građani rekli svoje

Rovinjski SDP: Zahtijevamo pravi javni prijevoz, ne kozmetičke izmjene

| Autor: Glas Istre
(Promo)

(Promo)


Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Rovinja održanoj u četvrtak, 12. veljače,  Klub vijećnika SDP-a nije podržao predložene Izmjene i dopune Odluke o komunalnom linijskom prijevozu. Iz SDP-a stiglo je i obrazloženje.

U predloženim izmjenama postojeće Odluke praktički se reguliraju samo cˇetiri sezonske linije komunalnog linijskog prijevoza putnika (autobusom) od centra prema turisticˇkim naseljima Valalti, Amarinu, Polarima i Veštru. Dodatno, jedina stvarna promjena odnosi se na mogućnost korištenja kombi vozila i uvođenje članka 42.a, koji Gradu omogućuje sufinanciranje prijevoza – no bez jasnih kriterija i plana provedbe.

Peta linija, koja se spominje u obrazloženju, nije ucrtana, nema predložen vozni red i nije sastavni dio odluke. Dodatno, relacija koja se predlaže u obrazloženju je prevelika (Gandusio, Borik, Gripole, Monfiorenzo, Štanga, B. Radića, Gandusio) i dugotrajna za obilazak jedne linije, a unatoč tome nepotpuna (nema ni R. Sela ni Kukuletovice). Dakle, ona u praksi ne znači apsolutno ništa. Sve ostalo je nejasno, nedefinirano i nedovoljno unaprijeđeno. 

Podsjećamo da je čak 2000 građana Rovinja svojim potpisima jasno izrazilo potrebu za kvalitetnim, funkcionalnim i sustavno organiziranim javnim prijevozom, a novi koncept je putem javnog savjetovanja provedenog u listopadu SDP uputio Gradu. Unatoč tome, predložene izmjene ne donose konkretne promjene koje bi poboljšale dostupnost prijevoza građanima. Stoga smatramo da je potrebno donijeti potpuno novu Odluku, usklađenu s potrebama stanovništva, koja jasno definira odgovarajuc´e rjesˇenje za djecu, umirovljenike, osobe slabije pokretljivosti i invalide, a ne improvizirati polovičnim rješenjima. 

IDS-ova vijećnica Tea Batel ustvrdila je kako ankete nisu realan prikaz potreba, navodeći primjer popodnevnog vrtića, gdje je interes iskazalo 250 građana, a koristilo ga dvoje djece. No SDP se s time ne slaže, smatrajući da primjer nije usporediv s pitanjem javnog prijevoza, koje utječe na mnogo širu populaciju.

Kako je istaknuo Goran Subotić, vijećnik iz redova SDP-a, "bitna je frekvencija prijevoza, a nju određujemo sami. U Austriji, u manjim mjestima, mali autobusi voze svakih 20 minuta. Nitko nas ne može uvjeriti da u ljetnim mjesecima, u gradu s Domom zdravlja bez vlastitog parkirališta, građani ne bi koristili javni prijevoz."

SDP ostaje pri stavu kako se predloženim izmjenama postojeće Odluke ne poboljšava značajno kvaliteta mobilnosti građana koji tijekom cijele godine borave u Rovinju, a niti im se nudi rješenje pitanja suludih prometnih gužvi, zastoja i problema s parkiranjem u turističkoj sezoni. Grad mora imati sluha za svoje potrebe i sustavno ih rješavati, a ne pristupati problemima stihijski, parcijalno i improvizacijama.

Zaključak: Predložene izmjene Odluke su kozmetičke, a ne suštinske. Umjesto da se problem riješi, on se samo maskira. Grad treba donijeti jasnu i funkcionalnu Odluku o javnom gradskom prijevozu koja će odgovarati stvarnim potrebama građana.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter