Završetak uz izvrsni koncert ansambla Responsorium

Hommage Šibenčaninu Juliju Skjavetiću na 21. Dvigrad festivalu

| Autor: Vanesa Begić
(Snimila Vanesa Begić)

(Snimila Vanesa Begić)


Ovogodišnje 21. izdanje Dvigrad festivala, međunarodnog festivala rane glazbe, privedeno je kraju izvrsnim koncertom ansambla Responsorium u petak navečer u crkvi svetog Franje. Taj zagrebački ansambl dvostruki je laureat nagrade »Ivan Lukačić«, žirija Varaždinskih baroknih večeri i dobro je poznat poznavateljima rane glazbe.

Zbirka moteta

- Nastavljajući s predanim muzikološkim i izvedbenim radom na očuvanju i promidžbi nacionalne glazbene baštine Responsorium ove godine pulskoj publici predstavlja se izborom skladbi iz »Prve knjige moteta za pet i šest glasova« Šibenčanina Julija Skjavetića (Giulio Schiavetto ili, kako je negdje zapisano, Schiavetti). Zbirka je tiskana u poznatoj nakladničkoj radionici Girolama Scotta u Veneciji 1564. godine i jedina je sačuvana zbirka renesansne sakralne polifonije na istočnoj obali Jadrana. Svake godine nastojimo predstaviti djelovanje nekog drugog glazbenika i prikazati njegov rad koncertnom izvedbom glazbene literature koja nije poznata među širom publikom. Ovaj ansambl je, slobodno možemo reći, međunarodni, kazao je prije koncerta u izjavi za naš list Tin Cugelj, umjetnički voditelj.

- Skladateljskim stilom Skjavetić pripada Rimskoj školi koja jasno zrcali franko-flamanske glazbene utjecaje u Italiji, veli Tin Cugelj naglašavajući kako su Skjavetićeve skladbe kontekstualizirali s onima njegovih suvremenika: Cipriana de Rorea, Andree Gabrielija, Marcantonija Ingegnerija, Tomasa Luisa da Victorije, Claudija Merula i Giovannija Bassana.

Prijenosne orgulje

Glazbenici su se predstavili sjajnom izvedbom koja je i ujedno muzikološko istraživanje, a posebnu pozornost na ovom projektu treba pridati novom glazbalu, prijenosnim procesijskim pozitivnim orguljama talijanskog graditelja Giovannija Pradelle. Taj je instrument osmišljen i u cijelosti izgrađen prema idejama i graditeljskim naputcima čuvenog talijanskog orguljaša i orguljara Costanza Antegnatija (»L’Arte organica«, 1608.), a kao predložak za izradu tog glazbala korištene su njegove sjajno očuvane povijesne orgulje u talijanskom gradiću Pegliou na jezeru Como.

Ansambl je nastupio u sastavu: Amy Farnell, Tim Braithwaite, Cyril Escoffier, Florian Michael Cramer, Darko Solter, Silvio Richter, Emily Saville, BJ Hernandez, Maximilien Brisson, Augustin Mršić i Mario Penzar te Tin Cugelj, a instrumentarij čine barokna violina, viola da gamba, tenor trombon, bas trombon i organo di legno.

Koncert je održan pod visokim pokroviteljstvom hrvatskog predsjednika Zorana Milanovića, a ravnatelj manifestacije je uvaženi profesor Alojzije Prosoli.

(Ne)poznati život autora

O životu i djelovanju ovoga autora nije poznato gotovo ništa. Iz dostupnih popratnih crtica u izdanjima Skjavetićevih muzikalija razaznaje se da je bio u službi šibenskog biskupa Girolama Savorgnana, no nije poznato je li i u kojoj mjeri Skjavetić sudjelovao u glazbenom životu renesansnog Šibenika, niti jesu li njegova djela uistinu izvođena u tome gradu za njegova života. Navedenu Skjavetićevu zbirku moteta možemo vremenski i prostorno precizno locirati u Trento, 28. prosinca 1563., kako stoji u posveti Presvijetlom Gospodinu i meceni biskupu Savorgnanu u uvodu zbirke.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter