Pijanist Matej Meštrović i udaraljkaš Borna Šercar predstavili su se u zanimljivoj kombinaciji nečega što ne znamo kako nazvati no ne bi to stavili u žanr jazza. Daleko od toga da nije bilo uspješno jer je publika uživala i slušala bi ih duže da se nisu tako brzo povukli
Prvo korona, pa onda još i nevrijeme koje je najavljeno baš za večeras i sutra, no 14. Last Minute Open Jazz Festival u Balama morao je ići dalje te je otvoren preksinoć na trgu Tomaso Bembo uz nastup dua Mateja Meštrovića i Borne Šercara te grupe Veja čiji je nastup bio originalno zakazan za sutra.
Središte Bala bilo je krcato gostima od kojih su neki došli kako bi uživali u glazbi, dok su drugi jednostavno uživali u subotnjoj večeri. Baljanski kamen reflektirao je nešto manju vrućinu nego pulski asfalt tako da se i sparina manje osjećala, no bilo je dovoljno toplo da se stvori dugačak red onih koji su čekali da kupe sladoled, kao i onih koji su poželjeli nešto srknuti iz čaše ili boce.
Počelo je u znaku swinga 1920-ih, s plesnom točkom koju je izvela Helena Kanini Kiiru. Bila je to referenca na doba krize prije sto godina u SAD-u, no sada, stoljeće kasnije, opet imamo krizu.
Pijanist Matej Meštrović i udaraljkaš Borna Šercar predstavili su se u zanimljivoj kombinaciji nečega što ne znamo kako nazvati no ne bi to stavili u žanr jazza. Daleko od toga da nije bilo uspješno jer je publika uživala i slušala bi ih duže da se nisu tako brzo povukli. Obojica su cijenjeni glazbenici s dugogodišnjim iskustvom i kao što je naglasio Meštrović, iako je ovo Last Minute festival, dugo su se pripremali i publici priredili nastup koji je osim glazbe uključivao i čitanje autorske poezije uz stihove Dragutina Tadijanovića i Ivana Gorana Kovačića, no posebno je bilo zanimljivo muziciranje Šercara koji se između ostalog služio bocama, metalnom bačvom, felgama... Meštrović je bio taj koji je uglavnom predstavljao repertoar, najavivši da će biti glasno i puno energije (i nije lagao), pozvavši publiku da slobodno snima i fotografira te zapleše ako se tako osjeća.
- Hvala što ste se odazvali u tolikom broju da ne bi morali ići vaditi krumpire iako smo i to kadri raditi, poluironično je komentirao Meštrović. Predstavili su se nekim poznatim skladbama, počevši od "Mission impossible" preko medleyja koji je između ostalog uključivao "Can can", "Ero s onoga svijeta" i "Dva Bracanina" do izvedbi "Carmine Burane" i "Radetzkyjevog marša", na radost publike koja je spomenute izvedbe ispratila s odobravanjem. Jednako su posjetitelji dobro prihvatili i njihove autorske stvari poput lepršave i razigrane "Kineske rapsodije". Kojem god žanru da se njihova glazba može pripisati, publika žedna događanja uživala je u atmosferi tople ljetne noći, a to je najvažnije.
Nakon njih binu je preuzela grupa Veja koju je publika također dobro prihvatila. Kao i uvijek potpuno predani onom što rade, ova mlada istarska ekipa, osim skladbi s prvog predstavila se i skladbama s drugog albuma koji upravo snimaju i koji nosi vrlo prikladan radni naslov "Škura ura". Ipak, nije bilo baš toliko škuro, ni figurativno niti doslovce, preksinoć u Balama.
Za iduću večer Melita Lovričević koja predvodi svoj bend pripremila je program koji je obojen s nekima od njoj najdražih jazz pjesama autora kao što su Duke Ellington, Horace Silver, Billie Holliday... sve velikani jazza i vrsni interpreti.
Osim što pjeva i ove godine nastupa, Lovričević je već devet godina u organizaciji ovog festivala uz Tomislava Pavleku i potvrdno odgovara na pitanje da je to dvostruka briga, no kaže da se ovdje osjeća nevjerojatno ugodno od prvog dana.
- Unatoč stresu koji donosi i organizacija i izvođenje odnosno pjevanje imamo najbolju publiku i najbolji organizacijski tim i zapravo je savršeno, kaže ona.
U planu je bio i kompletno drukčiji program s više međunarodnih bendova, no onda je, kako kaže Lovričević, "svijet stao pa su i oni stali". No, Pavleka je presudio da festival ide u četiri večeri iako je postojala ideja da se održi samo jednu večer, da bi u subotu ujutro vremenska prognoza najavila promjenu pa su u skladu s imenom, u zadnji tren, odlučili staviti četiri koncerta u tri večeri.
- Ovo je najneizvjesnija i najteža godina do sada u svakom pogledu, kaže Pavleka koji je festival pokrenuo te i dalje stoji iza njega. "Uopće raditi s glazbenicima iz cijelog svijeta, kao što mi radimo, je bilo nemoguće. Trebali smo se ograničiti na naše resurse, u Hrvatskoj, vidjeti koji su slobodni, a koji nisu, pa sve to nekako složiti. Odabrali smo stvarno dobar program, ali nas sada muči i korona i vrijeme... Kako je raditi festival na otvorenom, to zna samo onaj tko je to probao", kaže Pavleka koji primjećuje da je publike manje nego što je bilo prijašnjih godina, ali da to ne znači da ne treba raditi festival. "To treba raditi, moramo imati kulturni program. Turizam i kultura su zajedno, u simbiozi", ističe on.