godišnja nagrada izvrsnosti

Zlatna koza: Priznanje idejama, projektima i manifestacijama koje su unaprijedile turistički imidž Istre

| Autor: Milan Pavlović
(Snimio: Manuel Paljuh)

(Snimio: Manuel Paljuh)


Zlatna koza - Capra d’oro je godišnja nagrada koju od 1994. godine dodjeljuje Turistička zajednica Istarske županije za izuzetan doprinos na području marketinških aktivnosti u turizmu Istre, posebno na području unaprjeđenja proizvoda i području turističke promocije za aktivnosti, proizvode i projekte s područja Istarske županije.

Na ovaj način Turistička zajednica Istre želi odati priznanje idejama, projektima i manifestacijama koje su svojom originalnošću, značajem i dosegom unaprijedile imidž Istre kao kvalitetne turističke destinacije, a sve to s ciljem motiviranja privatnog i javnog turističkog sektora za poboljšanje kvalitete promocije te priznavanja uloženih napora od strane sudionika u promociji destinacije kroz prikaz najboljih dostignuća u turizmu Istre.

(Snimio: Duško Marušić Čiči/Glas Istre)Nagradu Zlatna koza uručuje župan Boris Miletić (Snimio: Duško Marušić Čiči/Glas Istre)

Očuvanje, rebranding i inovacija

Svečana dodjela godišnje nagrade Turističke zajednice Istre za 2023. godinu održana je u Grand Hotelu Brioni Pula - A Radisson Collection Hotelu.

U kategoriji najbolji inovativni proizvod nagradu je osvojio SeaStar Hero by DiveOUT Poreč, projekt koji je inovativan u globalnim okvirima, te na zabavan način nudi posjetiteljima plaža da istraže podmorje Jadrana, zabavljaju se i sudjeluju u uklanjanju sitnog otpada iz mora. Na plažama u Poreču gosti su prošlog ljeta mogli preuzeti opremu za čišćenje i upustiti se u aktivnost ronjenja na dah te istovremeno prikupljati otpad na koji naiđu. Kao nagrada, svakom sudioniku uručena je majica koja je uz to na jedan dan osigurala i dodatne pogodnosti u ugostiteljskim objektima u gradu. U manje od 3 mjeseca na samo 5 lokacija je više od tisuću sudionika iz mora izvuklo 4.500 predmeta. Projekt su podržala čak 54 ugostiteljska objekta u gradu, a svi su zajedno pokazali kako se na kreativan način mogu povezati domaćini i posjetitelji u zajedničkom cilju očuvanja čistog mora za sadašnje i buduće generacije. U planu je širenje projekta diljem priobalja.

(Snimio: Milivoj Mijošek/Glas Istre)SeaStar Hero je akcija prikupljanja otpada (Snimio: Milivoj Mijošek/Glas Istre)

Autori projekta su Turistička zajednica Grada Poreča i Sonda, a priznanje su preuzeli direktor porečke Turističke zajednice Nenad Velenik i u ime Sonde Jelena Fiškuš i Sean Poropat.

Najboljim turističkim proizvodom proglašen je novi vinski podrum obitelji Tomaz, atraktivna vinarija smještena u podnožju Motovuna.

Moderan i suvremeno opremljeni podrum motovunske vinarije ubraja se u najznačajnije investicije u sektoru vinarstva i logičan je slijed razvoja obiteljske vinarije koja spada među najnagrađivanije u Hrvatskoj. Veliki vinski podrum, u neposrednoj blizini obiteljske kuće Tomaz, s predivnim pogledom na motovunski pejzaž, nudi i edukacijsko-degustacijsku dvoranu te prodajno-izložbeni prostor. Paralelno s početkom izgradnje novog podruma, vinarija Tomaz je u 2022. godini priredila rebrending vizualnog identiteta »Vina van okvira«, koji kroz vinske etikete, odnosno četiri linije vina, promovira Motovun kao destinaciju: pjenušava vina (Rijeka Mirna), svježa vina (Motovunsko tlo), odležana vina (Motovunska šuma) i premium vina (Bijeli tartuf). U ime obitelji Tomaz priznanje je preuzeo Klaudio Tomaz.

