MECHA PINGVINI

Buzetski osnovnoškolci osmislili aplikaciju za popularizaciju ronjenja među vršnjacima

| Autor: Gordana Čalić Šverko
Početni sastav Mecha pingvina za natjecateljsku sezonu 2023./2024. godine s mentorima (Privatna arhiva)

Početni sastav Mecha pingvina za natjecateljsku sezonu 2023./2024. godine s mentorima (Privatna arhiva)


Ekipa buzetskih osnovnoškolaca, Mecha pingvini, u čijem su sastavu Fran Črnac, Heli Šavko, Lana Krbavčić Ratoša, Linda Kert i Dora Majer, spremna je se za svoj drugi nastup na projektno-robotičkom natjecanju FIRST LEGO League, koje se u subotu održava na FER-u u Zagrebu u organizaciji Hrvatskog robotičkog saveza.

Prilikom osnivanja pretprošle godine, ekipa Osnovne škole "Vazmoslav Gržalja" pokrenula je svoju zajednicu kampanjom prikupljanja sredstava za opremanje svoje škole STEM (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika) edukacijskim setovima i laptopima što je omogućilo da se već u ovoj školskoj godini trideset učenika uključi u izvan-nastavnu aktivnost "Lego škola". Za taj su pothvat zajedno s mentorima u rujnu prošle godine dobili gradsko priznanje, Godišnju nagradu Grada Buzeta.

Veza robotike i umjetnosti

Tada su i započeli s pripremama za natjecateljsku sezonu 2023./2024. godine. S mentorima Draganom Kranjčićem i Sinišom Mikcem sastajali se se u jednom tjednu u prostorijama škole te promišljali i rješavali izazove iz četiri područja od kojih se natjecanje sastoji, a to su robotska igra, dizajn robota, inovativni projekt, temeljne vrijednosti.

Ekipa je ostala bez dijela svojih članova koji su otišli u srednju školu, a budući da su se lani većim djelom bavili robotom i programiranjem, trebalo je da preostali članovi nauče programerske vještine i razviju strategiju za robotsku igru kojima će pokušati ponoviti prošlogodišnji rezultat kada su bili šesti u državi.

Tema natjecanja ove godine je "MasterPiece", odnosno remek-djelo, kojom se potiče djecu da razmisle i istraže vezu između robotike i umjetnosti, a potom to primjene i prenesu na svoj inovativni projekt. Iako naizgled malo čudno, jer ovi mladi Buzećani ne žive uz more, ali za temu inovativnog projekta izabrali su ronjenje, te odlučili naći način kako ovaj njima zanimljiv i dragi hobi prošire među vršnjacima uz pomoć umjetnosti i tehnologije.

Ekipa s kojom je (pred)lani sve počelo (Arhiva)Ekipa s kojom je (pred)lani sve počelo (Arhiva)

Mladi robotičari proveli su anketu u svojoj školi, ali i online, i došli do zaključka da većina njihovih vršnjaka više voli plivati, nego roniti. U toj činjenici prepoznali su problem i odlučili osmisliti način kako to promijeniti. Rezultat njihovog promišljanja i istraživanja je osmišljavanje aplikacije/igre za mobitele koja s koristi pri ronjenju. Zaključili su da je igra aktivnost koja može privući njihove vršnjake, a koncept igre bazira se na lovu na blago, ali pod vodom.

Aplikacija uz pomoć GPS lokacije natjecatelja upućuje na približnu lokaciju u priobalju, gdje uz pomoć maske za ronjenje i ekrana mobitela pronalaze predmet interesa prikazan uz pomoć tehnologije proširene stvarnosti. Svaki fotografirani objekt pritom donosi bodove, no još bitnije omogućava im učenje.

Predmeti proširene stvarnosti mogu biti lokalne umjetnine ili znamenitosti, ali i biljke i životinje akvatorija u kojem se nalaze. Tako primjerice muzeji mogu svoje eksponate približiti djeci dok se bave ronjenjem bez da dolaze u muzej, tako mogu naučiti nešto o fotografiranoj ribi, hobotnici ili sredozemnoj medvjedici jer aplikacija daje osnovne informacije.

Sličnost s igrom Pokemon GO

Do takve ideje došli su svojim radom, ali i kroz razgovor s roniocima. Zaključili su da je njihova prvotna ideja tehnički sofisticirane maske za ronjenje sa integriranom kamerom i ekranom preskupo rješenje i nepristupačno većini vršnjaka.

Od djelatnika pulskog Aquariuma dobili su niz korisnih informacija, a zaključak je bio da se u aplikaciji dodaju dodatni bodovi za svaku stvarnu pronađenu i fotografiranu ugroženu vrstu, invazivnu vrstu ili onečišćenje koje pronađu pod morem. Aplikacija potom automatski prosljeđuje sliku s GPS lokacijom svima kojima su te informacije od koristi.

Kao indirektne korisnike svoje aplikacije vide upravo lokalne zajednice, udruge i ustanove koje brinu o podmorju, muzeje i turističke zajednice.

- Koncept igre sličan je popularnoj igri Pokemon GO, no ima tu i bitnih razlika. U našoj igri igrač se puno više kreće, do svojeg pronalaska mora doplivati, a zatim roniti i fotografirati mobitelom predmet. Sve to pozitivno utječe na zdravlje. Razlika je i taj edukativni dio aplikacije, gdje se o svakom subjektu daju osnovne informacije, tako igrač može saznati više o, primjerice, sredozemnoj medvjedici, kazao je Kranjčić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter