"Drago mi je što se nabavkom novih autobusa započelo s pružanjem znatno kvalitetnije usluge javnog gradskog prijevoza, a još i bitnije ovakvim javnim gradskim prijevozom doprinosimo zaštiti našeg okoliša. U posljednjih 15 godina najviše javnih sredstava uloženo je upravo u zaštitu okoliša. Priroda se štiti djelima, a ne samo riječima i zato sam danas izuzetno sretan i ponosan. Vjerujem da će obnovljeni vozni park Pulaprometa imati za prioritet da usluga javnog prijevoza bude što bolja, učinkovitija, efikasnija te da se naši građani sve više opredijele za korištenje ovog vida prijevoza", istaknuo je pulski gradonačelnik Boris Miletić te je u ime Grada Pule i svoje osobno proglasio otvorenje i puštanje u rad punionice na stlačeni prirodni plin na lokaciji pulske Plinare d.o.o. i stavljanje u pogon novih 20 Pulaprometovih autobusa na stlačeni prirodni plin.
Uz domaćine, Deana Kocijančića, direktora Plinare d.o.o. Pula te Igora Škatara, direktora Pulaprometa d.o.o., svojim prisustvom događaj su uveličali eurozastupnik Valter Flego, Tomislav Petric, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije, predstavnici isporučitelja, Robert Vrhovski, direktor Autobus d.o.o. i Velimir Marović, glavni izvršni direktor Grupe Auto Hrvatska te drugi uvaženi gosti.
Punionica i ekološki prihvatljivi autobusi javnog gradskog prijevoza nabavljeni su u sklopu projekta "Nabava SPP autobusa i izgradnja SPP punionice", financiranog u okviru mehanizma integriranih teritorijalnih ulaganja sa sveukupno 42,7 milijuna kuna bespovratnih europskih sredstava iz Kohezijskog fonda i Fonda za sufinanciranje provedbe EU projekata na regionalnoj i lokalnoj razini. Projekt nabavke autobusa na stlačeni prirodni plin i izgradnje punionice plina proveden je u partnerstvu gradskih trgovačkih društva Pulaprometa d.o.o. i Plinare d.o.o.
Direktor Škatar pojasnio je da je ideja za ovu hvalevrijednu investiciju započela kroz promišljanje o poboljšanju prijevozne usluge, brizi o utjecaju na okoliš kao i namjeri za značajnijim korištenjem sredstava iz fondova Europske unije kao i nadležnih ministarstava.
"Ovime smo napravili jedan investicijski skok koji zasigurno ne bi bilo moguće ostvariti u takvoj mjeri da su se koristila sredstava operatera i jedinica lokalnih samouprava. Upravo je u tome značaj ali i umijeće korištenje trenutno raspoloživih europskih fondova od iznimne važnosti za daljnji razvoj lokalne zajednice. Trenutno imamo projekt koji objedinjuje autobuse i punionicu u jednu funkcionalnu cjelinu. Na ovo će se u bliskoj budućnosti nadovezati i ostala vozila te tako cijelom projektu dati još veću opravdanost", kazao je Škatar te dodao da je kroz nepunih godinu dana vozni park Pulaprometa gotovo u potpunosti obnovljen a iznos koji je financiran preko fondova Europske unije i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Ministarstva regionalnog razvoja iznosi ukupno više od 60 milijuna kuna.
Naime, uz projekt nabavke autobusa na stlačeni prirodni plin i izgradnju punionice, Grad Pula je, podsjetimo, s osuvremenjivanjem voznog parka javnog gradskog prijevoza započeo još i prije kada je putem "No-regret" projekta nedavno nabavljeno 12 novih autobusa.
Novih 20, danas prezentiranih autobusa zadovoljavaju visoke ekološke standarda te su, uz ostalo, prilagođeni osobama sa smanjenom pokretljivošću, moderno opremljeni, klimatizirani i s ugrađenom wi-fi mrežom. Zahvaljujući opremljenosti i pogodnostima koje pružaju zasigurno će se utjecati na navike učestalijeg korištenja ovog vida prijevoza, što je ujedno ugrađeno u ciljeve projekta.
Za 12 gradskih autobusa (duljine 12 metara, niskopodne, klimatizirane,…) na stlačeni prirodni plin potpisan je ugovor sa tvrtkom MAN Importer Hrvatska. Ukupna cijena za navedene autobuse sa PDV-om iznosi 29.200.243 kuna.
Za 8 autobusa (duljine 12 metara, nisko-ulazne, klimatizirane,…) na stlačeni prirodni plin potpisan je ugovor sa tvrtkom Autobus d.o.o. Zagreb ovlašteni zastupnik za IVECO BUS. Ukupna cijena za navedene autobuse sa PDV-om iznosi 16.345.156 kuna.
U cijeni je uračunata i dijagnostička oprema kao i specijalni alat po jedan komplet za gradske odnosno nisko-ulazne autobuse, te osposobljavanje vozača i osposobljavanje radioničkog osoblja.