Pixabay
Hrana i dezinfekcijska sredstva na samom su vrhu shopping popisa.
Koja je svrha kupovanja filigranskih ukosnica, kupaćih kostima, haljina ili salonki kad toliko vremena provodimo doma, sigurno su se mnogi od vas zapitali. Kroz razgovor s bližnjima sigurno primjećujete da i vaši prijatelji, kolege i rodbina, u vrijeme karantene, najviše kupuju prehrambene proizvode te sredstva za čišćenje i dezinfekciju, piše Novi list.
Hoće li se ovakve navike kupovanja održati ili će se po vraćanju u „normalu“ još više povećati kupovina odjevnih predmeta i modnih dodataka? Ruku na srce, mnogima je prije pojave COVID-19 pandemije shopping bio svojevrsna psihoterapija i nagrada za dobro odrađene poslovne zadatke ili utjeha zbog pretrpljenog stresa pa čak i mobinga.
Online kupovina porastala je posljednjih nekoliko tjedana, a mnogi su upravo u ovo vrijeme po prvi puta odlučili kupovati online. No, po prvi puta se online kupuju i oni proizvodi koji su se ranije uistinu rijetko na taj način kupovali. Tjedna nabavka namirnica gotovo je tradicionalno, u našoj kulturi, vikend obiteljski izlazak koji rezultira zajedničkim ručkom u restoranu ili barem na kavi. Sve se to danas preselilo online pa su brojke vidljivo različite nego inače, prema Supermarket News.
Odnosno, najviše se kupuje toaletni papir (97 % ispitanih kupaca), sredstva za čišćenje ruku (93 %), maramice za dezinfekciju (91 %), flaširana voda (69 %), medicinski proizvodi (64 %) i konzervirana roba (54 %). Riječ je o američkim ispitanicima, no sudeći prema društvnim mrežama i medijima, u cijelom je svijetu gotovo identično stanje.
Prema drugom istraživanju, u ovom slučaju CCN-a, nailazimo također na zanimljive podatke. Mnogi će potrošači i nakon pandemije vjerojatno nastaviti kupovati putem interneta, tako da trgovci moraju biti spremni na drugačiji pristup publici, ističu.
Brojni brendovi, sada pronalaze kreativne načine za marketing i približavanje ljudima jer jedino je dobra poruka, simpatičnost i dobar osjećaj koji mogu izazvati kod kupaca, koliko-toliko jamstvo da će se izdvojiti na tržištu i kupce privoliti da posjete upravo njihov web shop.
Donacije, humanitarne akcije, popusti i darovi uz kupnju, gotovo svakodnevno iskaču na kanalima za oglašavanje jer moraju pronaći način za povećanje prodaje i zadržavanje radnih mjesta. Čini se, ipak, kako ljudi sve manje kupuju luksuzne proizvode i okreću se esencijalnim stvarima i minimalizmu, što bi moglo utjecati na svijest i način života mnogih u cijelom svijetu.
Kao što je povijest pokazala, inovacija uspijeva u doba krize. Mnogi restorani koji su se sada morali zatvoriti, sada nude usluge dostave. Trgovci koji ne nude internetsku kupovinu vjerojatno će početi to raditi i žale što je nisu uspostavili prije.
Koronavirus je dramatičan podsjetnik da trgovci na malo moraju biti fleksibilni, inače propadaju. Amazon imao je značajan manjak toaletnog papira i ostalih potrepština zbog stvaranja zaliha kupaca. Da bi odgovorili na povećanu potražnju, trgovci moraju brzo evoluirati kako bi upravljali narudžbama, također piše CCN. Iskustvo COVID-19 moglo bi dovesti do znatno bržeg širenja automatizacije, tako da trgovci mogu učinkovito prodati i isporučiti proizvode tijekom krize.
Spomenuto istraživanje čije je rezultate ovih dana objavila platforma Supermarket News, pokazalo je da većina ljudi troši oko 4% do 6% manje zbog koronavirusa. Zanimljivo je da ljudi koji smatraju ozbiljnost COVID-19 najkritičnijom (18 % ispitanika) troše pak 17 % više. Istraživanje je, osim toga pokazalo značajan pad potrošnje na proizvode i usluge u koje ubrajamo elektroničke uređaje (pad od 2 5% do 30 %) i proizvode za ljepotu (pad od 5 % do 10 % ).
Ostaje vidjeti kakve će (p)ostati potrošačke navike u budućnosti i hoće li uistinu COVID-19 promijeniti svijet.