na današnji dan 1926.

Maserati nastupio u prvoj utrci i odmah osvojio prvu pobjedu

| Autor: Dino MILIĆ JAKOVLIĆ i Željko MARUŠIĆ / Autoportal

Prije točno 94 godine Alfieri Maserati pojavio se na startu znamenite utrke Targa Florio u Maseratiju Tipo 26 (nazvanim po godini proizvodnje), čija je šasija bila vrlo nalik na onu Diatta, no motor je bio nov, jedno i pol litarski s Rootsovim punjačem i 120 KS…

Braća Maserati stekla su dobar glas u trkaćem svijetu ubrzo nakon prvog svjetskog rata. Radionicu u bolonjskoj Via de Pepoli otvorili su još 1914., no rat je usporio afirmaciju.

Dorađivali su uglavnom automobile marke Diatto i utrkivali se njima, no ta je torinska tvrtka upala u ozbiljnu financijsku krizu i 1927. prestala s proizvodnjom automobila, tako da su braća već godinu ranije krenula vlastitim putem.

Na današnji dan 1926. godine Alfieri Maserati pojavio se na startu znamenite utrke Targa Florio u Maseratiju Tipo 26 (nazvanim po godini proizvodnje), čija je šasija bila vrlo nalik na onu Diatta, no motor je bio nov, jedno i pol litarski s Rootsovim punjačem i 120 KS.

U brdima Sicilije Maserati se nije mogao nositi s Bugattijima, no stigao je do cilja kao deveti u ukupnom redoslijedu i prvi u klasi do 1.5. Prvi je model Maseratija, posebno u Tipo 26B inačici, postao vrlo zapažen trkaći automobil, najveći su uspjesi bili treća mjesta na Velikoj nagradi Tripolija i Targa Floriu 1927.

Iste godine Maserati je osvojio talijansko prvenstvo konstruktora, ali je Alfieri na utrci Coppa Messina doživio tešku nesreću u kojoj je ostao bez jednog bubrega i oštetio jetru. Komplikacije prouzrokovane tom nesrećom naposljetku će uzrokovati preuranjenu smrt 1932. godine.

Tvrtka Maserati nastavila je pobjeđivati na utrkama, više od petsto velikih pobjeda ostvareno je sve do kraja pedesetih, kada se momčad službeno povukla s natjecanja i posvetila proizvodnji cestovnih automobila.

Kulminacija trkaćih uspjeha došla je pobjedom Juana Manuela Fangia u svjetskom prvenstvu 1957. u Maseratiju 250F, jednom od najuspješnijih bolida Formule 1 ikada. Sama braća Maserati su izgubila kontrolu nad vlastitom tvrtkom i osnovala podjednako legendarnu firmu OSCA, no o tom drugom zgodom.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter