Domagoj Pavletić i Sara Erman predvode skupinu entuzijasta, zaljubljenika i stručnjaka u glazbenoj industriji koji su pokrenuli platformu GETme
Nama je cilj biti "top-of-the-mind" tražilica za sve izvođače i događanja u Hrvatskoj zato smo intenzivirali promotivnu kampanju posebno, dok se ne stvori prepoznatljivost širih masa, a ne samo struke, kaže Sara Erman * Osobno sam bubnjar u Koktelsima i dobro znam što znači jednom bandu veća prepoznatljivost koju pruža GETme, kaže Domagoj Pavletić
Od danas je na adresi getme.hr moguće pristupiti GETme, inovativnoj i jedinstvenoj web platformi koja je zamišljena kao svojevrsni booking.com za kulturnu glazbenu scenu u Hrvatskoj. Na jednom mjestu mogu se pronaći informacije o manifestacijama, od izložbi i predstava do koncerta i festivala, te glazbenim izvođačima, onima koji su poznati hrvatskoj javnosti, ali i oni koji se tek afirmiraju. Time se osigurava promocija svim glazbenicima, a onima koji se tek afirmiraju bit će iznimno dobra prilika za pozicioniranje na tržištu.
Platformu je pokrenula grupa entuzijasta, zaljubljenika i stručnjaka u glazbenoj industriji s višegodišnjim iskustvom predvođeni Sarom Erman i Domagojem Pavletićem. Sara Erman je 24-godišnja Medulinka, studentica četvrte godine na Pravnom fakultetu u Rijeci, koja je od malih nogu odrastala uz glazbenu industriju, najprije uz svog noneta, a kasnije uz svoju majku koju je pratila na svim događanjima diljem Hrvatske. Njen poduzetnički um potaknut velikom zdravstvenom krizom, okupio je ekipu koja zna što industriji treba. Domagoj Pavletić je 25-godišnji Puljanin, bubnjar koji svira od 18. godine, a zadnjih pet godina nastupa s riječkim Koktelsima.
Kako je bilo kreirati GETme ispričali su nam Sara Erman i Domagoj Pavletić.
- Kada ste i kako došli na ideju za platformu?
Sara Erman: - Ideja se rodila prije više godina, a pojava pošasti zvane COVID-19 i sve negativnosti koje je sa sobom donijela (izolacija, nemogućnost neposredne komunikacije i sl.) ubrzala je realizaciju same ideje. Naime, inspirirala me moja majka, koja je dugi niz godina radila u kulturno-scenskoj industriji i s kojom sam o samoj ideji povremeno razgovarala. Ona je prepoznala potrebu za učinkovitijim umrežavanjem svih dionika branše u vidu digitalnog rješenja koje može skratiti procese u komunikaciji i umrežiti ih. Okolnosti su se promijenile pa smo Domagoj i ja s timom prvotnu ideju modificirali i prilagodili trendovima, kao i sadašnjim i budućim potrebama tržišta. I sad je to gotov proizvod s kojim idemo na tržište, a koji će se, naravno, nadograđivati. Vodili smo se s inicijativom da se s poslovnim modelom naslonimo na trenutačno postavljeni sustav i to na način da se nikog u sustavu ne preskače. Kontakt i dalje ostaju menadžeri, ulaznice se i dalje prodaju putem postojećih sustava, a promocija je potrebna svima. Smatramo da smo razvojem ove platforme uspjeli postići win-win situaciju za sve dionike u ovoj industriji jer su nam ciljevi optimizacija poslovanja i očuvanje branše.
- Kakve su za sada reakcije, tko i koliko koristi platformu?
Domagoj Pavletić: - Platforma je dostupna javnosti od danas, tako da ne možemo još reći kako nas vide svi korisnici. No, inicijalno testiranje tržišta, a posebno konzultacije i razgovori s potencijalnim korisnicima platforme, izvođačima, diskografima i ostalim naručiteljima, pokazuju pozitivne reakcije. Stekli smo dojam da su svi jedva čekali nešto slično. I prije lansiranja na tržište uspjeli smo dogovoriti suradnju s diskografskim kućama poput Croatia Records, Menart, Scardona... te s postojećim sustavima prodaje ulaznica – Eventim, Moje karte, Entrio i dr. Pružamo ruku svim zainteresiranima, pa i ovim putem pozivamo, organizatore manifestacija, glazbenike i menadžere da nam se jave i uključe što boljom prezentacijom njihova rada širim javnostima.
- Možete li za onoga tko nije vidio GETme objasniti kako radi? Recimo, netko ima bend i što sad? Na koji način može izvući maksimum iz nje?
Sara Erman: - GETme platforma nudi nekoliko mogućnosti. U slučaju banda ili bilo kojeg drugog izvođača vidljivost istoga se značajno povećava jer su informacije dostupnije. Nama je cilj biti "top-of-the-mind" tražilica za sve izvođače i događanja u Hrvatskoj zato smo intenzivirali promotivnu kampanju posebno, dok se ne stvori prepoznatljivost širih masa, a ne samo struke. Znači, sam izvođač, koristeći platformu ima veću pojavnost i ažuriranjem vlastitih podataka na jednom mjestu daje uvid u svoj profil, dostupan je dosad možda i nepoznatom dijelu javnosti. Izvođač sam bira koje će podatke predočiti javnosti i koji kontakt i način daljnje komunikacije želi uspostaviti. S druge strane, platforma je prilika i za poznate izvođače, kao i za one koji se tek žele afirmirati.
