PIŠE DUŠKA PALIBRK

Vlak za kopalce

(Snimio Duško Marušić Čiči)

(Snimio Duško Marušić Čiči)


Zadnjih godina kada vidimo slovenski Zeleni vlak na tihom pulskom Željezničkom kolodvoru, znamo da je sezona počela. Voze oni i dalje svoje putnike iz Maribora, Celja, Zidanog Mosta, Ljubljane, Postojne i Kopra za Pulu, s tradicionalnim presjedanjem u Divači, kao prije 30 godina, u doba zajedničkih nam željeznica.

Ide Zeleni vlak svih sedam dana u tjednu, ovamo i onamo, bez obzira na praznjikave vagone i složene uvjete za prelazak granice, evo već druge korona-godine. Nije stao ni lani kada su granični prijelazi bili gotovo zatvoreni, kažu nam Puležani i istarski studenti koji se vole baš tračnicama dokoturati do slovenske metropole. Sada, naravno, s valjanim covid-testovima.

Ove sezone linija je proradila 17. travnja i ostaje u opticaju sve do 26. rujna. U Pulu vlak stiže u 10,43, a put Slovenije kreće u 17,57. Točno u toliko sati, upozoravaju nas na kolodvoru kada smo htjeli zaokružiti barem te sekunde, u našoj putničkoj memoriji posve nebitne. U 18 i 60 već izađe iz stanice, kažu na blagajni, ipak su to Slovenci.

Prije granice Zeleni vlak zastane na svim istarskim stanicama, u Vodnjanu, Kanfanaru, Sv. Petru u Šumi, Pazinu, Lupoglavu i Buzetu pa ga mogu koristiti i lokalni putnici. Naši su, posebno mladi, znali potegnuti vikendom do Ljubljane, na noćni provod, jer vlak tamo stiže oko 22.30, a ujutro u šest bi se ukrcali za nazad. Iako mu je vozni red prilagođen putnicima koji bi iz Slovenije do mora, pa i na vikend, a ne nama željnima željeznice, kontinenta i/ili Dežele, nije to samo Vlak za kopalce, kako nazivaju naši susjedi.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter