz s tri, odnosno četiri električna minibusa s kojima bi se obuhvatila sva prigradska i gradska naselja te pružila adekvatna i odgovarajuća usluga svim građanima, pa i onima najranjivijima.
Uslijedio je i odgovor gradonačelnika Marka Paliage, koji je konstatirao da su pitanja iz ankete ponuđena na takav način da bi ju i on sam odmah potpisao.
- Ne sumnjamo dakle, u opravdanost javnog prijevoza i pitanja da li ono treba, već koliko će se često koristiti. Iz tog razloga sada provodimo ispitivanje tržišta da vidimo kako, s koliko i kojim će se frekvencijama koristiti javni gradski prijevoz. Uz to, pokrećemo i pilot projekt s jednom linijom, odnosno možda dvije ili više, što će ovisiti o interesu građana, odgovorio je gradonačelnik Paliaga, osvrnuvši se i na primjer susjednog Poreča.
- Podaci iz Poreča i Crikvenice koji su nabavili električne autobuse putem europskih fondova - dok samu uslugu u tim gradovima provodi operater - govore kako je prosjek putnika devet na dan s cijenom karte od jednog eura. I mi smo kontaktirali istog operatera koji nam je dostavio podatak da bi u Rovinju procjena troškova prijevoza iznosila tri eura po kilometru, odnosno to bi značilo da bi troškovi subvencioniranja prijevoza od strane Grada iznosili 700 tisuća eura i to bez računanja dodatnih troškova nabave električnih minibuseva, kaže Marko Paliaga i dodaje da su po pitanju javnog gradskog prometa u Rovinju aktualna i druga dva faktora - neimanja odgovarajuće infrastrukture i dugotrajnost nabavke vozila jer to traje od godinu do godinu i pol dana.
- Moje je mišljenje da smo premali grad da bi javni prijevoz bio one frekvencije kao što je to u Puli i drugim gradovima te se bojim da neće niti isplativ niti dugoročno održiv rekao je Paliga i dodao kako bi pokretanje "jačeg" gradskog prijevoza iziskivalo oduzimanje financijskih sredstava za neke druge namjene.
- Moramo razmišljati o održivosti, biti odgovorni prema upravljanju i financijama i ne možemo se prepustiti obećanjima i populizmu, a onda poslije utvrditi da to ne možemo financijski i operativno izvesti, poručio je Paliaga.
Na gradonačelnikovu opetovano upotrebljavanu riječ (ne)isplativost, replicirala je Marija Blažina pitanjem gdje se i kako dokazuje isplativost rada bolnica, škola ili kulturnih i inih institucija. Međutim, odgovor na postavljeno pitanje, ostao je visjeti u zraku.