SPOJ ISTRE I RIJEKE

FOTO / Blizanke iz Lupoglava prve prošle novom cijevi "Učke"

| Autor: Gordana Čalić Šverko
(Snimila Gordana Čalić Šverko)

(Snimila Gordana Čalić Šverko)


Druga cijev tunela Učka puštena je u promet u nedjelju točno u podne za vozila iz Primorsko-goranske prema Istarskoj županiji, dok se promet u suprotnom smjeru odvija starom tunelskom cijevi. Prva je novim učkarskim tunelom prošla Eda Sandalj iz Lupoglava u crnom BMW-u X1. Na mjestu suvozačice, sjedila je njezina sestra blizanka Eleonora Sandalj.

Nova cijev modernija

- Nevjerojatno. Pratile smo cijelo vrijeme izgradnju, što se događalo, pratile smo na televiziji i svečano otvaranje druge cijevi tunela Učka, ali nismo ni snu mislile da ćemo nas dvije prve proći kroz novi tunel. Sada sam shvatila zašto je tome tako. Zato što smo mi sestre blizanke, a ovo je nova cijev blizanka postojeće cijevi tunela tako da je to očito moralo biti tako simbolično, kazala je Eda Sandalj.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Blizanke Sandalj često prolaze kroz tunel Učka. Iz lupoglavske su općine koja je prva na ulazu u Istru i koja zadnja ispraća vozače kada izlaze iz Istre tako da obje zapravo i najviše gravitiraju Rijeci.

- Što se tiče sigurnosti, brzine, komoditeta, za nas jako puno znači otvaranje druge cijevi tunela. Nova je cijev modernija, osvjetljenija od stare. Osjećale smo se sigurno dok smo prolazile kroz tunel, prenijela je Eda Sandalj. Prvoj vozačici koja je prošla kroz novu cijev tunela Učka, Bina Istra poklonila je ENC uređaj koji će joj osigurati godinu dana besplatne vožnje tunelom Učka i Istarskim ipsilonom.

Nadzor kroz Centar upravljanja

Nova i stara tunelska cijev bit će u prometu do kraja ovog mjeseca, kada se stara tunelska cijev, izgrađena još 1981. godine, zatvara zbog obnove. Do zatvaranja stare tunelske cijevi promet će njome teći samo jednim kolničkim trakom pa se jučer, odmah nakon puštanja u promet druge cijevi tunela Učka, krenulo postavljati signalizaciju u staru tunelsku cijev, da se ona prilagodi vožnji samo u jednom prometnom traku, u smjeru Istra - Kvarner. Nova cijev tunela neće se dodatno naplaćivati.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

U Bina Istri zadovoljni su nedjeljnim vatrenim krštenjem. Sustavi funkcioniraju besprijekorno, od signalizacije, do sigurnosnih i ventilacijskih sustava i protupožarne zaštite. Sve se nadzire iz Centra upravljanja, gdje su uvijek prisutna dva operatera, uz dvadeset vatrogasaca.

- Sve je u najboljem redu, zadovoljan je Lucijan Dušić, voditelj Centra upravljanja prometom i sigurnošću na Istarskom ipsilonu i u tunelu Učka.

Zavirili smo u novi Centar upravljanja koji omogućava konstantni nadzor i automatsku detekciju potencijalnih incidenata od prisustva pješaka, zaustavljenih vozila, sporih vozila, u jednoj i dugoj cijevi. Jedan dio video zida, napravljen je ranije, a prošlog utorka prebačen je dio opreme iz starog Centra upravljanja u novi. U pravilu su, kazao je Dušić, po dva operatera u smjeni, no dok se ne uspostavi novi režim prometovanja u novoj cijevi, znači dvosmjeran promet, u pravilu je do šest ljudi u smjeni po dvanaest sati, pokrivenost je od 0 do 24 sata.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Povećanje sigurnosti

- Promet ide svojim tokom. Sve je pod kontrolom. Nadamo se da će tako i ostati, kazao je Sandi Škrinjar, jedan od tri operatera u Centru upravljanja koliko ih je zapala povijesna nedjeljna smjena.

Dupliranjem tunela Učka, Bina Istra će povećati sigurnost i postići usklađenost s Direktivom EU iz 2004. godine o sigurnosti dugih tunela u Europskoj uniji. Nova tunelska cijev duga je 5,6 kilometara, ima čak 24 poprečna tunela, međuspoja, svaki 200 metara dužine, od kojih 12 pješačkih i isto toliko za vozila.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Tunel Učka nije samo struktura od betona i čelika, on je most između zajednica, put prema sigurnijem i bržem prometovanju te oslonac gospodarskom razvoju. Druga cijev tunela predstavlja ne samo tehničko dostignuće, već simbol sigurnosti. Upotrijebljeno je tisuću tona eksploziva, te moderne tehnike koje su prvi puta primijenjene u Hrvatskoj, poput pokretnih traka za odvoz materijala. Kako bi dočarao koliko je ovo veliki građevinski pothvat, generalni direktor Bina Istre Dario Silić je na svečanosti otvaranja istaknuo da je ukupno odrađeno 1,3 milijuna tona iskopa što je jedna četvrtina velike piramide u Egiptu.

(Snimio Vedran Karuza)(Snimio Vedran Karuza)

Druga cijev tunela Učka svečano je otvorena u petak navečer, uz prigodna obraćanja državnog i regionalnog vrha te vodstva Bina Istre, spektakularan program te povorku radnika koji su sudjelovali u izgradnji tunela i njihovih strojeva. Povorci su se pridružili Halubajski zvončari, Folklorno društvo Pazin, ritmičke gimnastičarke, članovi Vespa kluba Rovinj, Liburnija Classic Cluba Opatija, Porsche kluba, uz glazbu Sudar Brass Ansambla.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter