NA DANAŠNJI DAN

Guy Ligier, vozač utrka, vođa momčadi i industrijalac, rođen 1930.

| Autor: Dino MILIĆ JAKOVLIĆ / Autoportal

Guy Ligier (1930. – 2015.), u mladosti izvrstan igrač ragbija, obogatio na građevini, a njegov je tim Ligier krajem 1970-ih i početkom 1980-ih bio jedan od najboljih na gridu F1, osvajali su utrke i borili se za naslove…

Rođen na današnji dan prije 90 godina, u francuskom povijesnom gradu Vichy, odrastao je kao siroče i postao uspješan poslovni čovjek, milijunaš, legenda automobilističkog sporta, ali i pomalo kontroverzna figura.

U mladosti je briljirao u ragbiju, nastupajući čak i za francusku reprezentaciju, a potom, kako su mu građevinski poslovi sve bolje išli, počeo se natjecati u utrkama, prvo na motociklima, a kasnije i u automobilima.

Privatno kupljenim bolidima nastupao je i u Formuli 1, osvojivši jedan bod 1967. Sljedeće godine pokreće tim, partner mu je bio Jo Schlesser, no kada ovaj gine u Rouenu, i Ligier prestaje s utrkivanjem.

Umjesto toga počinje se baviti izgradnjom trkaćih i sportskih automobila, a njegova tvrtka postave i važan igrač na u Francuskoj iznimno popularnom tržištu malih gradskih mikroautomobila, koje mogu voziti i maloljetnici bez vozačke dozvole za ‘prave’ automobile.

Svakako bi već i navedeno bilo dostatno da se prisjetimo Guya Ligiera, no njegovo će prezime postati poznato u čitavom svijetu zahvaljujući ulasku u Formulu 1. Na to se odlučio nakon što je kupio ono što je preostalo od Matrine trkaće momčadi.

Ligier je krajem 1970-ih i početkom 1980-ih bio jedna od najboljih momčadi na gridu, osvajali su utrke i borili se za naslove.

Problem je bio jedino u tome što je Guy Ligier još iz svojih trkačkih dana bio jako dobar s ljudima koji su tih godina vodili Francusku, predsjednikom Mitterrandom i premijerom Bérégovoyem te se nije ustručavao moliti za pomoć u kriznim situacijama.

To što su državne i neke druge vodeće francuske firme pod političkim pritiskom upumpavale novac u Ligierovu ekipu nije baš pridonijelo njegovoj popularnosti. Prodao je momčad 1992., samo nekoliko mjeseci prije no što će njegovi politički zaštitnici sići s vlasti, i povukao se iz svijeta utrka.

Umro je 23. kolovoza 2015.

Više vijesti iz automoto svijeta čitajte na Autoportalu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter