Braće Dodge bila su nerazdvojna u životu, poslu, pa čak i smrti, iako su im područja interesa bila vrlo različita. No upravo zbog toga su se stariji i prema prodaji i managementu orijentirani John Francis i mlađi, tehnološki inovator i vrsni mehaničar Horace Elgin Dodge (1968. – 1920.), sjajno nadopunjavali…
Postali su i dioničari, a John čak i potpredsjednik Ford Motor Company. Ipak, 1913. godine prekinuli su dostavu dijelova i odlučili lansirati vlastitu tvrtku, koja je u početku proizvodila kamione i specijalna vozila poput ambulantnih, neophodna u ratnim vremenima, a već 1917. ponudili su i prvi automobil pod značkom Dodge.
Dvije godine potom Henry Ford ih je isplatio s 25 milijuna dolara, no braća nisu dugo uživala u bogatstvu. John je umro od španjolske gripe u prvom, a Horace od komplikacija nastalih zbog iste bolesti u posljednjem mjesecu 1920.
Njihove su udovice godine 1925. prodale tvrtku jednoj investicijskoj banci za impresivnih 146 milijuna dolara. Zanimljivo je spomenuti kako je Horaceova udovica Anna Thompson Dodge nadživjela muža čak za pedeset godina.
A tvrtka, koju su osnovali se, evo, i dan danas drži, još od 1928. pod ne baš uvijek najsigurnijom kapom korporacije Chrysler. Površnim poznavateljima automobila možda je prva reakcija na ime Dodge posprdna, zbog šala iz TV serije ‘Bračne vode’, no znalci vrlo cijene klasike poput nekadašnjih Chargera i Challengera ili nešto novijeg Vipera.
Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.