(Foto: Klub članova Selo)(Foto: Klub članova Selo)

Za najbolji projekt vizualne komunikacije odabran je promotivni video »Playful Memories« (Your Perfect Playground) koji prikazuje raznolikost outdoor aktivnosti u Istri, a čiji su autori Maistra Hospitality Group i TZ Rovinj, Vrsar, Bale-Valle, Kanfanar, Svetvinčenat i Level 52 Digital Media Group.

Prateći četiri različite skupine ljudi, film istražuje svijet penjanja, vožnje kajakom, trail trčanja i nordijskog hodanja. Cilj filma je inspirirati i privući zaljubljenu publiku u outdoor sportove, potičući ih da istraže prirodne ljepote, povijesne lokalitete, raznolikost avantura na području destinacija Rovinj, Vrsar, Bale, Svetvinčenat i Kanfanar. Dok pratimo pripreme i iskustva protagonista, film prenosi osjećaj pustolovine i zajedništva među ljubiteljima prirode. Slogan »Your Perfect Playground« poziva gledatelje da se pridruže toj zajednici ljubitelja prirode i sami dožive čaroliju Istre kroz outdoor aktivnosti. Priznanja su preuzeli Bernard Musulin, voditelj projekata u Maistri i predstavnik klastera turističkih zajednica Rovinj-Rovigno, Kanfanar, Bale-Valle, Svetvinčenat i Vrsar te Sanel Isanović, kreativni direktor Levela52.

Najprestižnije vinsko natjecanje

Titulom najboljeg eventa, za koji je pristiglo najviše kandidatura - čak njih 12, okrunjen je 30. Concours Mondial de Bruxelles - Istra 2023, najprestižnije svjetsko ocjenjivanje vina u organizaciji Udruge vinara i vinogradara Istre Vinistra koje je lani održano u Poreču.

Jubilarno 30. izdanje svjetskog ocjenjivanja Concours Mondial de Bruxelles (CMB) održano je u Istri, uz 320 ocjenjivača iz 50 zemalja među kojima i 14 hrvatskih. Od 10. do 14. svibnja ocijenili su 7.504 uzoraka vina, ali i posjetili Nacionalni park Brijuni, Vodnjan, kušali maslinova ulja i posjetili više od 20 istarskih vinarija te su imali priliku upoznati krajolik i gourmet ponudu Istre. CMB direktno utječe na turistički, gospodarski i vinarski sektor zbog svojeg globalnog značaja, a Istra je domaćinstvom najprestižnijeg vinskog natjecanja dobila i vinske ambasadore koji su nakon obilaska poluotoka i istarskih vinarija bili impresionirani autohtonim sortama, gourmet ponudom, kulturnom baštinom i prekrasnim pejzažima. Ovakav vinski event u Istri i Hrvatskoj još nije dogodio pa se može reći da je ovo »Liga prvaka« vinskog svijeta.

(Snimio: Vedran Karuza)(Snimio: Vedran Karuza)

Organizaciju eventa potpisuje Udruga vinara i vinogradara Istre Vinistra, a nagradu je u ime cijelog tima preuzeo predsjednik Vinistre Luka Rossi.

Javni poziv za prijavu kandidatura objavljen je povodom Svjetskog dana turizma u godini u kojoj su istarski i hrvatski turizam ispisali povijesne brojke i nastavili razvijati iznimne projekte. Kandidature je ocjenjivalo Povjerenstvo u čijem su radu sudjelovali predsjednik TZ Istarske županije Boris Miletić, Sara Prenc iz Studija Tumpić/Prenc, član Turističkog vijeća TZ Istarske županije Boris Žgomba, direktor Ureda Turističke zajednice Istre Denis Ivošević, te novinari Barbara Ban i Milan Pavlović.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter