Štrika Ferata

FOTO/ Pješačenje deset kilometara dugom stazom od Kanfanara do Sošića: Hodali po zelenilu usred Istre, a nakon hodanja, čekali ih fuži

| Autor: Vanesa Begić
(Osobna arhiva)

(Osobna arhiva)


Hodači iz cijele Istre u organizaciji Saveza sportske rekreacije Sport za sve Istarske županije pješačili su u nedjelju deset kilometara dugom stazom Kanfanar-Sošići, uz nekadašnju željezničku prugu Štrika Ferata.

Šetnja prugom

- Već smo 2019. godine organizirali šetnju prugom od Sošića do Rovinja pa smo sada htjeli kompletirati i drugi dio pruge Rovinj-Kanfanar, dugačke ukupno dvadesetak kilometara, a pretvorene sada u biciklističku i pješačku stazu pod imenom Štrika Ferata, kazao je Aldo Krelja u ime organizatora, Saveza sportske rekreacije Sport za sve Istarske županije.

(Osobna arhiva)(Osobna arhiva)

Sudjelovalo je stotinjak hodača - pješaci Kluba rekreativaca u prirodi Istra iz Pule (KRUPP), ponešto članova planinarskih društava iz Pule, Društvo sportske rekreacije Rovinj, Planinarsko društvo Montero Rovinj te ponešto hodača iz Poreča, Žminja i Pazina - u dobrom raspoloženju kroz zelenilo ovoga kraja - tik uz Ipsilon, ali uz osjećaj da se nalazimo prilično daleko od svega, kao u nekoj zelenoj idili, gdje je prolazio tek pokoji biciklist.

Kako je uvodno rekao na kanfanarskoj željezničkoj postaji predsjednik Općinskog vijeća Kanfanar Marko Jelenić, željeznički odvojak Kanfanar-Rovinj, odnosno Štrika Ferata protezao se na duljini od 20.561 metar i služio je povezivanju gospodarskih centara Austro-Ugarske Monarhije s Rovinjom, koji je tada bio važno i snažno industrijsko središte.

(Osobna arhiva)(Osobna arhiva)

- Prugu su krenuli graditi 1873. godine, a gradnja je trajala tri godine. Prvi vlak iz Kanfanara stigao je u Rovinj 19. kolovoza 1876. godine, a dan kasnije iz Rovinja je krenuo prema vlak prema Kanfanaru. Prometovanje prugom trajalo je do 20. listopada 1966. godine i onda je ta linija prekinuta jer nije više bila rentabilna, naveo je Jelenić.

Trasa nekadašnje pruge nalazi se na području Grada Rovinja i Općine Kanfanar, a saznajemo da se proteže kroz katastarske općine Rovinj, Rovinjsko Selo, Sošići i Kanfanar.

(Osobna arhiva)(Osobna arhiva)

Trasa prolazi preko tri mosta, tu se nalaze i četiri željezničke stanice te 14 čuvarnica.

Već nekoliko godina Štrika Ferata je biciklističko-pješačka staza, a topli, ne previše vruć jesenji dan, uz predivne boje prirode - jesen je u znaku predivnih boja, bio je idealan za rekreativnu šetnju. Nakon šetnje se, naravno, ogladni, a Kanfanar je poznat kao općina fuži, tako da šugo s fužima je bio i više nego ukusan za završetak tog pješačenja. Druženje je održano ispred boćarskog doma u Sošićima, za glazbu je bio zadužen Tomy, a fuže i šugo pripremile su Sandra Orbanić i Ivana Maružin. Voditeljice pješačenja bile su vrlo simpatične Vilma i Doris, a hodači su bili zadovoljni lijepo provedenom nedjeljom.

(Osobna arhiva)(Osobna arhiva)

Željeznički kolodvor Kanfanar izgrađen je 1896. godine te je tada postao važno željezničko čvorište. Kanfanar je dugo, s odvojkom za Rovinj, bio glavna stanica prema zapadnoj obali Istre. Stanična zgrada u Kanfanaru jedna je od najljepših na toj pruzi i još danas oduševljava svojoj ljepotom i osebujnim stilom, kako su mnogi eksperti istaknuli.

(Osobna arhiva)(Osobna arhiva)

U blizini sela Sošići, na cesti prema Rovinju, nalazi se brdo Maklavun. Na njegovom se vrhu nalazi istoimeni tumul iz brončanog doba za kojeg se vjeruje je star od 3 500 do 4 000 godina. Lokalitet je sličan građevinama iz stare Mikene, a osim pogrebne komore (tholos) ima i ulazni hodnik (dromos). Vjeruje se i da je ovo bio prvi solarni opservatorij na tlu Hrvatske, jer orijentacija dromosa gleda na zimski solsticij.

Park istarskog vola

Kanfanar je poznat i po Parku istarskog vola. Park istarskog vola otvoren je u povodu 30. manifestacije Jakovlja i smotre volova. Prvi je prostor u Istri tematski posvećenog boškarinu. Park je uređen na prostoru sajmišta - prostoru gdje se još od davnina sajmovalo i trgovalo stokom i gdje se tijekom svih ovih godina održava smotra istarskih volova. Uz atraktivne stalne postave, poput starinskih stogova sijena i slame, nadstrešnica za sijeno (trtoja) i drugih zabavnih i edukativnih sadržaja, Park prikazuje i sve faze rasta istarskog goveda, od faze teleta teškog 30 kg do faze vola teškog preko tone, kroz zanimljive siluete uz rub Parka i glavnu kanfanarsku prometnicu.

(Osobna arhiva)(Osobna arhiva)

Što se tiče atrakcija na području Kanfanara, tu je i crkva sv. Silvestra. U današnjem obliku nastala je 1695. godine na temeljima starije i manje crkve iz 13. stoljeća.

Željeznički kolodvor

Željeznički kolodvor Kanfanar izgrađen je 1896. godine te je tada postao važno željezničko čvorište. Kanfanar je dugo, s odvojkom za Rovinj, bio glavna stanica prema zapadnoj obali Istre. Stanična zgrada u Kanfanaru jedna je od najljepših na toj pruzi i još danas oduševljava svojoj ljepotom i osebujnim stilom, kako su mnogi eksperti istaknuli.

Maklavun

U blizini sela Sošići, na cesti prema Rovinju, nalazi se brdo Maklavun. Na njegovom se vrhu nalazi istoimeni tumul iz brončanog doba za kojeg se vjeruje je star od 3 500 do 4 000 godina. Lokalitet je sličan građevinama iz stare Mikene, a osim pogrebne komore (tholos) ima i ulazni hodnik (dromos). Vjeruje se i da je ovo bio prvi solarni opservatorij na tlu Hrvatske, jer orijentacija dromosa gleda na zimski solsticij.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter