EU PARLAMENTARCI ODLUČUJU O BUDUĆNOSTI ISTARSKE ŽELJEZNICE

Flego: Bližimo se ostvarenju onoga što smo donedavno smatrali neostvarivim, da Hrvatska bude na četiri europska koridora

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Ilustracija (Snimio Milivoj Mijošek)

Ilustracija (Snimio Milivoj Mijošek)


Odbor za promet i turizam Europskog parlamenta u četvrtak će glasovati o prijedlozima istarskog europarlamentarca Valtera Flega za reviziju europske prometne mreže, a ukoliko oni budu prihvaćeni, ta će odluka definitivno biti ključna za prometnu budućnost Hrvatske, a poglavito razvoj istarskih i hrvatskih željeznica.

Svojim amandmanima, koje je podržalo svih 11 hrvatskih zastupnica i zastupnika, kao i slovenski i talijanski kolege iz Renew grupe, Flego traži jednake prometne uvjete za Istru i Hrvatsku kao za druge zemlje članice. To podrazumijeva željezničku vezu Pula -Buzet - Divača - Trst, ravnopravnost Luke Rijeka s ostalim lukama na Jadranu, Istarski ipsilon spojen na slovenske autoceste, cestovnu poveznicu Rijeka - Divača - Trst, izgradnju međunarodnog željezničkog pravca Zagreb-Maribor-Graz te izgradnju novog koridora Zapadni Balkan, koji ide od Salzburga do juga Grčke, u kojem će Luka Ploče imati geostratešku važnost.

"S velikim nestrpljenjem, ali i optimizmom očekujem ovotjedne rezultate glasovanja prometnog odbora. Nakon deset godina rada liberalnih hrvatskih zastupnika, jučer Jakovčića i Radoša, a danas mene, s ponosom možemo reći da se bližimo ostvarenju onoga što smo do prije koju godinu smatrali neostvarivim – Hrvatska na četiri europska koridora i 26 milijardi eura iz Instrumenta za povezivanje Europe. To je 26 milijardi eura više nego što smo imali do sada te ključan korak za revitalizaciju teretnog i putničkog prometa", ističe Flego te podsjeća da je   ova prometna priča pokrenuta još u prošlom mandatu.

Valter FlegoValter Flego

"Od Istarskog ipsilona preko Luke Rijeka do zemalja Zapadnog Balkana kao dijela europskih koridora, to su inicijative pokrenute od strane mojih prethodnika, Jakovčića i Radoša. Povijesno glasovanje konačno će, nadam se, donijeti plodove tog dugogodišnjeg rada, koji će našu Istru i Hrvatsku prometno povezati s ostatkom Europe. Prometna izolacija nam nije više opcija. Želimo da ljudi i teret putuju brže, efikasnije i jeftinije. Želimo da Istra prestane biti slijepo crijevo na karti Europe. Od Bruxellesa do Strasbourga je gotovo 600 kilometara, a vlakom se stiže za manje od tri sata. Za gotovo duplo manju udaljenost od Pule do Zagreba putovanje vlakom traje i do 23 sata.

Povezivanjem Pule i Trsta ostvarit ćemo jedan veliki cilj, a to je međunarodna veza Istre sa zapadnom Europom i prvi korak ka povezivanju Istre s ostatkom Hrvatske željeznicom. Svi želimo vlakove koji voze 160 km/h, želimo putovati udobno i sigurno, ali bez revizije velike europske prometne mreže u kojoj Hrvatska ima svoje mjesto neće biti ništa! Mjeseci suradnje sa županijama, općinama i gradovima te Ministarstvom prometa doveli su u konačnici do osam amandmana kojima smo pokrili cijelu Hrvatsku, s jednim ciljem – povežimo Hrvatsku s Europom – morem, zrakom, cestom i željeznicom. Revizija europskih prometnica ide svakih deset godina, a 2013. je RH tek postala članica EU-a i nismo bili spremni, previše smo toga propustili. Ovo je naš popravni ispit i šansa za vidljiv napredak. Bez pozicije na koridorima nema europskog novca. Jedino tako možemo na raspolaganju imati 26 milijardi eura", ističe Flego.

Danas je, dakle, na Odboru za promet na rasporedu glasovanje o prijedlozima koji ulaze u konačni tekst Europskog parlamenta i ostaje za vidjeti koji će Flegovi prijedlozi proći. Nakon četvrtka, predmet ide na plenarnu sjednicu na kojoj će glasati svih 705 zastupnika, a potom slijedi finalni korak - pregovori Vijeća, Komisije i Parlamenta u kojima će sudjelovati istarski predstavnik u EU Valter Flego kao jedini hrvatski predstavnik u tom odboru.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter