Trasa Lupoglav - tunela Učka u punom profilu već idućeg tjedna
Putujući Istarskim ipsilonom prema Rijeci jutros je naša novinarska ekipa ostala zatečena aktivnostima gradilišta na potezu od čvora Lupoglav do tunela Učka.
Puno manjih grupa radnika duž dionice aktivno je obavljalo završne radove kao da je trasa pred samo puštanje u promet pa smo nazvali Bina Istru da bi dobili najsvježije informacije o napretku radova.
- Radove nastavljamo ubrzanim tempom, u drugoj cijevi tunela Učka ekipe rade 24/24 pa vjerujemo da ćemo uspjeti ostvariti proboj tijekom ovog ljeta kazao nam je tehnički direktor Bina Istre Christian Santaleza.
Istovremeno, odvija se proces polaganja betonske obloge tunela pa je trenutno dinamika radova u tunelu vrlo intenzivna. Uskoro će inženjeri, tehničari pa i ekipe električara početi radove na polaganju kilometarske kablaže visokog i srednjeg napona te započeti instaliranje sigurnosne opreme nove cijevi tunela.
- I dalje vjerujemo da bi druga cijev tunela Učka mogla biti spremna za puštanje u promet na ljeto 2024., rekao je. Santaleza dodaje da je izgradnja punog profila na trasi između Lupoglava i tunela Učka dio ove faze projekta, a kako su radovi tekli brže od predviđenog, najavljuje da bi u cilju sigurnijeg putovanja i bolje protočnosti pustili u promet pun profil autoceste sve do tunela idućeg tjedna.
U sklopu te dionice nalazi se i novi čvor Vranja koji je po projektima pozicioniran na novu lokaciju kilometar prije samog ulaza u tunel, a sve radi oslobađanja prostora portalne površine na kojoj se gradi novi vatrogasni objekt i gdje je predviđeno obavljati sigurnosne provjere opasnih tereta te vangabaritnih vozila.
Na upit naše novinarke da li će se novi kilometri autoceste pred tunelom naplaćivati iz Bina Istre odgovaraju da će se kao i do sada na dionicama u punom profilu aplicirati cestarina, završetak dionice od Lupoglava do tunela Učka stajat će za punu cijenu 20 centi.
Na naše dodatno pitanje o nastavku gradnje ipsilona do Rijeke, Santaleza najavljuje da ekipe Bina Istre ulažu sve napore kako bi sve pripremne radnje bile dovršene uskoro što bi omogućilo početak radova na dionici od kvarnerske strane tunela Učka pa sve do Matulja već sredinom ove godine. U toj fazi radova predviđeno je i dupliranje vijadukta Limska Draga te mosta Mirna.