Isto tako, putem web platforme možete se informirati o velikom broju događanja u Hrvatskoj. Naime, u Hrvatskoj ne postoji centraliziran sustav na kojem možete vidjeti koja su događanja organizirana. Da biste doznali koja događanja nudi neko mjesto, morate pretražiti nekoliko web stranica kako bi došli do informacije. Primjerice, idete negdje za vikend i želite istražiti ponudu destinacije, to ćete danas na jednostavan način moći učiniti putem GETme platforme. Nama je cilj, da nas svi organizatori prepoznaju kao jedan od bitnih kanala komunikacije njihovih sadržaja. Kad organizator najavljuje svoje događanje želimo biti jedan od bitnih kanala komunikacije. Za sada, mi ćemo svojim istraživačkim radom, pregledom postojećih web stranica i društvenih mreža prikupljati informacije. GETme platforma jednostavno skraćuje i ubrzava komunikaciju između izvođača i/ili menadžera s organizatorom i publikom. Sada na jednom mjestu, možete naći događaje koji vas zanimaju, kupiti ulaznice putem linka na jedan od postojećih prodajnih sustava. Ako organizirate festival ili poslovni skup, na jednom mjestu imate veći izbor izvođača koji se prezentiraju i svojim glazbenim opusom što značajno pomaže u procesu osmišljavanja samog događanja. I jednostavno možete stupiti u kontakt s onima koje želite angažirati. Platforma homogenizira dio poslovanja svima u branši što značajno olakšava poslovanje. Naravno, ovo je prvi dio platforme koja će se dalje razvijati kako bi ponudili ono što tržištu treba.
- Koliko je teško (i financijski zahtjevno) bilo razviti platformu? Koje ste predznanje imali?
Domagoj Pavletić: - Razvijanje digitalne platforme je prilično zahtjevan posao, kako financijski, tako i u sotverskom smislu. Kada krenete, ideje se same rađaju, pa se tako od jednostavne ideje za bookiranje izvođača, dolazi do potrebe da imate sva događanja na jednom mjestu, onda krenete s koncertnim događanjima koje kasnije širite i na ostala događanja poput predstava, evenata, izložbi, festivala… Zatim, postaje neminovno uključivanje sustava za prodaju ulaznica i informiranja javnosti o onome što se u svijetu kulturne scene događa. Tu je i situacija sa koronom, pa smo imali potrebu jedan odjeljak posvetiti i toj aktualnoj temi. Sara i ja imamo skromnija poslovna znanja, no iskustveno smo oboje dugi niz godina u branši. Osobno sam bubnjar u Koktelsima i dobro znam što znači jednom bandu veća prepoznatljivost koju pruža GETme. Svoj manjak stručnih znanja nadogradili smo s ljudima iz struke, timom cijelog niza stručnjaka s višegodišnjim iskustvom u području kulturno-kreativnih industrija, a posebno u dijelu razvoja i promicanja kulture, glazbe, organizacije kulturno-zabavnih događanja, vođenja timova i upravljačkih vještina te promocije kulturne scene. Bez njih, ova platforma sigurno ne bi mogla zaživjeti.
- Je li platforma namijenjena samo korisnicima iz Hrvatske?
Sara Erman: - Trenutno da, no želja nam je u budućnosti razvijati se i na području regije.
- Koji vam je cilj (osim toga za što aplikacija platforma služi, očekujete li da ćete nešto i zaraditi)?
Domagoj Pavletić: - Cilj nam je postati centralno mjesto informiranja javnosti o svim kulturno–zabavnim događanjima u Hrvatskoj, kao i mjesto suradnje i povezivanja izvođača s ostalim dionicima na kulturno–umjetničkoj sceni. Sama platforma ne iziskuje kompleksnu opremu osim kvalitetnog tehnološkog sustava, a poslovni model omogućuje rad i od kuće. Imamo razrađen model prihodovanja koji će u prvoj fazi biti primarno kroz sponzore i ciljani media buying. No, nužno je biti realan jer je ova godina za postojeće sustave primarno fokusirana na preživljavanje. Mi, kao mladi start up, u ovoj godini ne očekujemo veći cash in nego smo usmjereni na ulaganje u budućnost. Kulturna scena u Hrvatskoj treba najprije definirati nove obrasce ponašanja koji će omogućiti opstojnost branše koja je, zbog korone, na koljenima. Potrebno je što više inovacija, novih modela poslovanja, kako bi očuvali kulturno-glazbenu industriju. Mi još ne znamo kako i koliko ćemo dugo trebati živjeti s koronom. A nužno je živjeti, i već sad pripremiti scenarije za eventualno buduće slične situacije. Naši glazbenici ne mogu doći još u jednu ovakvu situaciju gdje su ostali bez angažmana. Slično je i s drugim industrijama. Iz ove situacije s COVID-19 pandemijom svi zajedno možemo samo naučiti da smo spremniji u reakciji.