IMPALA

Plan za reformu streaminga u deset točaka: CILJ JE UČINITI STREAMING PRAVEDNIJIM

IMPALA, europska krovna udruga nezavisnih izdavača, u svom planu za reformu streaminga ističe da glazbene servise smatra partnerima, te uz pravedniji steaming žele "osigurati dinamičnu, vjerodostojnu i odgovornu budućnost za one koji glazbu stvaraju i njihove fanove"

| Autor: Mladen RADIĆ
Ilustracija (Snimio Nicolas LB/Unsplash)

Ilustracija (Snimio Nicolas LB/Unsplash)


IMPALA, europska krovna udruga nezavisnih izdavača, objavila je plan usmjeren ka reformi streaminga koji su objedinili u deset točaka.

"Glazbene servise smatramo partnerima i naš cilj je učiniti streaming pravednijim, te osigurati dinamičnu, vjerodostojnu i odgovornu budućnost za one koji glazbu stvaraju i njihove fanove", kažu u udruzi te za početak apeliraju da se ukinu tzv. safe harbour posebne privilegije koje uništavaju tržište jer, kako kažu, izbjegavanje novih rupa u zakonu je prioritet u trenutku kada se na nacionalnoj razini implementira EU direktiva za zaštitu autorskih prava.

Obraćaju se i izdavačima ističući da plan udruge odbija uvođenje tzv. licencirane 'pravične naknade' kojom bi izvođači kolektivno pregovarali direktno sa servisima o paralelnoj naknadi. Umjesto toga, traže od izdavača da isplaćuju umjetnicima pravednu suvremenu naknadu za prava koja ostvaruju prodajom i distribucijom glazbe putem digitalnih servisa. Predlažu i da streaming platforme uvedu pretragu glazbe putem izdavača kako bi servisi bili još dinamičniji.

"Razlika u naknadama koje plaćaju pojedini streaming servisi je jedna od naših glavnih tema. Imamo nekoliko prijedloga za unapređenje načina kako se prihod sa streaming platformi generira i dijeli. Protivimo se smanjivanju isplaćenih naknada od strane servisa u zamjenu za uvrštenje u prioritetne playliste ili kao dodatnu naknadu za privilegirani tretmanima u algoritmima, jer to je 'payola' odnosno podmićivanje. IMPALA također traži od servisa da se odrede prema tzv. ad-blockiranju i raznim manipulacijama streaminga jer to umanjuje stvarnu vrijednost iz sustava", kažu.

Mark Kitcatt, suvlasnik i direktor Everlasting Popstock labela, te prvi čovjek Impaline radne grupe za streaming, unutar koje je nastao ovaj plan, uz njegovu objavu kaže: "Razgovarali smo s članovima kako bi saznali što sve streaming može pružiti, te kako bismo to mogli postići. Imamo niz ideja kako povećati zaradu i mogućnosti onima koji glazbu stvaraju i kako isporučiti još veću vrijednost fanovima. 'Safe harbour' eksperiment je propao u svakom pogledu i treba ga zauvijek ukloniti. Izdavači moraju plaćati suvremene digitalne naknade izvođačima. Tek tada možemo slušatelje i umjetnike staviti u središte plana za ostvarivanje punog potencijala streaming servisa za ovu industriju."

Helen Smith, izvršna direktorica Impale, dodaje: "Naši prijedlozi također su korisni i zemljama Europske unije koje su u procesu implementacije Direktive za zaštitu autorskih prava. Na primjer, izuzimanje kratkih videa iz sustava zaštite bio bi velik korak unatrag."

Među prijedlozima je i Active Engagement model (model aktivnog uključivanja) - poticanje umjetnika da nagrađuju aktivne slušatelje uključivanjem dodatne vrijednosti snimkama koje su slušatelji našli tražeći ih direktno po imenu izvođača, pjesme ili albuma; ili su spremili, označili pjesmu ili album kao omiljene ili su primjerice unaprijed naručili album ili snimku.

Između ostalog zahtijevaju i više nadzora glazbenih servisa nad nelegalnim aktivnostima koje umanjuju vrijednost kreatorima, uključujući streaming manipulacije, ad-blocking i korištenje softvera koji omogućuju ilegalni download streamane glazbe.

Traže i da se podigne vidljivost lokalnih kataloga i jezika boljim profiliranjem na playlistama i drugim sadržajima, kao i uvrštavanjem naziva pjesme na više različitih jezika umjesto samo na jednom, te odvajanje sredstava za mehanizme kojima bi se financirala ulaganje u nove "lokalne" snimke. Pritom pozivaju i na suradnju s raznim izdavačima na raznim tržištima (npr. kroz Merlin za nezavisne izdavače) kako bi se osiguralo da algoritmi ne utječu negativno na raznolikost, lokalni repertoar i mogućnosti korisnika za otkrivanje novih izvođača.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter